Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13771
Tytuł: | Oczekiwania nauczycieli i rodziców wobec nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej |
Inne tytuły: | Teachers’ and Parents’ Expectations concerning the Early Childhood Education Teacher |
Autorzy: | Gawlik, Iwona |
Słowa kluczowe: | nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oczekiwania nauczycieli i rodziców pożądane cechy nauczyciela klas I–III early childhood education (ECE) teacher parents’ and teachers’ expectations teacher’s traits |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 17-sie-2022 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 2(16), s. 69-78 |
Abstrakt: | Zaprezentowany artykuł porusza problematykę oczekiwań nauczycieli i rodziców wobec nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Ze względu na fakt, iż nauczyciel klas
I–III odgrywa jedną z ważniejszych ról w procesie dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczym oczekiwania wobec niego są wysokie. Artykuł ma charakter teoretyczno-
-badawczy. Wyniki badań przeprowadzonych wśród 43 nauczycieli i 54 rodziców wskazują na znaczne rozbieżności w oczekiwaniach obu tych grup wobec nauczyciela.
Dla rodziców istotnymi cechami nauczyciela są: wykształcenie, przyjazne nastawienie do ucznia. Dla nauczycieli: stanowczość i konsekwencja oraz stosunek do wykonywanych obowiązków. This article focuses on the issue of parents’ and teachers’ expectations concerning the early childhood education (ECE) teacher, who plays an important role in the process of teaching, upbringing, and taking care of children in primary school grades 1–3. Consequently, parents’ and teachers’ expectations are high. This article is of a theoretical and empirical nature. The results of the findings indicate divergences in the teachers’ (43) and parents’ (54) opinions regarding the expected traits of the ECE teacher. Parents’ and teachers’ expectations differ and diverse traits of the ECE teacher are important to various respondents: parents value ECE teachers’ education and their friendly attitude to pupils, while ECE teachers emphasise decisiveness, consistency, and a good attitude towards their responsibilities. |
Afiliacja: | Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach |
E-mail: | englishteamkielce@gmail.com |
Opis: | Artykuł przygotowano w oparciu o pracę magisterską pt.: Oczekiwania społeczne wobec nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce, napisaną pod opieką dr Lidii Pawelec i obronioną w 2014 roku na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/13771 |
DOI: | 10.15290/parezja.2021.16.06 |
ISSN: | 2353-7914 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0001-7340-3896 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ |
Właściciel praw: | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2021_I_Gawlik_Oczekiwania_nauczycieli_i_rodzicow_wobec_nauczyciela.pdf | 147,52 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL