Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15602
Tytuł: | Pedagogia intelektualisty publicznego na przykładzie życia i twórczości Gordona Matthew Sumnera (Sting) |
Inne tytuły: | Pedagogy of the Public Intellectual on the Example of Life and Work of Gordon Matthew Sumner (Sting) |
Autorzy: | Szczepaniak, Colette Cywiński, Aleksander |
Słowa kluczowe: | Sting artysta publiczny intelektualista pedagogia artist public intellectual pedagogy |
Data wydania: | 2023 |
Data dodania: | 8-gru-2023 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2023, nr 1(19), s. 67-78 |
Abstrakt: | Celem badania jest ukazanie pedagogii G.M. Sumner (Sting) i zaprezentowanie go jako intelektualisty publicznego. Sting jest z wykształcenia nauczycielem, pedagogiem. Po krótkim okresie pracy w szkole rozpoczął karierę profesjonalnego muzyka. To właśnie jako muzyk o wykształceniu pedagogicznym (od drugiej połowy lat 70. XX wieku do czasów współczesnych) odnosił znaczące sukcesy na niwie artystycznej, funkcjonując nie tylko w świecie realnym, ale również w świecie cyfrowym, dzięki zmediatyzowanej codzienności, istniejąc współcześnie w wielu różnych mediach społecznościowych. Analizując dostępne materiały prasowe, biografie, wspomnienia, jak również teksty piosenek dochodzimy do wniosku, że Sting jest intelektualistą publicznym między innymi ze względu na przekaz, który niosą jego piosenki, ale także z powodu jego działalności charytatywnej i zaangażowania w problemy społeczne współczesnego świata. Na przykładzie kilku wybranych tekstów piosenek jego autorstwa oraz jego aktywności pozamuzycznej zrekonstruowaliśmy jego pedagogię. G.M. Sumner (Sting) is a teacher and pedagogue by education. After a short period of schoolwork, he began a career as a professional musician. As a musician with pedagogical education (from the second half of the 1970s to the present day), he achieved significant successes in the artistic field, functioning not only in the real world but also in the digital world, thanks to the mediatized everyday life, currently existing in many different social media. We believe that Sting is a Public Intellectual not least because of the message his songs convey, but also because of his charity work and involvement in the social issues of the modern world. On the example of a few selected texts of his songs and his activities outside of music, we reconstructed his pedagogy, which has its roots in recognizing the importance of the relationship between man and nature. |
Afiliacja: | Colette Szczepaniak - Uniwersytet Szczeciński Aleksander Cywiński - Uniwersytet Szczeciński |
E-mail: | Colette Szczepaniak: colette.szczepaniak@gmail.com Aleksander Cywiński: aleksander.cywinski@usz.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/15602 |
DOI: | 10.15290/parezja.2023.19.06 |
ISSN: | 2353-7914 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-0496-4144 0000-0002-3945-9607 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ |
Właściciel praw: | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2023, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2023_C_Szczepaniak_A_Cywinski_Pedagogia_intelektualisty_publicznego.pdf | 153,96 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL