REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14590
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGłoskowska-Sołdatow, Małgorzata-
dc.date.accessioned2023-02-01T10:07:57Z-
dc.date.available2023-02-01T10:07:57Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationDziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 2. Godność jako źródło naszego człowieczeństwa, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2022, s. 189-201pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-745-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/14590-
dc.description.abstractTekst poświęcony jest problematyce autonomii uczniowskiej. Idea jej budowania przedstawiona została z perspektywy edukacji wczesnoszkolnej. Po rozważaniach teoretycznych, odnoszących się do interpretacyjnych ujęć autonomii przedstawiono specyfikę jej budowania u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Proces rozwijania autonomii dziecka w edukacji wczesnoszkolnej często odbiega od wypracowanych teoretycznych koncepcji, autorka zwraca uwagę na uwarunkowania tego procesu i poddaje analizie okoliczności edukacyjne sprzyjające braniu odpowiedzialności przez uczniów za własne uczenie się.pl
dc.description.abstractThe text is devoted to the issues of student autonomy. The idea of building it was presented from the perspective of early school education. After the theoretical considerations relating to the interpretative approaches to autonomy, the specifics of its building in younger school-age children are presented. The process of developing a child’s autonomy in early childhood education often differs from theoretical concepts; the author draws attention to the determinants of this process and analyzes the educational circumstances conducive to students taking responsibility for their own learning.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesDziecko w historii;2-
dc.subjectautonomiapl
dc.subjectedukacja wczesnoszkolnapl
dc.subjectpostawa autonomicznapl
dc.subjectautonomypl
dc.subjectearly school educationpl
dc.subjectautonomic attitudepl
dc.titleIdea autonomii ucznia –perspektywa edukacji wczesnoszkolnejpl
dc.title.alternativeThe Idea of Student Autonomy – the Perspective of Early School Educationpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022pl
dc.identifier.doi10.15290/dhmgz.02.2022.12-
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.firstpage189pl
dc.description.lastpage201pl
dc.identifier.citation2Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 2. Godność jako źródło naszego człowieczeństwa, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplickapl
dc.identifier.orcid0000-0002-8579-9899-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Gloskowska_Soldatow_Idea_autonomii_ucznia.pdf161,8 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)