REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11823
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMichel, Małgorzata-
dc.date.accessioned2021-10-21T11:50:54Z-
dc.date.available2021-10-21T11:50:54Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 1(15), s. 77-80pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11823-
dc.descriptionDr hab. Małgorzata Michel, prof. UJ pracuje w Instytucie Pedagogiki UJ, a jej zainteresowania badawcze lokują się w problematyce lokalnych systemów profilaktyki i resocjalizacji, badania aktywności dzieci na ulicy i członków gangów młodzieżowych, w tym dewiacyjnych grup pseudokibicowskich w kontekście urban studies. Prezentowany tekst jest efektem udziału autorki w warsztatach pisania o pamięci miasta i o historiach osobistych, prowadzonych przez Mikołaja Grydberga w latach 2019–2020. Autorka postanowiła połączyć bycie badaczką jakościową osadzoną w etnometodologii oraz zdobyte na warsztacie umiejętności pisarskie. Tekst jest efektem procesu rozpoczynającego się przeprowadzeniem wywiadu z nastoletnim pseudokibicem, byłym członkiem gangu ulicznego. W efekcie autorka pokazuje jeden ze sposobów prezentacji danych jakościowych, który przybiera formę reportażu.pl
dc.descriptionMalgorzata Michel, PhD at Jagiellonian University works at the Institute of Education. Her research focuses mainly on local prevention and rehabilitation systems, studying activity of the „street children” afiliating with youth gang activity and deviant hooligan groups in the context of urban studies. The presented text is the outcome of taking part in Mikolaj Grynberg’s workshops focusing on writing about city memory and personal stories in years 2019-2020. Malgorzata Michel combines being a qualitative researcher set in ethnomethodology and writing skills achieved on later mentioned workshops. Her text is an outcome of a process starting with and interview with a teenage hooligan, ex street gang member. Finally, the author showcases a way to present qualitative data in form of a reportage.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/-
dc.subjectstudia miejskiepl
dc.subjectbadania jakościowepl
dc.subjectreportażpl
dc.subjecturban studiespl
dc.subjectqualitative researchspl
dc.subjectreportagepl
dc.titleNad zalew bym sobie pojechałpl
dc.title.alternativeI would go to the baypl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polskapl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2021.15.06-
dc.description.Emailmalgorzata.michel@uj.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Jagiellońskipl
dc.description.issue1(15)pl
dc.description.firstpage77pl
dc.description.lastpage80pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
dc.identifier.orcid0000-0002-2999-5270-
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2021_M_Michel__Nad_zalew_bym_sobie_pojechal.pdf63,05 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons