REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/13769
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNymś-Górna, Agnieszka-
dc.date.accessioned2022-08-17T07:50:02Z-
dc.date.available2022-08-17T07:50:02Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 2(16), s. 46-53pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/13769-
dc.description.abstractCelem tekstu jest przedstawienie refleksji dotyczącej udziału kół naukowych w uniwersyteckiej rzeczywistości, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy ze środowiskiem lokalnym oraz współpracy międzyinstytucjonalnej na różnych poziomach. Artykuł ma charakter przeglądowy, sygnalizujący zagadnienia, które warto pogłębić w kolejnych analizach. Po wskazaniu na uniwersytecką misję podkreślona zostaje rola kół naukowych. Stanowią one bowiem ważną przestrzeń rozwoju nie tylko dla studentek i studentów, ale także dla samej uczelni i społeczności lokalnej.pl
dc.description.abstractThe aim of the text is to reflect on the participation of research clubs in the life of a university, with particular emphasis on cooperation with the local community and inter-institutional cooperation at various levels. The article is a review, signaling the issues that should be explored in more detail. The university’s mission is discussed and the role of research clubs is emphasized. They constitute an important space for development, not only for students, but also for the university itself and for the local community.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polskapl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/pl
dc.subjectuniwersytetpl
dc.subjectwspółpracapl
dc.subjectspołeczność lokalnapl
dc.subjectkoła naukowepl
dc.subjectuniversitypl
dc.subjectcooperationpl
dc.subjectlocal communitypl
dc.subjectscientific groupspl
dc.titleWokół uniwersyteckich kół naukowych – przegląd pojęć i możliwościpl
dc.title.alternativeUniversity Research Clubs – Overview of Concepts and Possibilitiespl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polskapl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2021.16.04-
dc.description.Emailagnieszka.nyms@amu.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl
dc.description.referencesBoryczko, B., Kurcz, L. (2014). Studenckie koła naukowe jako element wspomagający proces nauczania na wyższej uczelni. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 4(87).pl
dc.description.referencesBryniewicz, W. (2017). Misja i współczesne role szkoły wyższej. Perspektywa socjologiczna. Pedagogika Szkoły Wyższej, 2(22).pl
dc.description.referencesCybal-Michalska, A. (2013). Młodzież akademicka a kariera zawodowa. Kraków: Impuls.pl
dc.description.referencesCybal-Michalska, A. (2015). Przywództwo – ustalenia definicyjne i sposoby rozumienia. Studia Edukacyjne, 37.pl
dc.description.referencesDominiak, P., Leja, K. (2001). Modele jakości usług a zarządzanie szkołą wyższą. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 2/18.pl
dc.description.referencesDrabik, L., Kubiak-Sokół, A., Sobol, E., Wiśniakowska, L. (2006). Słownik języka polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesJanczyk-Strzała, E. (2014). O koncepcji zarządzania kapitałem intelektualnym uczelni. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 366.pl
dc.description.referencesKaleta, A. (2010). Współczesna strategia – kierunek czy reguła rozwoju. W: R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne, strategie organizacji. Wałbrzych: Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości.pl
dc.description.referencesKalinka, K. (2014). Grupy interesu w procesie zarządzania szkołą wyższą. W: J. Blicharz, A. Sus, A. Chrisidu-Budnik, J. Boć (red.), Zarządzanie szkołą wyższą. Wrocław: Uniwersytet Wrocławski. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. E-Wydawnictwo.pl
dc.description.referencesKurzyk, B. (2015). Model organizacji koła naukowego a rozwój praktycznych kompetencji studentów. W: P. Wdowiński (red.), Nauczyciel akademicki wobec nowych wyzwań edukacyjnych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.description.referencesMelosik, Z. (2019). Pasja i tożsamość naukowca. O władzy i wolności umysłu. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.pl
dc.description.referencesMyers, D.G., (2003). Psychologia społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.pl
dc.description.referencesPietraszko-Furmanek, I., Sowa, K.Z. (2012). Partycypacja społeczna w środowiskach lokalnych. Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM.pl
dc.description.referencesPiotrowska, D., Kopańska, J. (2021). Rankingi a strategiczne zarządzanie szkołą wyższą. Życie Uczelni. Biuletyn informacyjny Politechniki Łódzkiej, 157.pl
dc.description.referencesPiotrowska-Piątek, A. (2014). Szkoły wyższe jako czynnik rozwoju regionalnego. Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna, 28.pl
dc.description.referencesRozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej (Dz.U. 2019, poz. 392).pl
dc.description.referencesRozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 31 lipca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej (Dz.U. 2020, poz. 1352).pl
dc.description.referencesRupert, B. (2006). Procesy grupowe. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl
dc.description.referencesTomczak J. (2014). Współpraca uczelni wyższych z biznesem. Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Organizacja i zarządzanie, 1193, z. 58.pl
dc.description.referencesWoźniak, P. (2014). Podejście procesowe w systemie zarządzania uczelnią, Konferencja KZZ, Zakopane. Pozyskano z: http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2014/T2/t2_481.pdfpl
dc.description.referencesZacłona, T. (2010). Zarządzanie wizerunkiem uczelni niepublicznych. W: T. Wawak (red.), Komunikacja i jakość w zarządzaniu. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl
dc.description.referencesZimbardo, P.G., Gerrig, R.J. (2012). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.issue2(16)pl
dc.description.firstpage46pl
dc.description.lastpage53pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
dc.identifier.orcid0000-0001-5538-1953-
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_2_2021_A_Nyms_Gorna_Wokol_ uniwersyteckich_kol_naukowych.pdf116,78 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons