REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14930
Tytuł: Studium recenzyjne książki Sławomira W. Malinowskiego Telewizja Dziewcząt i Chłopców (1957–1993). Historia niczym baśń z innego świata, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2020, ss. 357
Inne tytuły: A review study of Sławomir W. Malinowski’s book The Girls and Boys Tele- vision (1957–1993). A story like a fairy tale from another world, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2020, pp. 357
Autorzy: Grzybowski, Przemysław Paweł
Słowa kluczowe: telewizja
dziecko
edukacja
edukacja medialna
pedagogika
television
child
education
media education
pedagogy
Data wydania: 2022
Data dodania: 21-kwi-2023
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1(17), s. 145-150
Abstrakt: Celem studium jest przedstawienie okoliczności opublikowania monografii Sławomira W. Malinowskiego Telewizja Dziewcząt i Chłopców (1957–1993). Historia niczym baśń z innego świata oraz głównych wątków i idei w niej zawartych. W omawianej książce została opisana działalność redakcji Telewizji Polskiej adresowana do dzieci i młodzieży, charakteryzująca się wyjątkowymi walorami edukacyjnymi. Podejmowane wątki dotyczące szeroko pojętej edukacji medialnej niewątpliwie stanowią przedmiot zainteresowania pedagogiki, nie tylko w kontekście historycznym, lecz również metodycznym.
The aim of the study is to present the circumstances of publishing the monograph by Sławomir W. Malinowski The Girls and Boys Television (1957–1993). A story like a fairy tale from another world and the main themes and ideas contained therein. This book describes the activity of one of the editorial offices of Polish Television, addressed to children and teenagers, characterized by exceptional educational values. The topics discussed in the book concern the broadly understood media education. Undoubtedly, they are of interest to pedagogy, not only in the historical context, but also in the methodological context.
Afiliacja: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
E-mail: lsmp@ukw.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/14930
DOI: 10.15290/parezja.2022.17.11
ISSN: 2353-7914
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-7993-2569
Typ Dokumentu: Other
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Właściciel praw: Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2022_P_P_Grzybowski_Studium_recenzyjne_ksiazki.pdf142,25 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons