Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/12077
Tytuł: | Formuły rutynowe i ich dydaktyzacja w podręcznikach do nauki języka niemieckiego jako języka obcego w gospodarce i biznesie |
Inne tytuły: | Routine formulas and their didactic aspects in course books for business German as a foreign language |
Autorzy: | Lisiecka-Czop, Magdalena |
Słowa kluczowe: | formuły rutynowe glottodydaktyka podręczniki języki specjalistyczne niemiecki język gospodarki i biznesu routine formulas foreign language teaching course books languages for special purposes business German |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 22-lis-2021 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 25, 2021, s. 77-90 |
Abstrakt: | Jako komponent typowych sytuacji komunikacyjnych związanych z aktami mowy (nawiązanie/podtrzymanie kontaktu, wyrażanie emocji oraz organizowanie wypowiedzi) i ważny element kompetencji językowej formuły rutynowe stanowią istotne wyzwanie dla glottodydaktyki praktycznej. Przedmiotem rozważań jest dobór i sposób przedstawienia formuł rutynowych w wybranych podręcznikach do nauki niemieckiego języka biznesu, wykorzystywanych na studiach germanistycznych.W szczególności zbadane zostały zwroty stosowane w korespondencji handlowej, rozmowach telefonicznych w firmie oraz innych konwencjonalnych biznesowych sytuacjach komunikacyjnych. Analizie poddano również różnego typu ćwiczenia, które mają na celu doskonalenie kompetencji językowej w tym zakresie. Routine formulas represent an essential challenge for foreign language teaching as a compound of typical communicative situations due to speech acts (in maintaining new and old business contacts, expressing emotions, and discourse organization), and as an important element of pragmatic language competence. The main subject of the reflection is the selection and presentation of formulaic expressions in selected course books for business German as a foreign language which are used in the academic context. In particular, the fields of business correspondence, business phone calls, and other common communicative situations were analyzed, as well as exercises and other didactic activities aimed at developing business foreign language skills. |
Afiliacja: | Uniwersytet Szczeciński. Wydział Humanistyczny. Instytut Językoznawstwa |
E-mail: | magdalena.lisiecka-czop@usz.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/12077 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2021.25.06 |
ISSN: | 1731-6332 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-1761-4303 |
Typ Dokumentu: | Article |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021 |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2021, tom XXV |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_25_M_Lisiecka_Czop_Formuly_rutynowe_i_ich_dydaktyzacja_w_podrecznikach.pdf | 679,97 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)