Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/14930
Tytuł: | Studium recenzyjne książki Sławomira W. Malinowskiego Telewizja Dziewcząt i Chłopców (1957–1993). Historia niczym baśń z innego świata, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2020, ss. 357 |
Inne tytuły: | A review study of Sławomir W. Malinowski’s book The Girls and Boys Tele- vision (1957–1993). A story like a fairy tale from another world, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2020, pp. 357 |
Autorzy: | Grzybowski, Przemysław Paweł |
Słowa kluczowe: | telewizja dziecko edukacja edukacja medialna pedagogika television child education media education pedagogy |
Data wydania: | 2022 |
Data dodania: | 21-kwi-2023 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1(17), s. 145-150 |
Abstrakt: | Celem studium jest przedstawienie okoliczności opublikowania monografii Sławomira W. Malinowskiego Telewizja Dziewcząt i Chłopców (1957–1993). Historia niczym baśń z innego świata oraz głównych wątków i idei w niej zawartych. W omawianej książce została opisana działalność redakcji Telewizji Polskiej adresowana do dzieci i młodzieży, charakteryzująca się wyjątkowymi walorami edukacyjnymi. Podejmowane wątki dotyczące szeroko pojętej edukacji medialnej niewątpliwie stanowią przedmiot zainteresowania pedagogiki, nie tylko w kontekście historycznym, lecz również metodycznym. The aim of the study is to present the circumstances of publishing the monograph by Sławomir W. Malinowski The Girls and Boys Television (1957–1993). A story like a fairy tale from another world and the main themes and ideas contained therein. This book describes the activity of one of the editorial offices of Polish Television, addressed to children and teenagers, characterized by exceptional educational values. The topics discussed in the book concern the broadly understood media education. Undoubtedly, they are of interest to pedagogy, not only in the historical context, but also in the methodological context. |
Afiliacja: | Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy |
E-mail: | lsmp@ukw.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/14930 |
DOI: | 10.15290/parezja.2022.17.11 |
ISSN: | 2353-7914 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-7993-2569 |
Typ Dokumentu: | Other |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ |
Właściciel praw: | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2022_P_P_Grzybowski_Studium_recenzyjne_ksiazki.pdf | 142,25 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL