Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15783
Tytuł: | The use of authentic materials while teaching English as a Foreign Language to SEN students |
Inne tytuły: | Wykorzystanie materiałów autentycznych w nauczaniu języka angielskiego jako obcego uczniów z SPE |
Autorzy: | Kałuża, Ewelina Anna Polok, Krzysztof |
Słowa kluczowe: | SEN special educational needs authentic materials inclusive education SPE specjalne potrzeby edukacyjne materiały autentyczne edukacja włączająca |
Data wydania: | 2023 |
Data dodania: | 19-sty-2024 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 27, 2023, s. 101-116 |
Abstrakt: | The article focuses on the use of authentic materials when teaching English as a Foreign Language to SEN Students. A mixed-method study (with the help of questionnaires and interviews) was conducted to investigate teachers’ awareness of students with SEN. We were interested to find the types of additional materials used in English lessons with SEN students, and in particular whether the investigated teachers (with different teaching seniority) use authentic materials when they work in inclusive classrooms. It turned out that English teachers’ awareness of SEN students is low and their opinions are not precisely formed; the teachers use selected authentic materials, believing that inclusive classrooms do not allow them to use these teaching materials they would be willing to use there. Artykuł koncentruje się na wykorzystaniu autentycznych materiałów podczas nauczania języka angielskiego jako języka obcego uczniów z SPE. Przeprowadzono badanie metodą mieszaną za pomocą kwestionariuszy i wywiadów, by zbadać świadomość nauczycieli na temat uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Celem badania jest wybranie dodatkowych materiałów wykorzystywanych na lekcjach języka angielskiego z uczniami z SPE, w tym, w szczególności, materiałów autentycznych. W badaniu wzięli udział nauczyciele języka angielskiego o różnym stażu dydaktycznym. Otrzymane wyniki wskazały, że świadomość nauczycieli języka angielskiego na temat uczniów z SPE jest niska, nauczyciele korzystają z wybranych autentycznych materiałów dydaktycznych, a opinie na temat wykorzystania innych materiałów dla uczniów z SPE są podzielone. |
Afiliacja: | Ewelina Anna Kałuża - Zespół Szkół im. Władysława Szybińskiego w Cieszynie Krzysztof Polok - Uniwersytet Bielsko-Bialski, Wydział Społeczno-Humanistyczny, Instytut Neofilologii |
E-mail: | Ewelina Anna Kałuża: ewelina.kaluza1@gmail.com Krzysztof Polok: sworntran@interia.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/15783 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2023.27.07 |
ISSN: | 1731-6332 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-6765-2236 0000-0002-0283-9665 |
Typ Dokumentu: | Article |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2023 |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2023, tom XXVII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_27_2023_E_A_Kaluza_K_Polok_The_use_of_authentic_materials.pdf | 152,68 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)