Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13890
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sieńczyło-Chlabicz, Joanna | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-27T10:43:58Z | - |
dc.date.available | 2022-09-27T10:43:58Z | - |
dc.date.issued | 1998 | - |
dc.identifier.isbn | 83-86137-53-3 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/13890 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021 | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Temida 2, przy współpracy i wsparciu finansowym Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.title | Amerykańskie prawo autorskie. Sytuacja prawna producenta dzieła audiowizualnego według amerykańskiego prawa autorskiego | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Temida 2 Białystok 1998 | pl |
dc.description.references | Angel & Tannerbaum, Works made for hire under S. 22, w: 22 N.Y.L. Sch. L. Rev. 1977. | pl |
dc.description.references | Bach S., Finał cut, New York: William Morrow & Co. 1985. | pl |
dc.description.references | Bader E.K., A film of a different color: copyright and the colorization of black and white films , w: Cardozo Arts & Entertainment Law Journal 1986. | pl |
dc.description.references | Bard & Kurlantzick, A public performance right in recordings : how to alter the copyright system without improving it, w: Geo. Wash.L. Rev. 1974. | pl |
dc.description.references | Barta J., Artystyczna twórczość pracownicza a prawo autorskie, Kraków 1988. | pl |
dc.description.references | Barta J., Czajkowska - Dąbrowska M., Ćwiąkalski Z., Markiewicz R., TrapIe E., Komentarz do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Beard J.J., The sale, rental and reproduction of motion picture videocassettes: piracy or privilege, w: 15 New England L. Rev. 1980. | pl |
dc.description.references | Beckett D.C., Copyright infringement: substantial similarity found lacking, w: 15 Loyola Entertainment Law Journal 1985. | pl |
dc.description.references | Berger, Authority of the Register of Copyrights to reject applications for registration, w: l Studies on copyright - Arthur Fisher Memorial Edition 1963, (cyt. jako Berger I). | pl |
dc.description.references | Berger, False use of the copyright notice, w: l Studies on copyright - Arthur Fisher Memorial Edition 1963, (cyt. jako Berger II). | pl |
dc.description.references | Biederman D.E., Pierson E.P., Silfen M.E., Glasser J.A., Berry R.C.,Law and business of the entertainment industries , wyd. II, New York 1992. | pl |
dc.description.references | Levine & Squires, Notice, deposit and registration: the importance of being formal, w: 24 U.C.L.A. L. Rev. 1977. | pl |
dc.description.references | Lilliston B.SU., Financing film and television productions, w: Los Angeles Lawyer 1990. | pl |
dc.description.references | Lindey A., Landau M., Lindey on entertainment publishing and the arts. Agreements and the law, wyd .II, Clark - Boardrnan - CalIaghan Company, Derfield - New York - Rochester 1992, vol. II. | pl |
dc.description.references | Litman J.D., Copyright, compromise and legislative history, 72 Cornell L. Rev. 1987. | pl |
dc.description.references | McClintick D., Indecent exposure, New York: Wrn . Morrow & Co. 1982. | pl |
dc.description.references | McKendrae Sassa D., Moral rights protections in the colorization of black and white motion pictures: a black and white issue, w: 16 Hofstra L. Rev. 1988. | pl |
dc.description.references | Modrzejewski E., Wybrane zagadnienia prawa autorskiego, Katowice 1969-70. | pl |
dc.description.references | Nanko J., Star Wars v Battlestar GalIactica may proceed to trial, w: 4 Loyola Entertainment Law Journal 1984. | pl |
dc.description.references | Nemschoff L., Authorship and employment: life in the entertainment industry after CCNV v Reid, w: 4 Entertainment L. Rev. 1993. | pl |
dc.description.references | Nimmer M.B., Nimmer on copyright. A treatise o n the law of literary, musical and artistic property, and the protection of ideas, Mathew Bender & Co., Inc., New York 1990, vol. I - IV, (cyt. jako Nimmer I). | pl |
dc.description.references | Poźniak-Niedzielska M., Autorstwo dzieła filmowego. Studium cywilnoprawne, Wydawnictwo Prawnicze, Warszawa 1968, (cyt. jako Pożniak-Niedzielska I). | pl |
dc.description.references | Nimmer M.B., The subject matter of copyright under the Act of 1976, w: 24 U.c.L.A. L. Rev. 1977, (cyt. j jako Nimmer II). | pl |
dc.description.references | Patry W., Latmans the copyright law, New York 1986. | pl |
dc.description.references | Poźniak-Niedzielska M., Adaptacja kinematograficzna dzieła literackiego w świetle prawa autorskiego, w: PiP R. VII, 1962, z. 2, (cyt. jako Poźniak-Niedzielska II). | pl |
dc.description.references | Poźniak-Niedzielska M., Glosa do wyroku SN z 23 III 1966 r., I CR 443/65, w: OSPiKA 1969, poz. 32, (cyt. jako Poźniak-Niedzielska III). | pl |
dc.description.references | Poźniak-Niedzielska M., Glosa I do uchwały SN z 19 II 1968 r., III CZP 40/67, w: OSPiKA 1969, poz. 197, (cyt. jako Poźniak-Niedzielska IV). | pl |
dc.description.references | Renberg D., The money of color: film colorization and the 100 th Congress, w: 11 Comment 1989. | pl |
dc.description.references | Rosenblum R., Karen R., When the shooting stops ... the cutting begins: a film editors story, New York: Da Capo Press 1986. | pl |
dc.description.references | Ruszkowski A., Utwór filmowy a prawo autorskie, Warszawa 1936. | pl |
dc.description.references | Sacharow l.S., Greatest American hero not substantially similar to Superman, w: 4 Loyola Entertainment Law Journal 1984. | pl |
dc.description.references | Salwa Z., Kodeks pracy. Komentarz, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 1996. | pl |
dc.description.references | Sarbiński R.M., Instytucja work made for hire w amerykańskim prawie autorskim, PUG 1995, nr 5. | pl |
dc.description.references | Statues regulations and treaties, West Publishing Co., St. Paul Minn. 1991. | pl |
dc.description.references | Saunders T.M., Maximizing copyright duration , w: 6 Communications and the Law 1984. | pl |
dc.description.references | Schechter R.E., Selected intellectual property and unfair competition. | pl |
dc.description.references | Schwartz E.l., The National Film Preservation Act of 1988 a copyright case study in the legislative process, w: 36 Journal of the Copyright Society of the USA 1989. | pl |
dc.description.references | Selz T.D., Simensky M., Acton P.N., Entertainment law. Legal concepts and business practices, wyd. III, Shepards McGraw - Hill, Inc., Colorado 1992, vol. III. | pl |
dc.description.references | Serda J., Prawo autorskie do dzieła filmowego, Wydawnictwo Prawnicze, Warszawa 1970, (cyt. jako Serda I). | pl |
dc.description.references | Serda J., Glosa do wyroku SN z 23 III 1966 r., I CR 433/65, w: NP. 1968, nr 3, (cyt. jako Serda II). | pl |
dc.description.references | Serda J., Glosa II do uchwały SN z 19 II 1968 r., III CZP 40/67, w: OSPiKA 1969, poz. 197, (cyt. jako Serda III). | pl |
dc.description.references | Sobczak J., Podstawy prawa autorskiego, Poznań 1995. | pl |
dc.description.references | Squire J., The movie business book, Englewood Cliffs , N.J.: Prentice- Hall, Inc. 1983. | pl |
dc.description.references | Stanisławski J., Wielki słownik angielsko - polski, PW Wiedza Powszechna, Warszawa 1979. | pl |
dc.description.references | Szaciński M., Dzieło pracownika a prawo autorskie, w: PiZS 1976, nr 6, (cyt. jako Szaciński I). | pl |
dc.description.references | Szczotka J., Wprowadzenie do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Lublin 1994, (cyt. jako Szczotka II). | pl |
dc.description.references | Szaciński M., Prawa autorskie twórcy - pracownika, w: Gazeta Prawnicza 1977, nr 5, (cyt. jako Szaciński II). | pl |
dc.description.references | Szczotka J., Rejestracja audiowizualna w świetle polskiego prawa autorskiego, Prace z Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej ZNUJ 1989, z. 47, (cyt. jako Szczotka I). | pl |
dc.description.references | Trafas T., Utwór audiowizualny - nowe propozycje statusu prawnego, Prace z Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej ZNUJ 1991, z. 57, (cyt. jako Trafas I). | pl |
dc.description.references | Trafas T., Charakterystyka dzieła filmowego i dzieła telewizyjnego jako przedmiotu prawa, w: Prace z Wynalazczości ZNUJ 1980, z. 23, (cyt. j jako Trafas II). | pl |
dc.description.references | Van Petten S., Producing for motion pictures and television: a practical guide to legal issues, Los Angeles: Los Angeles County Bar Association 1983. | pl |
dc.description.references | Varmer B., Works made for hire and on commission, w: 1 Studies on copyright - Arthur Fisher Memorial Edition 1963. | pl |
dc.description.references | Wagner N., Fair use. Work not protected as a parody, w: 4 Loyola Entertainment Law Journal 1984. | pl |
dc.description.references | Wernick A.S., Work made for hire and joint work copyright doctrines after CCNV v Reid: what! you mean, I dont own even though I paid full for it?, w: 13 Hamline L. Rev. 1990. | pl |
dc.description.references | Wojciechowska A., Barwienie czarno-białych filmów w świetle prawa autorskiego, Prace z Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej ZNUJ 1992, z. 58, (cyt. jako Wojciechowska I). | pl |
dc.description.references | Wojciechowska A., Twórcy dzieła audiowizualnego w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 4 lutego 1994 roku, Prace z Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej ZNUJ 1996, z. 67, (cyt. jako Wojciechowska II). | pl |
dc.description.references | Wojnicka E., Współczesne sposoby eksploatacji dzieła audiowizualnego j jako źródło zagrożenia j ego integralności, PiP 1991, z. 10. | pl |
dc.description.references | Blanchfield G.D., Black and white and red all over: colorization in the courts and in the government, w: 10 Hamline Journal of Public Law and Policy 1989. | pl |
dc.description.references | Yeldell E., The motion picture and television business: contracts and practices, Beverly Hills: Entertainment Business Publications Co. 1985. | pl |
dc.description.references | Zechowy J., Cheaper by dozen: unauthorized rental of motion picture videocassettes and videodisc, w: 34 Fed . Comm. L.J. 1982. | pl |
dc.description.references | Błeszyński J., Prawo autorskie, Warszawa 1988. | pl |
dc.description.references | Boorstyn N., Copyright law, The Lawyers Co. - operative Publishing Co. & Bancroft - Whitney Co., New York - San Francisco 1981, (cyt. jako Boorstyn I). | pl |
dc.description.references | Boorstyn N., Copyright law. Cumulative supplement, CIark - Boardman - Callaghan, Deerfield - New York - Rochester 1992, (cyt. jako Boorstyn II). | pl |
dc.description.references | Borowicz J., Konstrukcje prawnopracownicze w nowym prawie autorskim, w: Przegląd Sądowy 1995, nr 5. | pl |
dc.description.references | Brown R.S., The widening gyre: are derivative works getting out of hand ?., w: 3 Cardozo Arts and Entertainment Law Journal 1984. | pl |
dc.description.references | Cendali D.M., Pesce T.A., Works for hire doctrine after CCNV v Reid, w: 62 N.Y.S.B.J. 1990. | pl |
dc.description.references | Chisum D.S., Jacobs M.A., Understanding intellectual property law, New York 1992. | pl |
dc.description.references | Chobot A., Regulacja prawna twórczej pracy badawczej w stosunkach pracy, PWN, Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | Cobuild C., English language dictionary, William Collins Sons & Co. Ltd., Glasgow 1990. | pl |
dc.description.references | Colby R., Works made for hire in international copyright law, w: 4 Loyola Entertainment Law Journal 1984. | pl |
dc.description.references | Cook D., A history of narrative film, New York: W.W. Norton & Co. 1981. | pl |
dc.description.references | Czajkowska-Dąbrowska M., Utwory audiowizualne, utwory wideograficzne, wideogramy: między prawem autorskim a prawami sąsiednimi, Prace z Wynalazczości i ochrony Własności Intelektualnej ZNUJ, z. 61, 1993. | pl |
dc.description.references | Doyle, Cary, McCannon & Ringer, Notice of copyright, w: 2 Studies on copyright - Arthur Fisher Memorial Edition 1963. | pl |
dc.description.references | Dreier T. K., Copyright and film: the infringement of copyrighted works by motion picture, w: 6 Communications and Law 1984. | pl |
dc.description.references | Duggan J.T., Pennella N.V., The case for copyrights in colorized versions of public domain feature films , w: 34 Journal of the Copyright Society 1987. | pl |
dc.description.references | Dunne J.G., The studio, New York: Touchstone Books - Simon & Schuster 1969. | pl |
dc.description.references | Famsworth E.A., Contracts, wyd. II, Little, Brown and Company, Boston - Toronto - London 1990. | pl |
dc.description.references | Fell J., A history of films, New York: Holt Rinehart & Winston 1979. | pl |
dc.description.references | Gershen E.L., Works made for hire. Accessories Ltd . v Spiegel, Inc., w: Cardozo Arts & Entertainment 1986. | pl |
dc.description.references | Gibaldi S., Artists moral rights and film colorization: federal legislative efforts to provide visual artists with moral rights and resale royalties, w: 38 Syracuse L. Rev. 1987. | pl |
dc.description.references | Ginsburg J.C., Colors in conflicts : moral rights and the foreign exploitation of colorized U.S. motion pictures, w: 38 Journal of the Copyright Society of the USA 1990. | pl |
dc.description.references | Ginsburg J.C., Kernochan J.M., One hundred and two years: the U.S. joins the Beme Convention , w: 13 Columbia Journal of Law and the Arts 1988. | pl |
dc.description.references | Goldstein P., Copyright. Principles, law and practice, Little, Brown and Company, Boston - Toronto - London 1989, vol. I, (cyt. jako Goldstein I). | pl |
dc.description.references | Goldstein P., Copyright formalities: notice, deposit and registration, w: 6 A.P.L.A. Q.J. 1978, (cyt. jako Goldstein II). | pl |
dc.description.references | Goldstein P., Derivative rights and derivative works in copyright, w: 30 Journal of the Copyright Society of the USA 1983, (cyt. jako Goldstein III). | pl |
dc.description.references | Gorman R.A., Visual Artists Rights Act of 1990, w: 38 Journal of the Copyright Society of the USA 1991. | pl |
dc.description.references | Gottlieb & Cooper, Copyright notice, deposit and registration under S. 22, w: 22 N.Y. L. Sch. L. Rev. 1976. | pl |
dc.description.references | Greenstone R.J., A coat of paint on the past?, w: 5 The Entertainment and Sports Lawyer 1986. | pl |
dc.description.references | Grzybowski S., Copyright in moving picture films, w: Rapports Polonais ...Varsovie 1966, (cyt. jako Grzybowski I). | pl |
dc.description.references | Grzybowski S., Z zagadnień prawa autorskiego względem dzieła kinematograficznego, w: Studia Cywilistyczne 1967, t. 10, (cyt. jako Grzybowski II). | pl |
dc.description.references | Gumpel G., Federal report critizes the colorizing of films, w: New York Times, 16 marzec 1989. | pl |
dc.description.references | Hardy I.T., Copyright laws concept of employment - what Congress really intended, w: 35 Journal of the Copyright Society of the USA 1988 . | pl |
dc.description.references | Hart W.M., The conscientious fair users guide t o the Copyright Act of 1976: video recordation and its fair use, w : 42 University of Pittsburgh L. Rev. 1981. | pl |
dc.description.references | Hartnick A.J., Works for hire: The Reid case and what to do about it, w: 62 N.Y. S.B J. 1990. | pl |
dc.description.references | Henn H.G., Henn on copyright law. A practitioners guide, Practising Law Institute 1991, wyd. III. | pl |
dc.description.references | Horowitz D.H., Film creators and producers vis-a-vis the new media: reflections on the state of authors rights in audio visual works, w: 13 Columbia - VLA Journal of Law and the Arts 1989. | pl |
dc.description.references | Huettig M., Economic control of the motion picture industry: a study in industrial organization, Philadelphia: University of Pennsylvania press 1944. | pl |
dc.description.references | Hurst W.E., Minus J., Hale W.S., Your introduction to film, TV, copyright, contracts, and other law, Seven Arts Press, Inc., Hollywood 1976. | pl |
dc.description.references | Jaszi P., Copyright ownership in relation to certain curiosities of authorship, w: Current Developments in Copyright, New York 1990, (cyt. jako Jaszi I). | pl |
dc.description.references | Jaszi P., When works collide: derivative motion pictures, underlying rights, and the public interest, w: 28 U.e.L.A. L. Rev. 1981, (cyt. j jako Jaszi II). | pl |
dc.description.references | Kenoff J.S., Rosenberg R.K., Entertainment industry contracts. Negotiating and drafting guide, Los Angeles 1990, vol. I, cz. 1. | pl |
dc.description.references | Kemochan J.M., Imperatives for enforcing authors rights , w: 11 Columbia - VLA Journal of Law and Arts 1987, (cyt. jako Kemochan I). | pl |
dc.description.references | Kemochan J.M., The distribution right in the United States of America. Review and reflections, w: 42 Vand. L. Rev. 1989, (cyt. jako Kemochan II). | pl |
dc.description.references | Kohs D. J., Paint your wagon - please! : colorization , copyright and the search for moral rights , w: 40 Fed. Communications L.J. 1988. | pl |
dc.description.references | Kress K., Tarzan meets the Second Circuit: reflections on Burroughs v Metro - Goldwyn - Mayer, w: Columbia Journal of Arts and the Law 1983. | pl |
dc.description.references | Kuczyński T., Ochrona twórczości artystycznej według prawa pracy i ubezpieczenia społecznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1991, (cyt. jako Kuczyński I). | pl |
dc.description.references | Kuczyński T., Prawo pracodawcy do utworu na podstawie art. 12 prawa autorskiego, w: PUG 1996, nr 3 , (cyt. jako Kuczyński II). | pl |
dc.description.references | Landau M.B., The colorization of black and white motion pictures: a grey area in the law, w: 22 Loyola of Los Angeles L. Rev. 1989. | pl |
dc.description.references | Latman A., Gorman R., Ginsburg J.C., Copyright for the nineties. Cases and materials, wyd. III, The Michie Company, Virginia 1989. | pl |
dc.description.references | Latman A., The copyright law: Howells copyright law revised and the 1976 Act, wyd. V, 1979. | pl |
dc.description.references | Lazzaro J.W., Color it copyrighted: protection for colorized motion pictures, w: 8 Journal of Law and Commerce 1988. | pl |
dc.description.references | Lesman J., Prawo autorskie w kinematografii dźwiękowej, Warszawa 1931. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (Temida2) Książki/Rozdziały (WP) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
J_Sienczylo-Chlabicz_Amerykanskie_prawo_autorskie.pdf | 7,65 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)