REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14655
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorZajko-Czochańska, Justyna-
dc.date.accessioned2023-02-11T10:16:59Z-
dc.date.available2023-02-11T10:16:59Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationCzasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecych, nr 2(13), 2022, s. 231-238pl
dc.identifier.issn2451-3539-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/14655-
dc.description.abstractAutoreferat rozprawy doktorskiej pt. Edukacyjna rola „Przyjaciółki” w życiu kobiet wiejskich PRL-u w latach 1956‒1975 napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Dajnowicz prezentuje działania najpopularniejszego czasopisma kobiecego wydawanego w okresie Polski Ludowej na rzecz upowszechniania wiedzy wśród kobiet wiejskich. Autorka przedstawia cel poznawczy pracy, pytania badawcze, wykorzystane w dysertacji doktorskiej źródła, a także metody badawcze. W autoreferacie zaprezentowano strukturę rozprawy wraz z syntetycznym omówieniem każdego z rozdziałów pracy, a także wnioski końcowe zawarte w dysertacji.pl
dc.description.abstractSelf-report of the doctoral dissertation entitled The educational role of “Friend” in the life of rural women in the People’s Republic of Poland in the years 1956–1975 written under the supervision of prof. dr hab. Małgorzata Dajnowicz presents the activities of the most popular women’s magazine published during the People’s Republic of Poland for the dissemination of knowledge among rural women. The author presents the cognitive purpose of the work, research questions, sources used in the doctoral dissertation, as well as research methods. The self-report presents the structure of the dissertation along with a synthetic discussion of each of the chapters of the work, as well as the final conclusions contained in the dissertation.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo HUMANICA Instytut Studiów Kobiecychpl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/-
dc.subject„Przyjaciółka”pl
dc.subjectprasa kobiecapl
dc.subjectkobieta wiejskapl
dc.subjectrozprawa doktorskapl
dc.subjectPolska Rzeczpospolita Ludowapl
dc.subjectrural womenpl
dc.subjectwomen’s presspl
dc.subjectdoctoral dissertationpl
dc.subjectPolish People’s Republicpl
dc.titleEdukacyjna rola „Przyjaciółki” w życiu kobiet wiejskich PRL-u w latach 1956–1975, ss. 269pl
dc.title.alternativeThe Educational Role of the Przyjaciółka Magazine in the Life of Rural Women of the Polish People’s Republic in the Years 1956–1975, pp. 269pl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polskapl
dc.identifier.doi10.15290/cnisk.2022.02.13.10-
dc.description.Emailzajko.justyna@gmail.compl
dc.description.BiographicalnoteJustyna Zajko-Czochańska – doktor nauk humanistycznych w zakresie historii, absolwentka prawa oraz stosunków międzynarodowych Uniwersytetu w Białymstoku. Asystent w Katedrze Historii Kultury (w Pracowni Historii Kobiet) Wydziału Historii i Stosunków Międzynarodowych UwB. Zainteresowania badawcze: prasa kobieca głównie okresu PRL, historia kobiet oraz społeczności wiejskiej. Autorka kilkunastu artykułów naukowych publikowanych w czasopismach naukowych i monografiach redagowanych. Członek stowarzyszenia Instytutu Studiów Kobiecych, sekretarz redakcji „Czasopisma Naukowego Instytutu Studiów Kobiecych” oraz sekretarz naukowy Ośrodka Badań Historii Kobiet.pl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.identifier.eissn2543-7011-
dc.description.issue2(13)pl
dc.description.firstpage231pl
dc.description.lastpage238pl
dc.identifier.citation2Czasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecychpl
dc.identifier.orcid0000-0001-6414-8280-
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WH)
Czasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecych, 2022, nr 2(13)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
CNISK_2_2022_J_Zajko_Czochanska_Edukacyjna_rola_Przyjaciolki_w_zyciu_kobiet_wiejskich.pdf310,48 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons