REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/13890
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSieńczyło-Chlabicz, Joanna-
dc.date.accessioned2022-09-27T10:43:58Z-
dc.date.available2022-09-27T10:43:58Z-
dc.date.issued1998-
dc.identifier.isbn83-86137-53-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/13890-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTemida 2, przy współpracy i wsparciu finansowym Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleAmerykańskie prawo autorskie. Sytuacja prawna producenta dzieła audiowizualnego według amerykańskiego prawa autorskiegopl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Temida 2 Białystok 1998pl
dc.description.referencesAngel & Tannerbaum, Works made for hire under S. 22, w: 22 N.Y.L. Sch. L. Rev. 1977.pl
dc.description.referencesBach S., Finał cut, New York: William Morrow & Co. 1985.pl
dc.description.referencesBader E.K., A film of a different color: copyright and the colorization of black and white films , w: Cardozo Arts & Entertainment Law Journal 1986.pl
dc.description.referencesBard & Kurlantzick, A public performance right in recordings : how to alter the copyright system without improving it, w: Geo. Wash.L. Rev. 1974.pl
dc.description.referencesBarta J., Artystyczna twórczość pracownicza a prawo autorskie, Kraków 1988.pl
dc.description.referencesBarta J., Czajkowska - Dąbrowska M., Ćwiąkalski Z., Markiewicz R., TrapIe E., Komentarz do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesBeard J.J., The sale, rental and reproduction of motion picture videocassettes: piracy or privilege, w: 15 New England L. Rev. 1980.pl
dc.description.referencesBeckett D.C., Copyright infringement: substantial similarity found lacking, w: 15 Loyola Entertainment Law Journal 1985.pl
dc.description.referencesBerger, Authority of the Register of Copyrights to reject applications for registration, w: l Studies on copyright - Arthur Fisher Memorial Edition 1963, (cyt. jako Berger I).pl
dc.description.referencesBerger, False use of the copyright notice, w: l Studies on copyright - Arthur Fisher Memorial Edition 1963, (cyt. jako Berger II).pl
dc.description.referencesBiederman D.E., Pierson E.P., Silfen M.E., Glasser J.A., Berry R.C.,Law and business of the entertainment industries , wyd. II, New York 1992.pl
dc.description.referencesLevine & Squires, Notice, deposit and registration: the importance of being formal, w: 24 U.C.L.A. L. Rev. 1977.pl
dc.description.referencesLilliston B.SU., Financing film and television productions, w: Los Angeles Lawyer 1990.pl
dc.description.referencesLindey A., Landau M., Lindey on entertainment publishing and the arts. Agreements and the law, wyd .II, Clark - Boardrnan - CalIaghan Company, Derfield - New York - Rochester 1992, vol. II.pl
dc.description.referencesLitman J.D., Copyright, compromise and legislative history, 72 Cornell L. Rev. 1987.pl
dc.description.referencesMcClintick D., Indecent exposure, New York: Wrn . Morrow & Co. 1982.pl
dc.description.referencesMcKendrae Sassa D., Moral rights protections in the colorization of black and white motion pictures: a black and white issue, w: 16 Hofstra L. Rev. 1988.pl
dc.description.referencesModrzejewski E., Wybrane zagadnienia prawa autorskiego, Katowice 1969-70.pl
dc.description.referencesNanko J., Star Wars v Battlestar GalIactica may proceed to trial, w: 4 Loyola Entertainment Law Journal 1984.pl
dc.description.referencesNemschoff L., Authorship and employment: life in the entertainment industry after CCNV v Reid, w: 4 Entertainment L. Rev. 1993.pl
dc.description.referencesNimmer M.B., Nimmer on copyright. A treatise o n the law of literary, musical and artistic property, and the protection of ideas, Mathew Bender & Co., Inc., New York 1990, vol. I - IV, (cyt. jako Nimmer I).pl
dc.description.referencesPoźniak-Niedzielska M., Autorstwo dzieła filmowego. Studium cywilnoprawne, Wydawnictwo Prawnicze, Warszawa 1968, (cyt. jako Pożniak-Niedzielska I).pl
dc.description.referencesNimmer M.B., The subject matter of copyright under the Act of 1976, w: 24 U.c.L.A. L. Rev. 1977, (cyt. j jako Nimmer II).pl
dc.description.referencesPatry W., Latmans the copyright law, New York 1986.pl
dc.description.referencesPoźniak-Niedzielska M., Adaptacja kinematograficzna dzieła literackiego w świetle prawa autorskiego, w: PiP R. VII, 1962, z. 2, (cyt. jako Poźniak-Niedzielska II).pl
dc.description.referencesPoźniak-Niedzielska M., Glosa do wyroku SN z 23 III 1966 r., I CR 443/65, w: OSPiKA 1969, poz. 32, (cyt. jako Poźniak-Niedzielska III).pl
dc.description.referencesPoźniak-Niedzielska M., Glosa I do uchwały SN z 19 II 1968 r., III CZP 40/67, w: OSPiKA 1969, poz. 197, (cyt. jako Poźniak-Niedzielska IV).pl
dc.description.referencesRenberg D., The money of color: film colorization and the 100 th Congress, w: 11 Comment 1989.pl
dc.description.referencesRosenblum R., Karen R., When the shooting stops ... the cutting begins: a film editors story, New York: Da Capo Press 1986.pl
dc.description.referencesRuszkowski A., Utwór filmowy a prawo autorskie, Warszawa 1936.pl
dc.description.referencesSacharow l.S., Greatest American hero not substantially similar to Superman, w: 4 Loyola Entertainment Law Journal 1984.pl
dc.description.referencesSalwa Z., Kodeks pracy. Komentarz, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 1996.pl
dc.description.referencesSarbiński R.M., Instytucja work made for hire w amerykańskim prawie autorskim, PUG 1995, nr 5.pl
dc.description.referencesStatues regulations and treaties, West Publishing Co., St. Paul Minn. 1991.pl
dc.description.referencesSaunders T.M., Maximizing copyright duration , w: 6 Communications and the Law 1984.pl
dc.description.referencesSchechter R.E., Selected intellectual property and unfair competition.pl
dc.description.referencesSchwartz E.l., The National Film Preservation Act of 1988 a copyright case study in the legislative process, w: 36 Journal of the Copyright Society of the USA 1989.pl
dc.description.referencesSelz T.D., Simensky M., Acton P.N., Entertainment law. Legal concepts and business practices, wyd. III, Shepards McGraw - Hill, Inc., Colorado 1992, vol. III.pl
dc.description.referencesSerda J., Prawo autorskie do dzieła filmowego, Wydawnictwo Prawnicze, Warszawa 1970, (cyt. jako Serda I).pl
dc.description.referencesSerda J., Glosa do wyroku SN z 23 III 1966 r., I CR 433/65, w: NP. 1968, nr 3, (cyt. jako Serda II).pl
dc.description.referencesSerda J., Glosa II do uchwały SN z 19 II 1968 r., III CZP 40/67, w: OSPiKA 1969, poz. 197, (cyt. jako Serda III).pl
dc.description.referencesSobczak J., Podstawy prawa autorskiego, Poznań 1995.pl
dc.description.referencesSquire J., The movie business book, Englewood Cliffs , N.J.: Prentice- Hall, Inc. 1983.pl
dc.description.referencesStanisławski J., Wielki słownik angielsko - polski, PW Wiedza Powszechna, Warszawa 1979.pl
dc.description.referencesSzaciński M., Dzieło pracownika a prawo autorskie, w: PiZS 1976, nr 6, (cyt. jako Szaciński I).pl
dc.description.referencesSzczotka J., Wprowadzenie do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Lublin 1994, (cyt. jako Szczotka II).pl
dc.description.referencesSzaciński M., Prawa autorskie twórcy - pracownika, w: Gazeta Prawnicza 1977, nr 5, (cyt. jako Szaciński II).pl
dc.description.referencesSzczotka J., Rejestracja audiowizualna w świetle polskiego prawa autorskiego, Prace z Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej ZNUJ 1989, z. 47, (cyt. jako Szczotka I).pl
dc.description.referencesTrafas T., Utwór audiowizualny - nowe propozycje statusu prawnego, Prace z Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej ZNUJ 1991, z. 57, (cyt. jako Trafas I).pl
dc.description.referencesTrafas T., Charakterystyka dzieła filmowego i dzieła telewizyjnego jako przedmiotu prawa, w: Prace z Wynalazczości ZNUJ 1980, z. 23, (cyt. j jako Trafas II).pl
dc.description.referencesVan Petten S., Producing for motion pictures and television: a practical guide to legal issues, Los Angeles: Los Angeles County Bar Association 1983.pl
dc.description.referencesVarmer B., Works made for hire and on commission, w: 1 Studies on copyright - Arthur Fisher Memorial Edition 1963.pl
dc.description.referencesWagner N., Fair use. Work not protected as a parody, w: 4 Loyola Entertainment Law Journal 1984.pl
dc.description.referencesWernick A.S., Work made for hire and joint work copyright doctrines after CCNV v Reid: what! you mean, I dont own even though I paid full for it?, w: 13 Hamline L. Rev. 1990.pl
dc.description.referencesWojciechowska A., Barwienie czarno-białych filmów w świetle prawa autorskiego, Prace z Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej ZNUJ 1992, z. 58, (cyt. jako Wojciechowska I).pl
dc.description.referencesWojciechowska A., Twórcy dzieła audiowizualnego w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 4 lutego 1994 roku, Prace z Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej ZNUJ 1996, z. 67, (cyt. jako Wojciechowska II).pl
dc.description.referencesWojnicka E., Współczesne sposoby eksploatacji dzieła audiowizualnego j jako źródło zagrożenia j ego integralności, PiP 1991, z. 10.pl
dc.description.referencesBlanchfield G.D., Black and white and red all over: colorization in the courts and in the government, w: 10 Hamline Journal of Public Law and Policy 1989.pl
dc.description.referencesYeldell E., The motion picture and television business: contracts and practices, Beverly Hills: Entertainment Business Publications Co. 1985.pl
dc.description.referencesZechowy J., Cheaper by dozen: unauthorized rental of motion picture videocassettes and videodisc, w: 34 Fed . Comm. L.J. 1982.pl
dc.description.referencesBłeszyński J., Prawo autorskie, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesBoorstyn N., Copyright law, The Lawyers Co. - operative Publishing Co. & Bancroft - Whitney Co., New York - San Francisco 1981, (cyt. jako Boorstyn I).pl
dc.description.referencesBoorstyn N., Copyright law. Cumulative supplement, CIark - Boardman - Callaghan, Deerfield - New York - Rochester 1992, (cyt. jako Boorstyn II).pl
dc.description.referencesBorowicz J., Konstrukcje prawnopracownicze w nowym prawie autorskim, w: Przegląd Sądowy 1995, nr 5.pl
dc.description.referencesBrown R.S., The widening gyre: are derivative works getting out of hand ?., w: 3 Cardozo Arts and Entertainment Law Journal 1984.pl
dc.description.referencesCendali D.M., Pesce T.A., Works for hire doctrine after CCNV v Reid, w: 62 N.Y.S.B.J. 1990.pl
dc.description.referencesChisum D.S., Jacobs M.A., Understanding intellectual property law, New York 1992.pl
dc.description.referencesChobot A., Regulacja prawna twórczej pracy badawczej w stosunkach pracy, PWN, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesCobuild C., English language dictionary, William Collins Sons & Co. Ltd., Glasgow 1990.pl
dc.description.referencesColby R., Works made for hire in international copyright law, w: 4 Loyola Entertainment Law Journal 1984.pl
dc.description.referencesCook D., A history of narrative film, New York: W.W. Norton & Co. 1981.pl
dc.description.referencesCzajkowska-Dąbrowska M., Utwory audiowizualne, utwory wideograficzne, wideogramy: między prawem autorskim a prawami sąsiednimi, Prace z Wynalazczości i ochrony Własności Intelektualnej ZNUJ, z. 61, 1993.pl
dc.description.referencesDoyle, Cary, McCannon & Ringer, Notice of copyright, w: 2 Studies on copyright - Arthur Fisher Memorial Edition 1963.pl
dc.description.referencesDreier T. K., Copyright and film: the infringement of copyrighted works by motion picture, w: 6 Communications and Law 1984.pl
dc.description.referencesDuggan J.T., Pennella N.V., The case for copyrights in colorized versions of public domain feature films , w: 34 Journal of the Copyright Society 1987.pl
dc.description.referencesDunne J.G., The studio, New York: Touchstone Books - Simon & Schuster 1969.pl
dc.description.referencesFamsworth E.A., Contracts, wyd. II, Little, Brown and Company, Boston - Toronto - London 1990.pl
dc.description.referencesFell J., A history of films, New York: Holt Rinehart & Winston 1979.pl
dc.description.referencesGershen E.L., Works made for hire. Accessories Ltd . v Spiegel, Inc., w: Cardozo Arts & Entertainment 1986.pl
dc.description.referencesGibaldi S., Artists moral rights and film colorization: federal legislative efforts to provide visual artists with moral rights and resale royalties, w: 38 Syracuse L. Rev. 1987.pl
dc.description.referencesGinsburg J.C., Colors in conflicts : moral rights and the foreign exploitation of colorized U.S. motion pictures, w: 38 Journal of the Copyright Society of the USA 1990.pl
dc.description.referencesGinsburg J.C., Kernochan J.M., One hundred and two years: the U.S. joins the Beme Convention , w: 13 Columbia Journal of Law and the Arts 1988.pl
dc.description.referencesGoldstein P., Copyright. Principles, law and practice, Little, Brown and Company, Boston - Toronto - London 1989, vol. I, (cyt. jako Goldstein I).pl
dc.description.referencesGoldstein P., Copyright formalities: notice, deposit and registration, w: 6 A.P.L.A. Q.J. 1978, (cyt. jako Goldstein II).pl
dc.description.referencesGoldstein P., Derivative rights and derivative works in copyright, w: 30 Journal of the Copyright Society of the USA 1983, (cyt. jako Goldstein III).pl
dc.description.referencesGorman R.A., Visual Artists Rights Act of 1990, w: 38 Journal of the Copyright Society of the USA 1991.pl
dc.description.referencesGottlieb & Cooper, Copyright notice, deposit and registration under S. 22, w: 22 N.Y. L. Sch. L. Rev. 1976.pl
dc.description.referencesGreenstone R.J., A coat of paint on the past?, w: 5 The Entertainment and Sports Lawyer 1986.pl
dc.description.referencesGrzybowski S., Copyright in moving picture films, w: Rapports Polonais ...Varsovie 1966, (cyt. jako Grzybowski I).pl
dc.description.referencesGrzybowski S., Z zagadnień prawa autorskiego względem dzieła kinematograficznego, w: Studia Cywilistyczne 1967, t. 10, (cyt. jako Grzybowski II).pl
dc.description.referencesGumpel G., Federal report critizes the colorizing of films, w: New York Times, 16 marzec 1989.pl
dc.description.referencesHardy I.T., Copyright laws concept of employment - what Congress really intended, w: 35 Journal of the Copyright Society of the USA 1988 .pl
dc.description.referencesHart W.M., The conscientious fair users guide t o the Copyright Act of 1976: video recordation and its fair use, w : 42 University of Pittsburgh L. Rev. 1981.pl
dc.description.referencesHartnick A.J., Works for hire: The Reid case and what to do about it, w: 62 N.Y. S.B J. 1990.pl
dc.description.referencesHenn H.G., Henn on copyright law. A practitioners guide, Practising Law Institute 1991, wyd. III.pl
dc.description.referencesHorowitz D.H., Film creators and producers vis-a-vis the new media: reflections on the state of authors rights in audio visual works, w: 13 Columbia - VLA Journal of Law and the Arts 1989.pl
dc.description.referencesHuettig M., Economic control of the motion picture industry: a study in industrial organization, Philadelphia: University of Pennsylvania press 1944.pl
dc.description.referencesHurst W.E., Minus J., Hale W.S., Your introduction to film, TV, copyright, contracts, and other law, Seven Arts Press, Inc., Hollywood 1976.pl
dc.description.referencesJaszi P., Copyright ownership in relation to certain curiosities of authorship, w: Current Developments in Copyright, New York 1990, (cyt. jako Jaszi I).pl
dc.description.referencesJaszi P., When works collide: derivative motion pictures, underlying rights, and the public interest, w: 28 U.e.L.A. L. Rev. 1981, (cyt. j jako Jaszi II).pl
dc.description.referencesKenoff J.S., Rosenberg R.K., Entertainment industry contracts. Negotiating and drafting guide, Los Angeles 1990, vol. I, cz. 1.pl
dc.description.referencesKemochan J.M., Imperatives for enforcing authors rights , w: 11 Columbia - VLA Journal of Law and Arts 1987, (cyt. jako Kemochan I).pl
dc.description.referencesKemochan J.M., The distribution right in the United States of America. Review and reflections, w: 42 Vand. L. Rev. 1989, (cyt. jako Kemochan II).pl
dc.description.referencesKohs D. J., Paint your wagon - please! : colorization , copyright and the search for moral rights , w: 40 Fed. Communications L.J. 1988.pl
dc.description.referencesKress K., Tarzan meets the Second Circuit: reflections on Burroughs v Metro - Goldwyn - Mayer, w: Columbia Journal of Arts and the Law 1983.pl
dc.description.referencesKuczyński T., Ochrona twórczości artystycznej według prawa pracy i ubezpieczenia społecznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1991, (cyt. jako Kuczyński I).pl
dc.description.referencesKuczyński T., Prawo pracodawcy do utworu na podstawie art. 12 prawa autorskiego, w: PUG 1996, nr 3 , (cyt. jako Kuczyński II).pl
dc.description.referencesLandau M.B., The colorization of black and white motion pictures: a grey area in the law, w: 22 Loyola of Los Angeles L. Rev. 1989.pl
dc.description.referencesLatman A., Gorman R., Ginsburg J.C., Copyright for the nineties. Cases and materials, wyd. III, The Michie Company, Virginia 1989.pl
dc.description.referencesLatman A., The copyright law: Howells copyright law revised and the 1976 Act, wyd. V, 1979.pl
dc.description.referencesLazzaro J.W., Color it copyrighted: protection for colorized motion pictures, w: 8 Journal of Law and Commerce 1988.pl
dc.description.referencesLesman J., Prawo autorskie w kinematografii dźwiękowej, Warszawa 1931.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (Temida2)
Książki/Rozdziały (WP)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
J_Sienczylo-Chlabicz_Amerykanskie_prawo_autorskie.pdf7,65 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)