REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11823
Tytuł: Nad zalew bym sobie pojechał
Inne tytuły: I would go to the bay
Autorzy: Michel, Małgorzata
Słowa kluczowe: studia miejskie
badania jakościowe
reportaż
urban studies
qualitative researchs
reportage
Data wydania: 2021
Data dodania: 21-paź-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 1(15), s. 77-80
Afiliacja: Uniwersytet Jagielloński
E-mail: malgorzata.michel@uj.edu.pl
Opis: Dr hab. Małgorzata Michel, prof. UJ pracuje w Instytucie Pedagogiki UJ, a jej zainteresowania badawcze lokują się w problematyce lokalnych systemów profilaktyki i resocjalizacji, badania aktywności dzieci na ulicy i członków gangów młodzieżowych, w tym dewiacyjnych grup pseudokibicowskich w kontekście urban studies. Prezentowany tekst jest efektem udziału autorki w warsztatach pisania o pamięci miasta i o historiach osobistych, prowadzonych przez Mikołaja Grydberga w latach 2019–2020. Autorka postanowiła połączyć bycie badaczką jakościową osadzoną w etnometodologii oraz zdobyte na warsztacie umiejętności pisarskie. Tekst jest efektem procesu rozpoczynającego się przeprowadzeniem wywiadu z nastoletnim pseudokibicem, byłym członkiem gangu ulicznego. W efekcie autorka pokazuje jeden ze sposobów prezentacji danych jakościowych, który przybiera formę reportażu.
Malgorzata Michel, PhD at Jagiellonian University works at the Institute of Education. Her research focuses mainly on local prevention and rehabilitation systems, studying activity of the „street children” afiliating with youth gang activity and deviant hooligan groups in the context of urban studies. The presented text is the outcome of taking part in Mikolaj Grynberg’s workshops focusing on writing about city memory and personal stories in years 2019-2020. Malgorzata Michel combines being a qualitative researcher set in ethnomethodology and writing skills achieved on later mentioned workshops. Her text is an outcome of a process starting with and interview with a teenage hooligan, ex street gang member. Finally, the author showcases a way to present qualitative data in form of a reportage.
URI: http://hdl.handle.net/11320/11823
DOI: 10.15290/parezja.2021.15.06
ISSN: 2353-7914
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-2999-5270
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Właściciel praw: Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2021_M_Michel__Nad_zalew_bym_sobie_pojechal.pdf63,05 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons