REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/12184
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorСамусенко, Оксана-
dc.date.accessioned2021-11-26T11:04:27Z-
dc.date.available2021-11-26T11:04:27Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationLinguodidactica, T. 25, 2021, s. 239-249pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/12184-
dc.description.abstractPraca jest poświęcona metodyce nauczania języków obcych, w szczególności zagadnieniom optymalizacji procesu nauczania obcokrajowców języka rosyjskiego. Celem tego artykułu jest badanie tekstów humorystycznych jako jednego ze sposobów motywowania studentów w trakcie procesu opanowywania języka obcego. W badaniu rzeprowadzono analizę materiału edukacyjnego z elementem humorystycznym. Wyjaśniono główne problemy związane z wprowadzaniem tekstów humorystycznych do procesu edukacyjnego cudzoziemców. Szczególną uwagę zwrócono na humor w filmach animowanych. W rezultacie stwierdzono, że odpowiednio dobrany humor motywuje studentów do nauki języka obcego, przyczynia się do kształtowania kompetencji językowych i społeczno-kulturowych, pomaga pokonać barierę komunikacyjną.pl
dc.description.abstractThe paper deals with foreign language teaching methodology. It especially focuses on the ways of optimization of educational process for foreigners learning the Russian language. The goal of this article is the teaching of humorous texts as one of the ways to motivate students while mastering a foreign language. The paper includes an analysis of Russian educational material with a humorous component. The author explores the main difficulties of implementing humorous texts in the educational process and pays special attention to humour in animated movies. The conclusion is that an appropriately chosen humorous text motivates students to learn a foreign language, contributes to the development of linguistic, sociolinguistic and sociocultural competencies, and helps to overcome the communication barrier.pl
dc.language.isorupl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectmetodyka nauczaniapl
dc.subjectjęzyk rosyjski jako obcypl
dc.subjectmotywacjapl
dc.subjecthumorpl
dc.subjectanimacjapl
dc.subjectforeign language teachingpl
dc.subjectRussian as a foreign languagepl
dc.subjectmotivationpl
dc.subjecthumourpl
dc.subjectanimated moviespl
dc.titleЮмор как способ мотивации в процессе изучения иностранного языкаpl
dc.title.alternativeHumor jako sposób motywacji w trakcie nauki języka obcegopl
dc.title.alternativeHumor as a method of motivation in the foreign language learning processpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021pl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2021.25.17-
dc.description.Emailoksamusenko@gmail.compl
dc.description.AffiliationКиевский национальный университет имени Тараса Шевченко. Институт филологии. Кафедра украинского и русского языков как иностранныхpl
dc.description.referencesAzimov E.G., Shhukin A.N., Novyj slovar‘ metodicheskix terminov i ponyatij (teoriya i praktika obucheniya yazykam), Moskva 2009.pl
dc.description.referencesBespalenko V.V., Russkij yazyk kak inostrannyj, ch. II, Kiev 2003.pl
dc.description.referencesBondareva N.A., Samusenko O.N., Pogovorim o studencheskoj zhizni: uchebnoe posobie dlya inostrannyx studentov po razvitiyu navykov govoreniya, Kiev 2014.pl
dc.description.referencesChernyshov S., Chernyshova A., Poexali! 2. Russkij yazyk dlya vzroslyx, Sankt-Peterburg 2012.pl
dc.description.referencesDolmatova O.A, Novachacz E., Tochka Ru: Russian Course. A2.1. Textbook, Moskva 2019.pl
dc.description.referencesDraitser E., Comparative Analysis of Russian and American Humor, „Meta: Journal des Traducteur” 1989, No 34 (1), p. 88–90.pl
dc.description.referencesIsakovskij M.V., Katjusha, [online], https://youtu.be/JAUDuD9K 8U, [dostup: 14.09.2020].pl
dc.description.referencesIvan Vasil’evich menjaet professiju. Hudozhestvennyj fil’m, [online], https://youtu.be/a50qT9bW2Qo, [dostup: 26.02.2021].pl
dc.description.referencesJumor. Shutki, [online], https://is.gd/50NVf2, [dostup: 14.09.2020].pl
dc.description.referencesKolobok, Kiïv 2016.pl
dc.description.referencesKurlova I.V., Priklyucheniya inostrancev v Rossii: rasskazy dlya chteniya i obsuzhdeniya, Moskva 2019.pl
dc.description.referencesLeont‘ev A.N., Deyatelnost‘. Soznanie. Lichnost‘, Moskva 2005.pl
dc.description.referencesLevina G.M., Vasil‘eva T.V., Russkaya grammatika v anekdotax dlya nachinayushhix, Sankt-Peterburg 2010.pl
dc.description.referencesMimino. Hudozhestvennyj fil’m, [online], https://youtu.be/P4k2LNPRV-0, [dostup: 26.02.2021].pl
dc.description.referencesMusijchuk M.V., Yumor v psixoterapii i konsul‘tirovanii: problemy‘ i resheniya v sovremenny‘x paradigmax, „Medicinskaya psixologiya v Rossii” 2017, T. 9, No 3 (44), s. 1–25.pl
dc.description.referencesProstokvashino (Novoe prostokvashino) (mul’tserial), [online], https://youtu.be/APy0ziPwGW4, [dostup: 26.02.2021].pl
dc.description.referencesShvecz G.D., Teoriya i praktika navchannya ukraïns‘koï movi inozemnix studentiv gumanitarnix speczial‘nostej, Kiïv 2019.pl
dc.description.referencesSlovo o polku Igoreve, [online], http://izbornyk.org.ua/slovo/slovo.htm, [dostup: 14.09.2020].pl
dc.description.referencesTolstoj A.N., Zolotoj kljuchik, ili Prikljuchenija Buratino. Kiev 2020.pl
dc.description.referencesTroe iz Prostokvashino. Kanikuly v Prostokvashino. Zima v Prostokvashino (vse serii), [online], https://youtu.be/AAyjB1Wsmuc, [dostup: 26.02.2021].pl
dc.description.referencesVan Shuan, Metodika ispol‘zovaniya yumora v prepodavanii inostrannogo yazy‘ka, „Istoriya i pedagogika estestvoznaniya” 2019, No 4, c. 18–21.pl
dc.description.referencesVolkova N.A., Fillips D., Uluchshim nash russkij! Let’s improve our Russian 1, Sankt-Peterburg 2012.pl
dc.description.volume25pl
dc.description.firstpage239pl
dc.description.lastpage249pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
dc.identifier.orcid0000-0002-8479-8851-
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2021, tom XXV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_25_O_Samusienko_Jumor_kak_sposob_motiwacy.pdf130,4 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)