REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14316
Tytuł: Online tools for individual study of specialised vocabulary – selected challenges
Inne tytuły: Narzędzia technologiczne do nauki słownictwa specjalistycznego – wybrane trudności
Autorzy: Dudzik, Agnieszka
Dzięcioł-Pędich, Agnieszka
Słowa kluczowe: English for Specific Purposes (ESP)
specialised lexis
online tools
ESP – język angielski do celów specjalistycznych
słownictwo specjalistyczne
nowoczesne technologie
Data wydania: 2022
Data dodania: 4-sty-2023
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 26, 2022, s. 37-50
Abstrakt: The acquisition of lexis is an important part of language learning. It is also a vital component of English for Specific Purposes (ESP) education, as knowledge of specialised vocabulary is considered integral to success in occupation-specific communicative activities. Expanding professional lexis is essential to help ESP learners understand the language and concepts of their academic or professional discipline and achieve specific communication goals. This paper aims to discuss selected challenges of using online tools (which were subjected to a qualitative analysis) to develop specialised lexis at the tertiary level. An outline of difficulties in professional vocabulary learning and a review of the main characteristics of teaching ESP are also included.
Rozwijanie podsystemu leksykalnego w języku obcym stanowi istotny element procesu specjalistycznego kształcenia językowego. Znajomość fachowego słownictwa jest niezbędna do realizacji konkretnych zamierzeń komunikacyjnych, a niewłaściwy dobór środków leksykalnych może skutkować formułowaniem niezrozumiałych komunikatów. Prowadzi to często do nieporozumień i trudności w przekazywaniu informacji, a w wielu przypadkach wręcz uniemożliwia prowadzenie działalności zawodowej, naukowej czy dydaktycznej. Celem artykułu jest przedstawienie trudności związanych z wykorzystywaniem wybranych narzędzi technologicznych do nauki słownictwa specjalistycznego (które zostały poddane analizie jakościowej) na poziomie szkoły wyższej. Przedstawiono aspekty jego przyswajania i stosowania, które sprawiają uczącym się największe trudności oraz omówiono specyfikę nauczania języka angielskiego do celów specjalistycznych.
Afiliacja: Agnieszka Dudzik - Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Studium Języków Obcych
Agnieszka Dzięcioł-Pędich - Uniwersytet w Białymstoku, Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
E-mail: Agnieszka Dudzik: agnieszka.dudzik@umb.edu.pl
Agnieszka Dzięcioł-Pędich: adzieciol-pedich@uwb.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/14316
DOI: 10.15290/lingdid.2022.26.03
ISSN: 1731-6332
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0003-0908-0214
0000-0002-2292-4111
Typ Dokumentu: Article
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (SPNJO)
Linguodidactica, 2022, tom XXVI

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_26_A_Dudzik_A_Dzieciol_Pedich_Online_tools_for_individual_study.pdf126,25 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)