REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/13036
Tytuł: Znaczenie szkół rodzenia w kształtowaniu się modelu nowoczesnego ojcostwa na podstawie Białegostoku
Inne tytuły: The importance of antenatal classes in Białystok for the formation of a modern model of fatherhood
Autorzy: Abramowicz, Urszula
Słowa kluczowe: wzory zaangażowanego ojcostwa
pojęcie ojcostwa
zaangażowane rodzicielstwo
szkoły rodzenia
patterns of paternity
the concept of fatherhood
parenting
parenting schools
Data wydania: 2021
Data dodania: 11-kwi-2022
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2021, s. 379-396
Seria: Dziecko w historii;1
Abstrakt: Artykuł poświęcony jest tworzeniu się wzorów zaangażowanego ojcostwa na etapie prenatalnego życia dziecka. Empiryczną podstawą artykułu są badania ankietowe przeprowadzone wśród par biorących udział w zajęciach (kursach) prowadzonych przez szkoły rodzenia w Białymstoku. W pierwszej części artykułu wyjaśniam czym jest pojęcie zaangażowanego ojcostwa jako kategoria socjologiczna. Następnie na podstawie danych zastanych prezentuję działające na terenie miasta Białegostoku szkoły rodzenia. Analizie został poddany program oraz cele i założenia szkół rodzenia. W drugiej części artykułu przedstawiam metodologię badań własnych oraz uzyskane wyniki, które są podstawą współczesnych wzorów zaangażowanego ojcostwa.
The article is devoted to the creation of patterns of paternity involved in the prenatal life of a child. The empirical basis of the article is a questionnaire surveys carried out among couples taking part in antenatal classes (courses) conducted by maternity schools in Bialystok. In the first part of the article, I explain what the concept of engaged fatherhood as a sociological category is. Then, based on existing data, I present maternity schools operating in the city of Białystok. The program, goals, and assumptions of birth schools were analyzed. In the second part of the article I present the methodology of my own research and the results obtained, which are the basis of contemporary models of engaged fatherhood.
Afiliacja: Uniwersytet w Białymstoku
URI: http://hdl.handle.net/11320/13036
DOI: 10.15290/dhmgz.01.2021.25
ISBN: 978-83-7431-718-4
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0003-2384-2705
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
U_Abramowicz_Znaczenie_szkol_rodzenia_w_ksztaltowaniu_sie_modelu_nowoczesnego_ojcostwa.pdf264,29 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)