Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11823
Tytuł: | Nad zalew bym sobie pojechał |
Inne tytuły: | I would go to the bay |
Autorzy: | Michel, Małgorzata |
Słowa kluczowe: | studia miejskie badania jakościowe reportaż urban studies qualitative researchs reportage |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 21-paź-2021 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 1(15), s. 77-80 |
Afiliacja: | Uniwersytet Jagielloński |
E-mail: | malgorzata.michel@uj.edu.pl |
Opis: | Dr hab. Małgorzata Michel, prof. UJ pracuje w Instytucie Pedagogiki UJ, a jej zainteresowania badawcze lokują się w problematyce lokalnych systemów profilaktyki i resocjalizacji, badania aktywności dzieci na ulicy i członków gangów młodzieżowych, w tym dewiacyjnych grup pseudokibicowskich w kontekście urban studies. Prezentowany tekst jest efektem udziału autorki w warsztatach pisania o pamięci miasta i o historiach osobistych, prowadzonych przez Mikołaja Grydberga w latach 2019–2020. Autorka postanowiła połączyć bycie badaczką jakościową osadzoną w etnometodologii oraz zdobyte na warsztacie umiejętności pisarskie. Tekst jest efektem procesu rozpoczynającego się przeprowadzeniem wywiadu z nastoletnim pseudokibicem, byłym członkiem gangu ulicznego. W efekcie autorka pokazuje jeden ze sposobów prezentacji danych jakościowych, który przybiera formę reportażu. Malgorzata Michel, PhD at Jagiellonian University works at the Institute of Education. Her research focuses mainly on local prevention and rehabilitation systems, studying activity of the „street children” afiliating with youth gang activity and deviant hooligan groups in the context of urban studies. The presented text is the outcome of taking part in Mikolaj Grynberg’s workshops focusing on writing about city memory and personal stories in years 2019-2020. Malgorzata Michel combines being a qualitative researcher set in ethnomethodology and writing skills achieved on later mentioned workshops. Her text is an outcome of a process starting with and interview with a teenage hooligan, ex street gang member. Finally, the author showcases a way to present qualitative data in form of a reportage. |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/11823 |
DOI: | 10.15290/parezja.2021.15.06 |
ISSN: | 2353-7914 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-2999-5270 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ |
Właściciel praw: | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2021_M_Michel__Nad_zalew_bym_sobie_pojechal.pdf | 63,05 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL