REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15126
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKalita, Liliana-
dc.date.accessioned2023-07-11T07:14:16Z-
dc.date.available2023-07-11T07:14:16Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationStudia Wschodniosłowiańskie, T. 22, 2022, s. 33-43pl
dc.identifier.issn1642–557X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15126-
dc.description.abstractThe subject of the considerations is the free-time educational activity of the protagonists of Sergey Kuznetsov’s novel, which can be considered as an example of both scientific and developmental tutoring. The writer, using the genre of the family saga, through the fate of Vladimir, Valery and Andrei, shows one hundred years from the history of Russia in the context of the influence of politics on an individual’s life. Fear of power, rebellion against it, or, finally, disappointment with the current social situation become an incentive for the characters to seek alternative forms of fulfillment. Tutoring is therefore a form of escapism from reality, and its implementation reflects the spirit of the times in which the Dymovs live.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectczas wolnypl
dc.subjectsamorozwójpl
dc.subjecttutoringpl
dc.subjecteskapizmpl
dc.subjectfree timepl
dc.subjectself-developmentpl
dc.subjecttutoringpl
dc.subjectescapismpl
dc.titleTutoring według Dymowów (Сергей Кузнецов Учитель Дымов)pl
dc.title.alternativeTutoring according to the dymovs (Sergey Kuznetsov, Учитель дымов)pl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022pl
dc.identifier.doi10.15290/sw.2022.22.03-
dc.description.Emailliliana.kalita@ug.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Gdański, Wydział Filologiczny, Instytut Rusycystyki i Studiów Wschodnichpl
dc.description.referencesBrzezińska A. I., Appelt K., 2013, „Tutoring” nauczycielki – „tutoring” rówieśniczy: aspekty etyczne, „Forum Oświatowe” t. 25, nr 2(49), s. 13–29, [online], https://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/39/66, [15.09.2021]pl
dc.description.referencesDawid-Sawicka M., Budzenie ze snu. Czego nie wiemy o tutoringu, [online], https://epale.ec.europa.eu/pl/blog/budzenie-ze-snu-czego-nie-wiemy-o-tutoringu, [15.09.2021]pl
dc.description.referencesFast P., 2010, Rozumem Rosji nie ogarniesz... Szkice o książkach, Mikołów.pl
dc.description.referencesKrycka I., 2001, O powieści Ludmiły Ulickiej „Казус Кукоцкого”, „Studia Rossica” nr XII, s. 435–440.pl
dc.description.referencesKuznecov C., 2017, Učitel'Dymov [Кузнецов С., Учитель Дымов], [online], http://loveread.ec/read book.php?id=67306&p=1, [13.09.2021]pl
dc.description.referencesMolčanova O.V., 2019, Èskapizm geroev V. Nabokova i A. Kamû [Молчанова О.В., Эскапизм героев В. Набокова и А. Камю], [online], https://nsportal.ru/shkola/literatura/library/2019/07/12/statya-eskapizm-geroev-v-nabokova-i-a-kamyu, [18.09.2021]pl
dc.description.referencesOstaszewski R., 2000, Dolna strefa stanów średnich, „Twórczość” nr 3, s. 131–132.pl
dc.description.referencesOstrowski P., Przecławski K., 1979, Wstęp, [w:] Po pracy i nauce. Wzory zachowań młodzieży w czasie wolnym, red. K. Przecławski, Warszawa, s. 5–12.pl
dc.description.referencesPawlak A., 2009, Tutoring dziecięcy w procesie nauczania – uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich, Lublin.pl
dc.description.referencesPolcyn S., 2019, Ewolucja czasu wolnego na przestrzeni dziejów. Gry komputerowe jako współczesna forma wolnoczasowa, [online], https://pressto.amu.edu.pl/index.php/bhw/article/view/19814/19648, [15.09.2021].pl
dc.description.referencesPrzecławski K., 1993, Czas wolny dzieci i młodzieży, [w:] Encyklopedia Pedagogiczna, red. W. Pomykało, Warszawa, s. 75–77.pl
dc.description.referencesSdobnov S., 2017, Sergej Kuznecovvypustil novyj roman “Učitel' Dymov” [Сдобнов С., 2017, Сергей Кузнецов выпустил новый роман “Учитель Дымов”], [online], https://www.vedomosti.ru/lifestyle/articles/2017/09/27/735500-sergei-kuznetsov, [18.09.2021].pl
dc.description.referencesSeryczyńska B., 2017, Camino a eskapizm, [w:] Dziedzictwo religijne i kulturowe drogi św. Jakuba – w 30. rocznicę uznania szlaku za pierwszy europejski szlak kulturowy, red. Ks. P. Roszak, F. Mróz, Ł. Mróz, s. 243–254.pl
dc.description.referencesSiadak G., 2009, „Private tuiton” i „private tutoring”, czyli o korepetycjach w polskim systemie edukacji, „Forum Dydaktyczne: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość” nr 5–6, s. 159–164, [online], https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/1789/Goretta%20Siadak%20Private%20tuiton%20i%20private%20tutoring%20czyli%20o%20korepetycjach%20w%20polskim%20systemie%20edukacji.pdf?sequence=1&isAllowed=y, [18.09.2021].pl
dc.description.referencesSyska K., 2013, Zapotrzebowanie na zwyczajność (szkic o prozie Ludmiły Ulickiej), „Nowa Europa Wschodnia” nr 6, s. 88–93.pl
dc.description.referencesTruszkowska-Wojtkowiak M., 2012, Fenomen czasu wolnego, Gdańsk.pl
dc.description.referencesÛzefovič G., 2017, Bezumie i norma, real'nost' i bred. V treh russkih (otličnyh!) romanah «Petrovy v grippe i vokrug nego», «Učitel' Dymov», «Princ Inkognito» [Юзефович Г., 2017, Безумие и норма, реальность и бред. В трех русских (отличных!) романах «Петровы в гриппе и вокруг него», «Учитель Дымов», «Принц Инкогнито»], [online], https://meduza.io/feature/2017/09/09/bezumie-i-norma-realnost-i-bred-v-treh-russkih-otlichnyh-romanah, [18.09.2021].pl
dc.description.referencesWalczak M., 1994, Wychowanie do wolnego czasu, Zielona Góra.pl
dc.description.referencesWelskop W., 2013, Rola nauczyciela-tutora w procesie wspierania rozwoju osobistego uczniów, [w:] Edukacja – wczoraj, dziś i jutro, t. 6, s. 125–140, [online], https://www.researchgate.net/publication/260081367_Rola_nauczyciela-tutora_w_procesie_wspierania_rozwoju_osobistego_uczniow, [24.09.2021]pl
dc.description.referencesTrufanova E., 2012, Èskapizmi èskapistskoe soznanie k opredeleniû ponâtij, „Filosofiâ i kul'tura” nr 3 (51), s. 96–107, [online], https://nbpublish.com/library_get pdf.php?id=17971, [21.09.2021]. [Труфанова Е., 2012, Эскапизм и эскапистское сознание к определению понятий, „Философия и культура” № 3 (51), с. 96–107.]pl
dc.description.volume22pl
dc.description.firstpage33pl
dc.description.lastpage43pl
dc.identifier.citation2Studia Wschodniosłowiańskiepl
dc.identifier.orcid0000-0002-6025-2643-
Występuje w kolekcji(ach):Studia Wschodniosłowiańskie, 2022, tom 22

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
SW_22_2022_L_Kalita_Tutoring_wedlug_Dymowow.pdf219,56 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)