Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13769
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nymś-Górna, Agnieszka | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-17T07:50:02Z | - |
dc.date.available | 2022-08-17T07:50:02Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 2(16), s. 46-53 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/13769 | - |
dc.description.abstract | Celem tekstu jest przedstawienie refleksji dotyczącej udziału kół naukowych w uniwersyteckiej rzeczywistości, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy ze środowiskiem lokalnym oraz współpracy międzyinstytucjonalnej na różnych poziomach. Artykuł ma charakter przeglądowy, sygnalizujący zagadnienia, które warto pogłębić w kolejnych analizach. Po wskazaniu na uniwersytecką misję podkreślona zostaje rola kół naukowych. Stanowią one bowiem ważną przestrzeń rozwoju nie tylko dla studentek i studentów, ale także dla samej uczelni i społeczności lokalnej. | pl |
dc.description.abstract | The aim of the text is to reflect on the participation of research clubs in the life of a university, with particular emphasis on cooperation with the local community and inter-institutional cooperation at various levels. The article is a review, signaling the issues that should be explored in more detail. The university’s mission is discussed and the role of research clubs is emphasized. They constitute an important space for development, not only for students, but also for the university itself and for the local community. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | pl |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | pl |
dc.subject | uniwersytet | pl |
dc.subject | współpraca | pl |
dc.subject | społeczność lokalna | pl |
dc.subject | koła naukowe | pl |
dc.subject | university | pl |
dc.subject | cooperation | pl |
dc.subject | local community | pl |
dc.subject | scientific groups | pl |
dc.title | Wokół uniwersyteckich kół naukowych – przegląd pojęć i możliwości | pl |
dc.title.alternative | University Research Clubs – Overview of Concepts and Possibilities | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2021.16.04 | - |
dc.description.Email | agnieszka.nyms@amu.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
dc.description.references | Boryczko, B., Kurcz, L. (2014). Studenckie koła naukowe jako element wspomagający proces nauczania na wyższej uczelni. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 4(87). | pl |
dc.description.references | Bryniewicz, W. (2017). Misja i współczesne role szkoły wyższej. Perspektywa socjologiczna. Pedagogika Szkoły Wyższej, 2(22). | pl |
dc.description.references | Cybal-Michalska, A. (2013). Młodzież akademicka a kariera zawodowa. Kraków: Impuls. | pl |
dc.description.references | Cybal-Michalska, A. (2015). Przywództwo – ustalenia definicyjne i sposoby rozumienia. Studia Edukacyjne, 37. | pl |
dc.description.references | Dominiak, P., Leja, K. (2001). Modele jakości usług a zarządzanie szkołą wyższą. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 2/18. | pl |
dc.description.references | Drabik, L., Kubiak-Sokół, A., Sobol, E., Wiśniakowska, L. (2006). Słownik języka polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Janczyk-Strzała, E. (2014). O koncepcji zarządzania kapitałem intelektualnym uczelni. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 366. | pl |
dc.description.references | Kaleta, A. (2010). Współczesna strategia – kierunek czy reguła rozwoju. W: R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne, strategie organizacji. Wałbrzych: Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości. | pl |
dc.description.references | Kalinka, K. (2014). Grupy interesu w procesie zarządzania szkołą wyższą. W: J. Blicharz, A. Sus, A. Chrisidu-Budnik, J. Boć (red.), Zarządzanie szkołą wyższą. Wrocław: Uniwersytet Wrocławski. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. E-Wydawnictwo. | pl |
dc.description.references | Kurzyk, B. (2015). Model organizacji koła naukowego a rozwój praktycznych kompetencji studentów. W: P. Wdowiński (red.), Nauczyciel akademicki wobec nowych wyzwań edukacyjnych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl |
dc.description.references | Melosik, Z. (2019). Pasja i tożsamość naukowca. O władzy i wolności umysłu. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. | pl |
dc.description.references | Myers, D.G., (2003). Psychologia społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. | pl |
dc.description.references | Pietraszko-Furmanek, I., Sowa, K.Z. (2012). Partycypacja społeczna w środowiskach lokalnych. Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM. | pl |
dc.description.references | Piotrowska, D., Kopańska, J. (2021). Rankingi a strategiczne zarządzanie szkołą wyższą. Życie Uczelni. Biuletyn informacyjny Politechniki Łódzkiej, 157. | pl |
dc.description.references | Piotrowska-Piątek, A. (2014). Szkoły wyższe jako czynnik rozwoju regionalnego. Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna, 28. | pl |
dc.description.references | Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej (Dz.U. 2019, poz. 392). | pl |
dc.description.references | Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 31 lipca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej (Dz.U. 2020, poz. 1352). | pl |
dc.description.references | Rupert, B. (2006). Procesy grupowe. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | pl |
dc.description.references | Tomczak J. (2014). Współpraca uczelni wyższych z biznesem. Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Organizacja i zarządzanie, 1193, z. 58. | pl |
dc.description.references | Woźniak, P. (2014). Podejście procesowe w systemie zarządzania uczelnią, Konferencja KZZ, Zakopane. Pozyskano z: http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2014/T2/t2_481.pdf | pl |
dc.description.references | Zacłona, T. (2010). Zarządzanie wizerunkiem uczelni niepublicznych. W: T. Wawak (red.), Komunikacja i jakość w zarządzaniu. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl |
dc.description.references | Zimbardo, P.G., Gerrig, R.J. (2012). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.issue | 2(16) | pl |
dc.description.firstpage | 46 | pl |
dc.description.lastpage | 53 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0001-5538-1953 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2021_A_Nyms_Gorna_Wokol_ uniwersyteckich_kol_naukowych.pdf | 116,78 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL