Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15126
Tytuł: | Tutoring według Dymowów (Сергей Кузнецов Учитель Дымов) |
Inne tytuły: | Tutoring according to the dymovs (Sergey Kuznetsov, Учитель дымов) |
Autorzy: | Kalita, Liliana |
Słowa kluczowe: | czas wolny samorozwój tutoring eskapizm free time self-development tutoring escapism |
Data wydania: | 2022 |
Data dodania: | 11-lip-2023 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Studia Wschodniosłowiańskie, T. 22, 2022, s. 33-43 |
Abstrakt: | The subject of the considerations is the free-time educational activity of the protagonists of Sergey Kuznetsov’s novel, which can be considered as an example of both scientific and developmental tutoring. The writer, using the genre of the family saga, through the fate of Vladimir, Valery and Andrei, shows one hundred years from the history of Russia in the context of the influence of politics on an individual’s life. Fear of power, rebellion against it, or, finally, disappointment with the current social situation become an incentive for the characters to seek alternative forms of fulfillment. Tutoring is therefore a form of escapism from reality, and its implementation reflects the spirit of the times in which the Dymovs live. |
Afiliacja: | Uniwersytet Gdański, Wydział Filologiczny, Instytut Rusycystyki i Studiów Wschodnich |
E-mail: | liliana.kalita@ug.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/15126 |
DOI: | 10.15290/sw.2022.22.03 |
ISSN: | 1642–557X |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-6025-2643 |
Typ Dokumentu: | Article |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022 |
Występuje w kolekcji(ach): | Studia Wschodniosłowiańskie, 2022, tom 22 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
SW_22_2022_L_Kalita_Tutoring_wedlug_Dymowow.pdf | 219,56 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)