Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15779
Tytuł: | Język polski jako obcy w uczelni medycznej – problemy i wyzwania |
Inne tytuły: | Polish as a foreign language at the medical university – problems and challenges |
Autorzy: | Jóskowska, Katarzyna |
Słowa kluczowe: | język polski jako obcy język polski medyczny nauczanie języka specjalistycznego uczelnia medyczna Polish as a foreign language medical Polish teaching foreign language for specific purposes medical university |
Data wydania: | 2023 |
Data dodania: | 18-sty-2024 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 27, 2023, s. 85-99 |
Abstrakt: | Nauczanie języka polskiego jako obcego w uczelni medycznej wiąże się z wieloma problemami i wyzwaniami różnej natury. Część, co oczywiste, ma wymiar systemowy (organizacyjny), a część wynika m.in. z różnicy w poziomie językowym studentów czy też z wielonarodowości i co za tym idzie – wielokulturowości kursantów. Celem artykułu jest prezentacja wyników badań przeprowadzonych wśród obcokrajowców (studentów kierunku lekarskiego) uczących się języka polskiego w Collegium Medicum UMK w Bydgoszczy. Przeprowadzone badanie potrzeb, oczekiwań, ale też obaw studentów stało się podstawą do opracowania szeregu rozwiązań tymczasowych w podejściu do nauczania języka medycznego, w tym konkretnych działań dydaktycznych podczas zajęć. Niemniej jednak starano się również wypracować pewne korzystne dla obu stron rozwiązania długofalowe. Teaching Polish as a foreign language at a medical university constitutes a series of strategic challenges and problems of a diverse nature. Obviously, some of them have a systemic (organizational) character, and some result, among other things, from the differences in the language level or the multinationality and hence the multiculturalism of the students. The aim of the paper is to present the findings of a survey conducted among students of medicine learning Polish at the Nicolaus Copernicus University Collegium Medicum in Bydgoszcz. Results of the research on the needs, expectations and concerns of students have become the basis for developing a number of temporary solutions in teachingmedical language, including specific didactic activities during classes. Moreover, efforts were also made to work out some mutually beneficial long-term solutions. |
Afiliacja: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Collegium Medicum w Bydgoszczy, Centrum Języków Specjalistycznych w Medycynie |
E-mail: | k.joskowska@cm.umk.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/15779 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2023.27.06 |
ISSN: | 1731-6332 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0003-3278-8042 |
Typ Dokumentu: | Article |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2023 |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2023, tom XXVII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_27_2023_K_Joskowska_Jezyk_polski_jako_obcy_w_uczelni_medycznej.pdf | 149,35 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)