Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15783
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kałuża, Ewelina Anna | - |
dc.contributor.author | Polok, Krzysztof | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-19T08:14:36Z | - |
dc.date.available | 2024-01-19T08:14:36Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Linguodidactica, T. 27, 2023, s. 101-116 | pl |
dc.identifier.issn | 1731-6332 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/15783 | - |
dc.description.abstract | The article focuses on the use of authentic materials when teaching English as a Foreign Language to SEN Students. A mixed-method study (with the help of questionnaires and interviews) was conducted to investigate teachers’ awareness of students with SEN. We were interested to find the types of additional materials used in English lessons with SEN students, and in particular whether the investigated teachers (with different teaching seniority) use authentic materials when they work in inclusive classrooms. It turned out that English teachers’ awareness of SEN students is low and their opinions are not precisely formed; the teachers use selected authentic materials, believing that inclusive classrooms do not allow them to use these teaching materials they would be willing to use there. | pl |
dc.description.abstract | Artykuł koncentruje się na wykorzystaniu autentycznych materiałów podczas nauczania języka angielskiego jako języka obcego uczniów z SPE. Przeprowadzono badanie metodą mieszaną za pomocą kwestionariuszy i wywiadów, by zbadać świadomość nauczycieli na temat uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Celem badania jest wybranie dodatkowych materiałów wykorzystywanych na lekcjach języka angielskiego z uczniami z SPE, w tym, w szczególności, materiałów autentycznych. W badaniu wzięli udział nauczyciele języka angielskiego o różnym stażu dydaktycznym. Otrzymane wyniki wskazały, że świadomość nauczycieli języka angielskiego na temat uczniów z SPE jest niska, nauczyciele korzystają z wybranych autentycznych materiałów dydaktycznych, a opinie na temat wykorzystania innych materiałów dla uczniów z SPE są podzielone. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | SEN | pl |
dc.subject | special educational needs | pl |
dc.subject | authentic materials | pl |
dc.subject | inclusive education | pl |
dc.subject | SPE | pl |
dc.subject | specjalne potrzeby edukacyjne | pl |
dc.subject | materiały autentyczne | pl |
dc.subject | edukacja włączająca | pl |
dc.title | The use of authentic materials while teaching English as a Foreign Language to SEN students | pl |
dc.title.alternative | Wykorzystanie materiałów autentycznych w nauczaniu języka angielskiego jako obcego uczniów z SPE | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2023 | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/lingdid.2023.27.07 | - |
dc.description.Email | Ewelina Anna Kałuża: ewelina.kaluza1@gmail.com | pl |
dc.description.Email | Krzysztof Polok: sworntran@interia.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Ewelina Anna Kałuża - Zespół Szkół im. Władysława Szybińskiego w Cieszynie | pl |
dc.description.Affiliation | Krzysztof Polok - Uniwersytet Bielsko-Bialski, Wydział Społeczno-Humanistyczny, Instytut Neofilologii | pl |
dc.description.references | Ahmed S., Authentic ELT Materials in the Language Classroom: An Overview, “Journal of Applied Linguistics and Language Research” 2017, 4 (2), pp. 181–202, [online], https://www.researchgate.net/publication/315765820_Authentic_ELT_Materials_in_the_Language_Classroom_An_Overview, [retrieved: 15.01.2023]. | pl |
dc.description.references | Akbari O., Razavi A., Using authentic materials in the foreign language classrooms: Teachers’ perspectives in EFL classes, “International Journal of Research Studies in Education” 2015, 4 (5), pp. 106–116. | pl |
dc.description.references | Bacon S. M., Finneman M. D., A study of the attitudes, motives, and strategies of university foreign language students and their disposition to authentic oral and written input, “The Modern Language Journal” 1990, 74 (4), pp. 459–473. | pl |
dc.description.references | Bartnikowska U., Antoszewska B., Children with Special Educational Needs (SEN) in the Polish Education System, “International Journal of Psycho-Educational Sciences” 2017, 6 (3), pp. 100–108. | pl |
dc.description.references | Domagała-Zyśk E., Knopik T., Functional Diagnosis as a Strategy for Implementing Inclusive Education in Poland, “Revista Brasileira de Educação Especial” 2020, 26/2, pp. 203–220. | pl |
dc.description.references | Ellis S., Tod J., Graham-Matheson L., Special educational needs and inclusion: Reflection and Renewal, London 2008. | pl |
dc.description.references | Gardner D., Miller L., Establishing Self Access, Cambridge 1999. | pl |
dc.description.references | Gebhard J. G., Teaching English as a foreign language: a teacher self-development and methodology, Ann Arbor 1996. | pl |
dc.description.references | Gilmore A., Authentic materials and authenticity in foreign language learning, “Language Teaching” 2007, 40/2, pp. 97–118. | pl |
dc.description.references | Kilickaya F., Authentic materials and cultural content in EFL classrooms, “The Internet TESOL Journal” 2004, 10 (7), pp. 11–23. | pl |
dc.description.references | Kováčiková E., Teaching English to learners with specific learning needs, “Teaching Foreign Languages to Learners with Special Educational Needs: E-Textbook for Foreign Language Teachers” 2015, pp. 29–38. | pl |
dc.description.references | Martinez A. G., Authentic Materials An Overview. Free Resources for Teachers and Students of English, “Karen’s Linguistics Issues” 2002, 1 (1), pp. 1–7. | pl |
dc.description.references | Nunan D., Designing Tasks for the Communicative Classroom, Cambridge 1989. | pl |
dc.description.references | Padurean A. N., Teaching English Language to Children with Special Educational Needs, “TEM Journal” 2014, 3 (4), pp. 309–314. | pl |
dc.description.references | Qamariah Z., Authentic materials, an alternative in English classroom, “Proceedings of the 2nd National Conference on English Language Teaching (NACELT)” 2016, Nov., Palangka Raya. | pl |
dc.description.references | Richards J. C., Curriculum Development in Language Teaching, Cambridge 2001. | pl |
dc.description.references | Stubbs S., Inclusive Education. Where there are few resources, Oslo 2008. | pl |
dc.description.references | Warnock M., The Warnock Report. Special Educational Needs, London 1978. | pl |
dc.description.references | Zaremba L., Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci i młodzieży. Identyfikowanie SPR i SPE oraz sposoby ich zaspokajania, Warszawa 2014, [online], http://www.bc.ore.edu.pl/Content/671/identyfikowanie+spe spr.pdf, [retrieved: 15.01.2023]. | pl |
dc.description.volume | 27 | pl |
dc.description.firstpage | 101 | pl |
dc.description.lastpage | 116 | pl |
dc.identifier.citation2 | Linguodidactica | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-6765-2236 | - |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-0283-9665 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2023, tom XXVII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_27_2023_E_A_Kaluza_K_Polok_The_use_of_authentic_materials.pdf | 152,68 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)