REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15757
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDźwierzyńska, Ewa-
dc.date.accessioned2024-01-17T11:46:19Z-
dc.date.available2024-01-17T11:46:19Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationLinguodidactica, T. 27, 2023, s. 45-58pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15757-
dc.description.abstractCelem niniejszego artykułu jest analiza możliwości wykorzystania nowych technologii w nauce słownictwa języków obcych. Materiałem źródłowym przeprowadzonych analiz były zarówno portale edukacyjne, aplikacje mobilne, jak i wyniki badań ankietowych. Zostały wskazane możliwości wykorzystania wybranych narzędzi internetowych w celu zwiększania motywacji i pozytywnego wpływu na wyniki w nauce języka obcego. Zwrócono również uwagę na trudności związane z włączeniem tych narzędzi do procesu dydaktycznego. W rezultacie przeprowadzonej analizy stwierdzono, że systematyczne stosowanie niektórych portali edukacyjnych i aplikacji mobilnych, zarówno na zajęciach języka obcego, jak i podczas pracy indywidualnej, pozwoli zwiększyć efektywność nauki podczas zapamiętywania leksyki.pl
dc.description.abstractThe purpose of the article is to analyze the possibilities of using new technologies in learning foreign language vocabulary. The analysis is based on both educational portals, mobile applications and survey data. The possibilities of using selected online tools to increase students’ motivation and improve their performance in foreign language learning are pointed out. The main difficulties of integrating these tools in the teaching and learning process were also pointed out. It was concluded that the systematic use of some educational portals and mobile applications, both in and out of the classroom, during individual work will allow students to increase their learning efficiency and help them memorize language vocabulary.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectnauczanie słownictwapl
dc.subjectmotywacjapl
dc.subjectportal edukacyjnypl
dc.subjectaplikacja mobilnapl
dc.subjectvocabulary teachingpl
dc.subjectmotivationpl
dc.subjecteducation portalpl
dc.subjectmobile applicationpl
dc.titleZastosowanie nowych technologii podczas pracy nad wzbogacaniem słownictwa języka obcego (na przykładzie wybranych portali edukacyjnych i aplikacji mobilnych)pl
dc.title.alternativeThe use of new technologies when working on enriching the vocabulary of a foreign language (using selected educational portals and mobile applications as examples)pl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2023pl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2023.27.03-
dc.description.Emailedzwierzynska@ur.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Rzeszowski, Instytut Neofilologii, Katedra Rusycystykipl
dc.description.referencesAdamkiewicz J., Multimedia w edukacji, [w:] Neuroedukacja. Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się, W. Sikorski (red.), Słupsk 2015.pl
dc.description.referencesAleksandrowska O., Stanulewicz D., Internetowa platforma do nauki języków Duolingo – opinie użytkowników, „Neofilolog” 2020, 55 (1), s. 125–144.pl
dc.description.referencesDenek K., Kompetencje nauczycieli w kontekście wyzwań XXI wieku i potrzeb reformy systemu edukacji w Polsce, [w:] Kształcenie pedagogiczne w dobie przemian edukacyjnych w Polsce. Materiały Konferencyjne nr 46, K. Wenta (red.), Szczecin 2000, s. 29–45.pl
dc.description.referencesDźwierzyńska E., Obogaŝenie leksikona studentov s ispol’zovaniem novyh informacionno-kommunikativnyh tehnologij (na primere servisov WorldWall i LearningApps), „Studia Rossica Posnaniensia” 2022, XLVII/2, s. 223–231.pl
dc.description.referencesGajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K., Edukacja medialna, Toruń 2002.pl
dc.description.referencesGulaâ T. M., Romanova S. A., K voprosu ob ispol’zovanii interaktivnyh social’nyh servisov v kačestve dopolnitel’nogo sredstva samostoâtel’nogo izučeniâ inostrannyh âzykov, „Filologičeskie nauki. Voprosy teorii i praktyki” 2016, 10 (64), s. 186–190, [online], https://cyberleninka.ru/article/n/k-voprosu-ob-ispolzovanii-interaktivnyh-sotsialnyh-servisov-v-kachestve-dopolnitelnogo-sredstva-samostoyatelnogo-izucheniya/viewer, [dostęp: 16.12.2022].pl
dc.description.referencesKrajka J., English Language Teaching in the Internet Assisted Environment, Lublin 2007.pl
dc.description.referencesMadej P., Nowe technologie w nauczaniu języków obcych, cz. 2, [online], https://lingwistyka.edu.pl/blog/nowe-technologie-nauczaniu-jezykow-obcych-cz-2/, [dostęp: 11.12.2022].pl
dc.description.referencesMarkiewicz W., E-learning jako narzędzie rozwijania autonomii ucznia, [w:] Autonomia w nauce języka obcego – co osiągnęliśmy i dokąd zmierzamy?, M. Pawlak (red.), Poznań – Kalisz – Konin 2008, s. 335–343.pl
dc.description.referencesPokrzycka L., Rola aplikacji dydaktycznych w nauczaniu zdalnym, „E-mentor” 2021, 1 (88), s. 30–45.pl
dc.description.referencesSiek-Piskozub T., Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesSpitzer M., Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2013.pl
dc.description.referencesStrykowski W., Strykowska-Nowakowska J., Kompetencje medialno-informatyczne przyszłych nauczycieli, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” 2017, XXXVI (4), [online], https://journals.umcs.pl/lrp/article/view/4532/5522, [dostęp: 11.12.2022].pl
dc.description.referencesWarschauer M., Networking into academic discourse, “Journal of English for Academic Purposes” 2002, 1, s. 45–58, [online], https://education.uci.edu/uploads/7/2/7/6/72769947/networking_into_academic_discourse.pdf, [dostęp: 28.11.2022].pl
dc.description.referencesVarenina L. P., Gejmifikaciâ v obrazovanii, „Istoričeskaâ i social’no-obrazovatel’naâ mysl’” 2014, t. 6, 6–2 (28), s. 314–317.pl
dc.description.referencesZalecenia Rady z dnia 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, [online], https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)&from=en, [dostęp: 30.11.2022].pl
dc.description.referencesŻmigrodzka M., Techniki wirtualnej rzeczywistości w procesie edukacji, „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych” 2017, 4 (26), [online], https://minib.pl/numer/4-2017/techniki-wirtualnej-rzeczywistosci-w-procesie-edukacji/, [dostęp: 03.11.2022].pl
dc.description.volume27pl
dc.description.firstpage45pl
dc.description.lastpage58pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
dc.identifier.orcid0000-0002-6408-0295-
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2023, tom XXVII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_27_2023_E_Dzwierzynska_Zastosowanie_nowych_technologii.pdf179,43 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)