REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/13215
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorOlech, Barbara-
dc.date.accessioned2022-05-06T11:17:11Z-
dc.date.available2022-05-06T11:17:11Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.citationSemiotyka cyklu. Cykl w muzyce, plastyce i literaturze, pod red. Mieczysławy Demskiej-Trębacz, Krystyny Jakowskiej i Radosława Siomy, Białystok 2005, s. 265-276pl
dc.identifier.isbn83-7431-058-8-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/13215-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021.pl
dc.description.abstractThe article is an attempt to present connections between musical forms and Maria Grossek-Korycka's lyrical cycles. Her references to music result from her aesthetic and philosophical reflection. Her poems, are cycles especially The Sonata in Flat minor, Miserere mei Domine, All Souls Oratory and The Spring. The Symphony has an original form which exploits various types of the verses division, uses different structures of the stanzas (or rather meaningful units) and various shapes and sizes of the fonts. This is to emphasize semantic and thematic sequences and results in a 'polyphonic' effect, similar to that of a musical composition. Grossek-Korycka models her cycles on complex musical forms, which often have a form of a cycle. Her combination of poetry and music, which reach the level of in-depth metatextual relations, provokes an 'active' model of reading, engaging musical contexts.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesWokół Cyklu;-
dc.titleFormy muzyczne a cykle liryczne Marii Grossek-Koryckiejpl
dc.title.alternativeMusical Forms vs. Maria Grossek-Korycka's Lyrical Cyclespl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holderCopyright © by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2005pl
dc.description.firstpage265pl
dc.description.lastpage276pl
dc.identifier.citation2Semiotyka cyklu. Cykl w muzyce, plastyce i literaturze, pod red. Mieczysławy Demskiej-Trębacz, Krystyny Jakowskiej i Radosława Siomypl
dc.conferenceKonferencja naukowa "Semiotyka cyklu. Cykl w muzyce, plastyce i literaturze", Supraśl 7-9 czerwca 2004 rokupl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Materiały konferencyjne (WSK)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
B_Olech_Formy_muzyczne_a_cykle_liryczne.pdf570,22 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)