REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15126
Tytuł: Tutoring według Dymowów (Сергей Кузнецов Учитель Дымов)
Inne tytuły: Tutoring according to the dymovs (Sergey Kuznetsov, Учитель дымов)
Autorzy: Kalita, Liliana
Słowa kluczowe: czas wolny
samorozwój
tutoring
eskapizm
free time
self-development
tutoring
escapism
Data wydania: 2022
Data dodania: 11-lip-2023
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Studia Wschodniosłowiańskie, T. 22, 2022, s. 33-43
Abstrakt: The subject of the considerations is the free-time educational activity of the protagonists of Sergey Kuznetsov’s novel, which can be considered as an example of both scientific and developmental tutoring. The writer, using the genre of the family saga, through the fate of Vladimir, Valery and Andrei, shows one hundred years from the history of Russia in the context of the influence of politics on an individual’s life. Fear of power, rebellion against it, or, finally, disappointment with the current social situation become an incentive for the characters to seek alternative forms of fulfillment. Tutoring is therefore a form of escapism from reality, and its implementation reflects the spirit of the times in which the Dymovs live.
Afiliacja: Uniwersytet Gdański, Wydział Filologiczny, Instytut Rusycystyki i Studiów Wschodnich
E-mail: liliana.kalita@ug.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/15126
DOI: 10.15290/sw.2022.22.03
ISSN: 1642–557X
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-6025-2643
Typ Dokumentu: Article
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022
Występuje w kolekcji(ach):Studia Wschodniosłowiańskie, 2022, tom 22

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
SW_22_2022_L_Kalita_Tutoring_wedlug_Dymowow.pdf219,56 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)