Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15757
Tytuł: | Zastosowanie nowych technologii podczas pracy nad wzbogacaniem słownictwa języka obcego (na przykładzie wybranych portali edukacyjnych i aplikacji mobilnych) |
Inne tytuły: | The use of new technologies when working on enriching the vocabulary of a foreign language (using selected educational portals and mobile applications as examples) |
Autorzy: | Dźwierzyńska, Ewa |
Słowa kluczowe: | nauczanie słownictwa motywacja portal edukacyjny aplikacja mobilna vocabulary teaching motivation education portal mobile application |
Data wydania: | 2023 |
Data dodania: | 17-sty-2024 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 27, 2023, s. 45-58 |
Abstrakt: | Celem niniejszego artykułu jest analiza możliwości wykorzystania nowych technologii w nauce słownictwa języków obcych. Materiałem źródłowym przeprowadzonych analiz były zarówno portale edukacyjne, aplikacje mobilne, jak i wyniki badań ankietowych. Zostały wskazane możliwości wykorzystania wybranych narzędzi internetowych w celu zwiększania motywacji i pozytywnego wpływu na wyniki w nauce języka obcego. Zwrócono również uwagę na trudności związane z włączeniem tych narzędzi do procesu dydaktycznego. W rezultacie przeprowadzonej analizy stwierdzono, że systematyczne stosowanie niektórych portali edukacyjnych i aplikacji mobilnych, zarówno na zajęciach języka obcego, jak i podczas pracy indywidualnej, pozwoli zwiększyć efektywność nauki podczas zapamiętywania leksyki. The purpose of the article is to analyze the possibilities of using new technologies in learning foreign language vocabulary. The analysis is based on both educational portals, mobile applications and survey data. The possibilities of using selected online tools to increase students’ motivation and improve their performance in foreign language learning are pointed out. The main difficulties of integrating these tools in the teaching and learning process were also pointed out. It was concluded that the systematic use of some educational portals and mobile applications, both in and out of the classroom, during individual work will allow students to increase their learning efficiency and help them memorize language vocabulary. |
Afiliacja: | Uniwersytet Rzeszowski, Instytut Neofilologii, Katedra Rusycystyki |
E-mail: | edzwierzynska@ur.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/15757 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2023.27.03 |
ISSN: | 1731-6332 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-6408-0295 |
Typ Dokumentu: | Article |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2023 |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2023, tom XXVII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_27_2023_E_Dzwierzynska_Zastosowanie_nowych_technologii.pdf | 179,43 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)