Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15107
Tytuł: | Memory studies – multidyscyplinarna podróż w poszukiwaniu metody |
Inne tytuły: | Memory studies – a Multidisciplinary Journey in Search of a Method |
Autorzy: | Czajkowska, Agata |
Słowa kluczowe: | badania pamięci komunikacja interdyscyplinarna metoda badawcza memory studies interdisciplinary communication research method |
Data wydania: | 2022 |
Data dodania: | 6-lip-2023 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 2(18), s. 39-54 |
Abstrakt: | Artykuł podejmuje temat badań pamięci w kontekście stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych metod badawczych. Celem tekstu jest scharakteryzowanie kluczowych podejść metodologicznych w badaniach pamięci. Spośród metod wykorzystywanych w badaniach pamięci opisano wywiad i historię mówioną, a także scharakteryzowano badania pamięci w psychologii, metodologiczny wymiar miejsc pamięci i świadectw Holokaustu. Artykuł zwraca uwagę na potrzebę zainicjowania interdyscyplinarnej komunikacji na temat metody i metodologii w badaniach pamięci oraz na potrzebę wprowadzania innowacji do stosowanych podejść badawczych. The article addresses the topic of memory studies in the context of research methods used in the social sciences and humanities. The purpose of the text is to characterize key methodological approaches in memory studies. Among the methods used in memory studies, interview and oral history are described, moreover memory studies in psychology, the methodological dimensions of memory places and Holocaust testimonies are characterized. The article draws attention to the need to initiate interdisciplinary communication on method and methodology in memory studies, and to innovate the research approaches used. |
Afiliacja: | Uniwersytet Łódzki |
E-mail: | agata.czajkowska@now.uni.lodz.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/15107 |
DOI: | 10.15290/parezja.2022.18.05 |
ISSN: | 2353-7914 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-1933-3329 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ |
Właściciel praw: | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2022_A_Czajkowska_Memory_studies.pdf | 215,26 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL