Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13057
Tytuł: | Zmiany w systemie nauczania języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w kontekście godności dziecka |
Inne tytuły: | Changes in teaching foreign languages in preschool and early school education in the context of child dignity |
Autorzy: | Aleksandrowicz, Urszula |
Słowa kluczowe: | nauczanie języki obce przedszkole edukacja wczesnoszkolna teaching foreign languages preschool early school |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 14-kwi-2022 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2021, s. 429-437 |
Seria: | Dziecko w historii;1 |
Abstrakt: | Celem artykułu jest zaprezentowanie zmian, które zaszły w nauczaniu języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w ostatnich latach. W pierwszej części zostały opisane próby odnalezienia uniwersalnej metody nauczania oraz najbardziej popularne podejścia, które rozwinęły się w drodze poszukiwań. Następnie, przedstawiono problemy dotyczące omówionych metod. Przestarzałe tradycje nauczania okazały się nieefektywne, a dawne środowisko stwarzane podczas nauki nie wpływało pozytywnie na zdrowy rozwój i wychowywanie dzieci. W artykule poruszono działania ruchu na rzecz praw dziecka ze względu na jego wpływ na współczesne podejście nauczycieli do uczniów i sposoby, w jakie dostosowuje się metody nauczania do ich potrzeb. W dalszej kolejności zaprezentowano współczesne podejścia. Aktualna metodologia nauczania języków obcych celuje w zapewnieniu uczniom wiedzy, przydatnych umiejętności, wszechstronnego rozwoju i szacunku dla ich
godności. The aim of the article is to present the changes that have occurred in teaching foreign languages in preschool and early school education in the last years. In the first part, attempts to find a universal teaching method were discussed and the most common approaches that developed at the time of this search were discussed. Further, the problems with the discussed methods were named. The outdated traditions of teaching have proved to be ineffective and the classroom environment did not use to be beneficial for the children’s healthy growth and upbringing. In the article, the children’s right movement’s input was mentioned as it has influenced the way teachers nowadays approach their students and adjust their methods to their needs. Last, modern methods and approaches were presented. The current methodology of teaching foreign languages aims to provide learners with knowledge, useful skills, all-round development, and respect for their dignity. |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/13057 |
DOI: | 10.15290/dhmgz.01.2021.28 |
ISBN: | 978-83-7431-718-4 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0001-5838-9512 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021 |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
U_Aleksandrowicz_Zmiany_w_systemie_nauczania_jezykow_obcych.pdf | 202,88 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)