REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14655
Tytuł: Edukacyjna rola „Przyjaciółki” w życiu kobiet wiejskich PRL-u w latach 1956–1975, ss. 269
Inne tytuły: The Educational Role of the Przyjaciółka Magazine in the Life of Rural Women of the Polish People’s Republic in the Years 1956–1975, pp. 269
Autorzy: Zajko-Czochańska, Justyna
Słowa kluczowe: „Przyjaciółka”
prasa kobieca
kobieta wiejska
rozprawa doktorska
Polska Rzeczpospolita Ludowa
rural women
women’s press
doctoral dissertation
Polish People’s Republic
Data wydania: 2022
Data dodania: 11-lut-2023
Wydawca: Wydawnictwo HUMANICA Instytut Studiów Kobiecych
Źródło: Czasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecych, nr 2(13), 2022, s. 231-238
Abstrakt: Autoreferat rozprawy doktorskiej pt. Edukacyjna rola „Przyjaciółki” w życiu kobiet wiejskich PRL-u w latach 1956‒1975 napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Dajnowicz prezentuje działania najpopularniejszego czasopisma kobiecego wydawanego w okresie Polski Ludowej na rzecz upowszechniania wiedzy wśród kobiet wiejskich. Autorka przedstawia cel poznawczy pracy, pytania badawcze, wykorzystane w dysertacji doktorskiej źródła, a także metody badawcze. W autoreferacie zaprezentowano strukturę rozprawy wraz z syntetycznym omówieniem każdego z rozdziałów pracy, a także wnioski końcowe zawarte w dysertacji.
Self-report of the doctoral dissertation entitled The educational role of “Friend” in the life of rural women in the People’s Republic of Poland in the years 1956–1975 written under the supervision of prof. dr hab. Małgorzata Dajnowicz presents the activities of the most popular women’s magazine published during the People’s Republic of Poland for the dissemination of knowledge among rural women. The author presents the cognitive purpose of the work, research questions, sources used in the doctoral dissertation, as well as research methods. The self-report presents the structure of the dissertation along with a synthetic discussion of each of the chapters of the work, as well as the final conclusions contained in the dissertation.
Afiliacja: Uniwersytet w Białymstoku
Nota biograficzna: Justyna Zajko-Czochańska – doktor nauk humanistycznych w zakresie historii, absolwentka prawa oraz stosunków międzynarodowych Uniwersytetu w Białymstoku. Asystent w Katedrze Historii Kultury (w Pracowni Historii Kobiet) Wydziału Historii i Stosunków Międzynarodowych UwB. Zainteresowania badawcze: prasa kobieca głównie okresu PRL, historia kobiet oraz społeczności wiejskiej. Autorka kilkunastu artykułów naukowych publikowanych w czasopismach naukowych i monografiach redagowanych. Członek stowarzyszenia Instytutu Studiów Kobiecych, sekretarz redakcji „Czasopisma Naukowego Instytutu Studiów Kobiecych” oraz sekretarz naukowy Ośrodka Badań Historii Kobiet.
E-mail: zajko.justyna@gmail.com
URI: http://hdl.handle.net/11320/14655
DOI: 10.15290/cnisk.2022.02.13.10
ISSN: 2451-3539
e-ISSN: 2543-7011
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0001-6414-8280
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Właściciel praw: Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WH)
Czasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecych, 2022, nr 2(13)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
CNISK_2_2022_J_Zajko_Czochanska_Edukacyjna_rola_Przyjaciolki_w_zyciu_kobiet_wiejskich.pdf310,48 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons