REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14597
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorJózefowicz, Anna-
dc.date.accessioned2023-02-01T11:38:31Z-
dc.date.available2023-02-01T11:38:31Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationDziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 2. Godność jako źródło naszego człowieczeństwa, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2022, s. 313-334pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-745-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/14597-
dc.description.abstractCelem przewodnim tekstu jest ukazanie problemów związanych z poczuciem godności i zniewolenia dziecka na przykładzie wybranych dzieł literackich. Zaprezentowano w tekście rozumienie i interpretację kategorii godności i zniewolenia odwołując się do literatury interdyscyplinarnej. Dokonano analiz najnowszej literatury dziecięcej, tzw. literatury zatroskanej o losy dzieci doświadczających indoktrynacji ideologicznej, konfliktów zbrojnych, chorób, biedy itp. Podkreślono wartość i możliwości edukacyjne literatury pięknej, wskazano na jej znaczenie w kontekście rozwoju emocjonalnego, poznawczego i społecznego dziecka.pl
dc.description.abstractThe main aim of the text is to present the problems related to the sense of dignity and enslavement of a child based on the example of selected literary works. The understanding and interpretation of the categories of dignity and enslavement was presented, with references to interdisciplinary literature. Latest literature for children, so-called literature concerned with the fate of children experiencing ideological indoctrination, armed conflicts, diseases, poverty, etc. was analyzed. The value and educational possibilities of belles lettres were emphasized. Its importance in the context of emotional, cognitive and social development of a child has been pointed out.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesDziecko w historii;2-
dc.subjectgodnośćpl
dc.subjectzniewoleniepl
dc.subjectdzieckopl
dc.subjectliteratura pięknapl
dc.subjectliteratura dla dziecipl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectdignitypl
dc.subjectenslavementpl
dc.subjectchildpl
dc.subjectbelles-lettrespl
dc.subjectchildren’s literaturepl
dc.subjecteducationpl
dc.titleGodność i zniewolenie dziecka. Zróżnicowane oblicza zjawiska w literaturze pięknejpl
dc.title.alternativeThe Dignity and Enslavement of the Child. Diverse Faces of the Phenomenon in Belles-Lettrespl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022pl
dc.identifier.doi10.15290/dhmgz.02.2022.19-
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.firstpage313pl
dc.description.lastpage334pl
dc.identifier.citation2Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 2. Godność jako źródło naszego człowieczeństwa, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplickapl
dc.identifier.orcid0000-0001-9126-3874-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Jozefowicz_Godnosc_i_zniewolenie_dziecka.pdf189,64 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)