Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13036
Tytuł: | Znaczenie szkół rodzenia w kształtowaniu się modelu nowoczesnego ojcostwa na podstawie Białegostoku |
Inne tytuły: | The importance of antenatal classes in Białystok for the formation of a modern model of fatherhood |
Autorzy: | Abramowicz, Urszula |
Słowa kluczowe: | wzory zaangażowanego ojcostwa pojęcie ojcostwa zaangażowane rodzicielstwo szkoły rodzenia patterns of paternity the concept of fatherhood parenting parenting schools |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 11-kwi-2022 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2021, s. 379-396 |
Seria: | Dziecko w historii;1 |
Abstrakt: | Artykuł poświęcony jest tworzeniu się wzorów zaangażowanego ojcostwa na etapie prenatalnego życia dziecka. Empiryczną podstawą artykułu są badania ankietowe przeprowadzone wśród par biorących udział w zajęciach (kursach) prowadzonych przez szkoły rodzenia w Białymstoku. W pierwszej części artykułu wyjaśniam czym jest pojęcie zaangażowanego ojcostwa jako kategoria socjologiczna. Następnie na podstawie danych zastanych prezentuję działające na terenie miasta Białegostoku szkoły rodzenia. Analizie został poddany program oraz cele i założenia szkół rodzenia. W drugiej części artykułu przedstawiam metodologię badań własnych oraz uzyskane wyniki, które są podstawą współczesnych wzorów zaangażowanego ojcostwa. The article is devoted to the creation of patterns of paternity involved in the prenatal life of a child. The empirical basis of the article is a questionnaire surveys carried out among couples taking part in antenatal classes (courses) conducted by maternity schools in Bialystok. In the first part of the article, I explain what the concept of engaged fatherhood as a sociological category is. Then, based on existing data, I present maternity schools operating in the city of Białystok. The program, goals, and assumptions of birth schools were analyzed. In the second part of the article I present the methodology of my own research and the results obtained, which are the basis of contemporary models of engaged fatherhood. |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/13036 |
DOI: | 10.15290/dhmgz.01.2021.25 |
ISBN: | 978-83-7431-718-4 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0003-2384-2705 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021 |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
U_Abramowicz_Znaczenie_szkol_rodzenia_w_ksztaltowaniu_sie_modelu_nowoczesnego_ojcostwa.pdf | 264,29 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)