Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13030
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Wróblewska, Halina Monika | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-11T09:47:22Z | - |
dc.date.available | 2022-04-11T09:47:22Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2021, s. 315-326 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-718-4 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/13030 | - |
dc.description.abstract | W perspektywie dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości i oczekiwań społecznych, zarządzanie zdolnościami stanowi swoisty rodzaj wyzwania dla współczesnej koncepcji edukacji: do (dla) rozwoju zdolności – rozumianej jako inwestycja w sukces. Rodzi to potrzebę nowego spojrzenia na naturę zdolności i uzdolnień oraz wspierania prozdolnościowych zasobów człowieka. W prezentowanym opracowaniu problematyka zdolności i uzdolnień dziecka jako zasobów rozpatrywana jest w dwóch perspektywach: mechanizmów i potrzeb rozwojowych oraz oczekiwań społecznych. Troska o zdolności stanowi korzyść dla aktualnego i prognozowanego rozwoju. Zdolności w perspektywie oczekiwań społecznych należy rozpatrywać jako szansę i wyzwanie. | pl |
dc.description.abstract | In the perspective of dynamically changing reality and social expectations, ability management constitutes a challenge for the modern concept of education for development of abilities – understood as an investment in success. This raises the need for a new look at the nature of abilities and talents as well as supporting human resources. In the presented study, the issue of the child’s abilities and talents as resources is considered in two perspectives: development mechanisms and needs and social expectations. Concern for abilities is a benefit for current and projected development. Abilities in the light of social expectations should be seen as an opportunity and a challenge. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.relation.ispartofseries | Dziecko w historii;1 | - |
dc.subject | zdolności | pl |
dc.subject | zasoby | pl |
dc.subject | rozwój | pl |
dc.subject | koncepcja edukacji | pl |
dc.subject | oczekiwania społeczne | pl |
dc.subject | abilities | pl |
dc.subject | resources | pl |
dc.subject | development | pl |
dc.subject | education concept | pl |
dc.subject | social expectations | pl |
dc.title | Dziecko zdolne w perspektywie potrzeb rozwojowych i oczekiwań społecznych | pl |
dc.title.alternative | A gifted child in the perspective of developmental needs and social expectations | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021 | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/dhmgz.01.2021.20 | - |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.firstpage | 315 | pl |
dc.description.lastpage | 326 | pl |
dc.identifier.citation2 | Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-1985-3877 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
HM_Wroblewska_Dziecko_zdolne_w_perspektywie_potrzeb_rozwojowych.pdf | 220,36 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)