Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/14316
Tytuł: | Online tools for individual study of specialised vocabulary – selected challenges |
Inne tytuły: | Narzędzia technologiczne do nauki słownictwa specjalistycznego – wybrane trudności |
Autorzy: | Dudzik, Agnieszka Dzięcioł-Pędich, Agnieszka |
Słowa kluczowe: | English for Specific Purposes (ESP) specialised lexis online tools ESP – język angielski do celów specjalistycznych słownictwo specjalistyczne nowoczesne technologie |
Data wydania: | 2022 |
Data dodania: | 4-sty-2023 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 26, 2022, s. 37-50 |
Abstrakt: | The acquisition of lexis is an important part of language learning. It is also a vital component of English for Specific Purposes (ESP) education, as knowledge of specialised vocabulary is considered integral to success in occupation-specific communicative activities. Expanding professional lexis is essential to help ESP learners understand the language and concepts of their academic or professional discipline and achieve specific communication goals. This paper aims to discuss selected challenges of using online tools (which were subjected to a qualitative analysis) to develop specialised lexis at the tertiary level. An outline of difficulties in professional vocabulary learning and a review of the main characteristics of teaching ESP are also included. Rozwijanie podsystemu leksykalnego w języku obcym stanowi istotny element procesu specjalistycznego kształcenia językowego. Znajomość fachowego słownictwa jest niezbędna do realizacji konkretnych zamierzeń komunikacyjnych, a niewłaściwy dobór środków leksykalnych może skutkować formułowaniem niezrozumiałych komunikatów. Prowadzi to często do nieporozumień i trudności w przekazywaniu informacji, a w wielu przypadkach wręcz uniemożliwia prowadzenie działalności zawodowej, naukowej czy dydaktycznej. Celem artykułu jest przedstawienie trudności związanych z wykorzystywaniem wybranych narzędzi technologicznych do nauki słownictwa specjalistycznego (które zostały poddane analizie jakościowej) na poziomie szkoły wyższej. Przedstawiono aspekty jego przyswajania i stosowania, które sprawiają uczącym się największe trudności oraz omówiono specyfikę nauczania języka angielskiego do celów specjalistycznych. |
Afiliacja: | Agnieszka Dudzik - Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Studium Języków Obcych Agnieszka Dzięcioł-Pędich - Uniwersytet w Białymstoku, Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych |
E-mail: | Agnieszka Dudzik: agnieszka.dudzik@umb.edu.pl Agnieszka Dzięcioł-Pędich: adzieciol-pedich@uwb.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/14316 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2022.26.03 |
ISSN: | 1731-6332 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0003-0908-0214 0000-0002-2292-4111 |
Typ Dokumentu: | Article |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022 |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (SPNJO) Linguodidactica, 2022, tom XXVI |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_26_A_Dudzik_A_Dzieciol_Pedich_Online_tools_for_individual_study.pdf | 126,25 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)