Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/12184
Tytuł: | Юмор как способ мотивации в процессе изучения иностранного языка |
Inne tytuły: | Humor jako sposób motywacji w trakcie nauki języka obcego Humor as a method of motivation in the foreign language learning process |
Autorzy: | Самусенко, Оксана |
Słowa kluczowe: | metodyka nauczania język rosyjski jako obcy motywacja humor animacja foreign language teaching Russian as a foreign language motivation humour animated movies |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 26-lis-2021 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 25, 2021, s. 239-249 |
Abstrakt: | Praca jest poświęcona metodyce nauczania języków obcych, w szczególności zagadnieniom optymalizacji procesu nauczania obcokrajowców języka rosyjskiego. Celem tego artykułu jest badanie tekstów humorystycznych jako jednego ze sposobów motywowania studentów w trakcie procesu opanowywania języka obcego. W badaniu rzeprowadzono analizę materiału edukacyjnego z elementem humorystycznym. Wyjaśniono główne problemy związane z wprowadzaniem tekstów humorystycznych do procesu edukacyjnego cudzoziemców. Szczególną uwagę zwrócono na humor w filmach animowanych. W rezultacie stwierdzono, że odpowiednio dobrany humor motywuje studentów do nauki języka obcego, przyczynia się do kształtowania kompetencji językowych i społeczno-kulturowych, pomaga pokonać barierę komunikacyjną. The paper deals with foreign language teaching methodology. It especially focuses on the ways of optimization of educational process for foreigners learning the Russian language. The goal of this article is the teaching of humorous texts as one of the ways to motivate students while mastering a foreign language. The paper includes an analysis of Russian educational material with a humorous component. The author explores the main difficulties of implementing humorous texts in the educational process and pays special attention to humour in animated movies. The conclusion is that an appropriately chosen humorous text motivates students to learn a foreign language, contributes to the development of linguistic, sociolinguistic and sociocultural competencies, and helps to overcome the communication barrier. |
Afiliacja: | Киевский национальный университет имени Тараса Шевченко. Институт филологии. Кафедра украинского и русского языков как иностранных |
E-mail: | oksamusenko@gmail.com |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/12184 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2021.25.17 |
ISSN: | 1731-6332 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-8479-8851 |
Typ Dokumentu: | Article |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021 |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2021, tom XXV |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_25_O_Samusienko_Jumor_kak_sposob_motiwacy.pdf | 130,4 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)