Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/14590
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Głoskowska-Sołdatow, Małgorzata | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-01T10:07:57Z | - |
dc.date.available | 2023-02-01T10:07:57Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 2. Godność jako źródło naszego człowieczeństwa, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2022, s. 189-201 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-745-0 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/14590 | - |
dc.description.abstract | Tekst poświęcony jest problematyce autonomii uczniowskiej. Idea jej budowania przedstawiona została z perspektywy edukacji wczesnoszkolnej. Po rozważaniach teoretycznych, odnoszących się do interpretacyjnych ujęć autonomii przedstawiono specyfikę jej budowania u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Proces rozwijania autonomii dziecka w edukacji wczesnoszkolnej często odbiega od wypracowanych teoretycznych koncepcji, autorka zwraca uwagę na uwarunkowania tego procesu i poddaje analizie okoliczności edukacyjne sprzyjające braniu odpowiedzialności przez uczniów za własne uczenie się. | pl |
dc.description.abstract | The text is devoted to the issues of student autonomy. The idea of building it was presented from the perspective of early school education. After the theoretical considerations relating to the interpretative approaches to autonomy, the specifics of its building in younger school-age children are presented. The process of developing a child’s autonomy in early childhood education often differs from theoretical concepts; the author draws attention to the determinants of this process and analyzes the educational circumstances conducive to students taking responsibility for their own learning. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.relation.ispartofseries | Dziecko w historii;2 | - |
dc.subject | autonomia | pl |
dc.subject | edukacja wczesnoszkolna | pl |
dc.subject | postawa autonomiczna | pl |
dc.subject | autonomy | pl |
dc.subject | early school education | pl |
dc.subject | autonomic attitude | pl |
dc.title | Idea autonomii ucznia –perspektywa edukacji wczesnoszkolnej | pl |
dc.title.alternative | The Idea of Student Autonomy – the Perspective of Early School Education | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022 | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/dhmgz.02.2022.12 | - |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.firstpage | 189 | pl |
dc.description.lastpage | 201 | pl |
dc.identifier.citation2 | Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 2. Godność jako źródło naszego człowieczeństwa, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-8579-9899 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
M_Gloskowska_Soldatow_Idea_autonomii_ucznia.pdf | 161,8 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)