REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/13057
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorAleksandrowicz, Urszula-
dc.date.accessioned2022-04-14T07:01:17Z-
dc.date.available2022-04-14T07:01:17Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationDziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2021, s. 429-437pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-718-4-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/13057-
dc.description.abstractCelem artykułu jest zaprezentowanie zmian, które zaszły w nauczaniu języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w ostatnich latach. W pierwszej części zostały opisane próby odnalezienia uniwersalnej metody nauczania oraz najbardziej popularne podejścia, które rozwinęły się w drodze poszukiwań. Następnie, przedstawiono problemy dotyczące omówionych metod. Przestarzałe tradycje nauczania okazały się nieefektywne, a dawne środowisko stwarzane podczas nauki nie wpływało pozytywnie na zdrowy rozwój i wychowywanie dzieci. W artykule poruszono działania ruchu na rzecz praw dziecka ze względu na jego wpływ na współczesne podejście nauczycieli do uczniów i sposoby, w jakie dostosowuje się metody nauczania do ich potrzeb. W dalszej kolejności zaprezentowano współczesne podejścia. Aktualna metodologia nauczania języków obcych celuje w zapewnieniu uczniom wiedzy, przydatnych umiejętności, wszechstronnego rozwoju i szacunku dla ich godności.pl
dc.description.abstractThe aim of the article is to present the changes that have occurred in teaching foreign languages in preschool and early school education in the last years. In the first part, attempts to find a universal teaching method were discussed and the most common approaches that developed at the time of this search were discussed. Further, the problems with the discussed methods were named. The outdated traditions of teaching have proved to be ineffective and the classroom environment did not use to be beneficial for the children’s healthy growth and upbringing. In the article, the children’s right movement’s input was mentioned as it has influenced the way teachers nowadays approach their students and adjust their methods to their needs. Last, modern methods and approaches were presented. The current methodology of teaching foreign languages aims to provide learners with knowledge, useful skills, all-round development, and respect for their dignity.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesDziecko w historii;1-
dc.subjectnauczaniepl
dc.subjectjęzyki obcepl
dc.subjectprzedszkolepl
dc.subjectedukacja wczesnoszkolnapl
dc.subjectteachingpl
dc.subjectforeign languagespl
dc.subjectpreschoolpl
dc.subjectearly schoolpl
dc.titleZmiany w systemie nauczania języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w kontekście godności dzieckapl
dc.title.alternativeChanges in teaching foreign languages in preschool and early school education in the context of child dignitypl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021pl
dc.identifier.doi10.15290/dhmgz.01.2021.28-
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.firstpage429pl
dc.description.lastpage437pl
dc.identifier.citation2Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplickapl
dc.identifier.orcid0000-0001-5838-9512-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
U_Aleksandrowicz_Zmiany_w_systemie_nauczania_jezykow_obcych.pdf202,88 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)