Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13030
Tytuł: | Dziecko zdolne w perspektywie potrzeb rozwojowych i oczekiwań społecznych |
Inne tytuły: | A gifted child in the perspective of developmental needs and social expectations |
Autorzy: | Wróblewska, Halina Monika |
Słowa kluczowe: | zdolności zasoby rozwój koncepcja edukacji oczekiwania społeczne abilities resources development education concept social expectations |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 11-kwi-2022 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2021, s. 315-326 |
Seria: | Dziecko w historii;1 |
Abstrakt: | W perspektywie dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości i oczekiwań społecznych, zarządzanie zdolnościami stanowi swoisty rodzaj wyzwania dla współczesnej koncepcji edukacji: do (dla) rozwoju zdolności – rozumianej jako inwestycja w sukces. Rodzi to potrzebę nowego spojrzenia na naturę zdolności i uzdolnień oraz wspierania prozdolnościowych zasobów człowieka. W prezentowanym opracowaniu problematyka zdolności i uzdolnień dziecka jako zasobów rozpatrywana jest w dwóch perspektywach: mechanizmów i potrzeb rozwojowych oraz oczekiwań społecznych. Troska o zdolności stanowi korzyść dla aktualnego i prognozowanego rozwoju. Zdolności w perspektywie oczekiwań społecznych należy rozpatrywać jako szansę i wyzwanie. In the perspective of dynamically changing reality and social expectations, ability management constitutes a challenge for the modern concept of education for development of abilities – understood as an investment in success. This raises the need for a new look at the nature of abilities and talents as well as supporting human resources. In the presented study, the issue of the child’s abilities and talents as resources is considered in two perspectives: development mechanisms and needs and social expectations. Concern for abilities is a benefit for current and projected development. Abilities in the light of social expectations should be seen as an opportunity and a challenge. |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/13030 |
DOI: | 10.15290/dhmgz.01.2021.20 |
ISBN: | 978-83-7431-718-4 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-1985-3877 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021 |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
HM_Wroblewska_Dziecko_zdolne_w_perspektywie_potrzeb_rozwojowych.pdf | 220,36 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)