Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13215
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Olech, Barbara | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-06T11:17:11Z | - |
dc.date.available | 2022-05-06T11:17:11Z | - |
dc.date.issued | 2005 | - |
dc.identifier.citation | Semiotyka cyklu. Cykl w muzyce, plastyce i literaturze, pod red. Mieczysławy Demskiej-Trębacz, Krystyny Jakowskiej i Radosława Siomy, Białystok 2005, s. 265-276 | pl |
dc.identifier.isbn | 83-7431-058-8 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/13215 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021. | pl |
dc.description.abstract | The article is an attempt to present connections between musical forms and Maria Grossek-Korycka's lyrical cycles. Her references to music result from her aesthetic and philosophical reflection. Her poems, are cycles especially The Sonata in Flat minor, Miserere mei Domine, All Souls Oratory and The Spring. The Symphony has an original form which exploits various types of the verses division, uses different structures of the stanzas (or rather meaningful units) and various shapes and sizes of the fonts. This is to emphasize semantic and thematic sequences and results in a 'polyphonic' effect, similar to that of a musical composition. Grossek-Korycka models her cycles on complex musical forms, which often have a form of a cycle. Her combination of poetry and music, which reach the level of in-depth metatextual relations, provokes an 'active' model of reading, engaging musical contexts. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.relation.ispartofseries | Wokół Cyklu; | - |
dc.title | Formy muzyczne a cykle liryczne Marii Grossek-Koryckiej | pl |
dc.title.alternative | Musical Forms vs. Maria Grossek-Korycka's Lyrical Cycles | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | Copyright © by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2005 | pl |
dc.description.firstpage | 265 | pl |
dc.description.lastpage | 276 | pl |
dc.identifier.citation2 | Semiotyka cyklu. Cykl w muzyce, plastyce i literaturze, pod red. Mieczysławy Demskiej-Trębacz, Krystyny Jakowskiej i Radosława Siomy | pl |
dc.conference | Konferencja naukowa "Semiotyka cyklu. Cykl w muzyce, plastyce i literaturze", Supraśl 7-9 czerwca 2004 roku | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Materiały konferencyjne (WSK) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
B_Olech_Formy_muzyczne_a_cykle_liryczne.pdf | 570,22 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)