REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/13030
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWróblewska, Halina Monika-
dc.date.accessioned2022-04-11T09:47:22Z-
dc.date.available2022-04-11T09:47:22Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationDziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2021, s. 315-326pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-718-4-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/13030-
dc.description.abstractW perspektywie dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości i oczekiwań społecznych, zarządzanie zdolnościami stanowi swoisty rodzaj wyzwania dla współczesnej koncepcji edukacji: do (dla) rozwoju zdolności – rozumianej jako inwestycja w sukces. Rodzi to potrzebę nowego spojrzenia na naturę zdolności i uzdolnień oraz wspierania prozdolnościowych zasobów człowieka. W prezentowanym opracowaniu problematyka zdolności i uzdolnień dziecka jako zasobów rozpatrywana jest w dwóch perspektywach: mechanizmów i potrzeb rozwojowych oraz oczekiwań społecznych. Troska o zdolności stanowi korzyść dla aktualnego i prognozowanego rozwoju. Zdolności w perspektywie oczekiwań społecznych należy rozpatrywać jako szansę i wyzwanie.pl
dc.description.abstractIn the perspective of dynamically changing reality and social expectations, ability management constitutes a challenge for the modern concept of education for development of abilities – understood as an investment in success. This raises the need for a new look at the nature of abilities and talents as well as supporting human resources. In the presented study, the issue of the child’s abilities and talents as resources is considered in two perspectives: development mechanisms and needs and social expectations. Concern for abilities is a benefit for current and projected development. Abilities in the light of social expectations should be seen as an opportunity and a challenge.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesDziecko w historii;1-
dc.subjectzdolnościpl
dc.subjectzasobypl
dc.subjectrozwójpl
dc.subjectkoncepcja edukacjipl
dc.subjectoczekiwania społecznepl
dc.subjectabilitiespl
dc.subjectresourcespl
dc.subjectdevelopmentpl
dc.subjecteducation conceptpl
dc.subjectsocial expectationspl
dc.titleDziecko zdolne w perspektywie potrzeb rozwojowych i oczekiwań społecznychpl
dc.title.alternativeA gifted child in the perspective of developmental needs and social expectationspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021pl
dc.identifier.doi10.15290/dhmgz.01.2021.20-
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.firstpage315pl
dc.description.lastpage326pl
dc.identifier.citation2Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplickapl
dc.identifier.orcid0000-0002-1985-3877-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
HM_Wroblewska_Dziecko_zdolne_w_perspektywie_potrzeb_rozwojowych.pdf220,36 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)