REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/12060
Tytuł: Multimodal metaphor in ELT: combining theoretical knowledge and skills development
Inne tytuły: Metafora multimodalna w nauczaniu języka obcego: integracja wiedzy teoretycznej z praktyczną
Autorzy: Awier, Martyna
Słowa kluczowe: multimodal metaphor
metaphoric competence
ELT
metafora multimodalna
kompetencja metaforyczna
nauczanie języka obcego
Data wydania: 2021
Data dodania: 19-lis-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 25, 2021, s. 7-20
Abstrakt: Multimodal metaphor combines elements of various modes (i.e. visual, written or auditory) and constitutes an attractive means of communication. The aim of the paper is to show that knowledge of metaphors should be taught in foreign language (FL) lessons along with the mother tongue. A pilot study on the effectiveness of the adoption of knowledge on metaphors in practical classes was conducted among students of English philology at the University of Bialystok. The issue was conducted by means of a specially designed Google survey and evaluation sheets. The paper presents some ways of introducing linguistic knowledge of metaphors to advanced FL learners. Furthermore, some practical class activities concerningmetaphor are proposed. Integratingmetaphor and practical exercises on metaphor in FL lessons broadens students’ linguistic knowledge. Developing metaphoric competence also enhances second language learners’ communicative ability, with a special emphasis on their metaphoric competence. Moreover, metaphor-based activities incite students’ analytical and critical thinking. Exercises on metaphors facilitate learners using the newly acquired knowledge in practice. Finally, adopting this approach contributes to promoting students’ autonomy and self-education.
Metafora multimodalna tworzy znaczenie poprzez integrację elementów różnych systemów semiotycznych (obrazu, tekstu, dźwięku) i stanowi jedną z najatrakcyjniejszych form przekazu. Celem artykułu jest pokazanie, że umiejętność posługiwania się przenośnią i jej odczytywania powinna być rozwijana na lekcjach języka obcego. Wśród studentów Uniwersytetu w Białymstoku przeprowadzono badanie pilotażowe dotyczące efektywności propozycji integracji wiedzy o metaforach z praktyczną nauką języka. W celu jej zbadania opracowano ankiety Google i formularze ewaluacyjne. Artykuł postuluje integrację teoretycznej wiedzy o metaforze multimodalnej z kształceniem w zakresie kompetencji językowych na zajęciach z języka obcego. Przedstawiono przykładowe praktyczne rozwiązania w tym zakresie, m.in. propozycje autorskich ćwiczeń, które mogą być wykorzystane w procesie nauczania języka angielskiego jako obcego na poziomie zaawansowanym. Integracja teoretycznej wiedzy z zakresu językoznawstwa z rozwijaniem kompetencji komunikacyjnych skłania uczniów do analitycznego i krytycznego myślenia oraz zwiększa autonomię uczniów i usprawnia ich samokształcenie.
Afiliacja: Uniwersytet w Białymstoku. Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych. Wydział Filologiczny
E-mail: m.awier@uwb.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/12060
DOI: 10.15290/lingdid.2021.25.01
ISSN: 1731-6332
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-5371-8871
Typ Dokumentu: Article
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (SzkDokt)
Linguodidactica, 2021, tom XXV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_25_M_Awier_Multimodal_metaphor_in_ELT.pdf141,67 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)