REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11340
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorOstolski, Paweł Rafał-
dc.date.accessioned2021-07-19T10:58:23Z-
dc.date.available2021-07-19T10:58:23Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 287-299pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-658-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11340-
dc.description.abstractThe article „Methodological competences of academic teachers” contains a justification for acquiring and improving the competences of an academic teacher. It can be a source of inspiration for self-improvement, both regarding theoretical knowledge and practical skills. At the beginning, the author introduces the problem and presents the diverse environment of Polish universities. The main purpose of the article is to present the teacher’s competence classification and to specify the elements of methodological competences, based on selected examples. The final part of the article are synthetic conclusions following analysis, comparisons, generalizations, and abstractions. The author is aware of the complexity of the problem. Therefore, he states that it is not possible to exhaust the topic, but only to signal key problems related to the research area.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleKompetencje metodyczne nauczycieli akademickichpl
dc.title.alternativeMethodological competences of academic teacherspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/nwwre.2021.18-
dc.description.BiographicalnotePaweł Rafał Ostolski – dr, Akademia Sztuki Wojennej w Warszawiepl
dc.description.referencesBanach Cz., Nauczyciel w badaniach pedagogicznych. Jego osobowość i kompetencje oraz zadania i prognozy, [w:] L. Pawelski, B. Urbanek (red.), Twórczość – Kreatywność – Nauczyciel, Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Twórczych, Szczecinek 2014.pl
dc.description.referencesDenek K., O nowy kształt edukacji, Wydawnictwo Akapit, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesDylak S., Wizualizacja w kształceniu nauczycieli, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań 1995.pl
dc.description.referencesFilipowicz G., Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesKarpińska A., CONSOLATIO, Mapa Pamięci ilustrowana „augustowską” twórczością naukową Profesora Kazimierza Denka, [w:] A. Karpińska, K. Borawska-Kalbarczyk, A. Szwarc (red.), Edukacja w perspektywie oczekiwań współczesności, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016.pl
dc.description.referencesKonarzewski K., Nauczyciel, [w:] K. Konarzewski (red.), Sztuka nauczania, Szkoła, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesKostera M., Rosiak A., Nauczyciel akademicki, Zajęcia dydaktyczne, Jak je prowadzić, by…, GWP, Gdańsk 2008.pl
dc.description.referencesKostkiewicz R., Profesjonalny rozwój nauczyciela, [w:] S.D. Głazek (red.), Rozwój własny nauczyciela, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2019.pl
dc.description.referencesKwaśnica R., Dwie racjonalności. Od filozofii sensu ku pedagogice ogólnej, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu, Wrocław 2007.pl
dc.description.referencesKwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Pedagogie postu. Preteksty – konteksty – podteksty, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012.pl
dc.description.referencesNawroczyński B., Zasady nauczania, wyd. 3, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław – Warszawa – Kraków 1961.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Wydawnictwo Naukowe NOVUM sp. z o.o., Płock 2002.pl
dc.description.referencesSajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesSajdak A., Przygotowanie nauczycieli akademickich do prowadzenia zajęć dydaktycznych – możliwości wsparcia i przykłady dobrych praktyk, „Studia Oeconomica Posnaniensia” 2015, t. 3, nr 5.pl
dc.description.referencesSośnicki K., Dydaktyka ogólna, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1958.pl
dc.description.referencesSośnicki K., Poradnik dydaktyczny, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1963.pl
dc.description.referencesStahr I., Academic Staff Development: Entwicklung von Lehrkompetenz, [w:] R. Schneider, B. Szczyrba, U. Welbers, J. Wildt (red.), Wander der Lehr – und Lernkulturen, W. Bertesmann Verlag, Bielefeld 2009.pl
dc.description.referencesStrykowski W., Szkoła współczesna i zachodzące w niej procesy, [w:] W. Strykowski, J. Strykowska, J. Pielachowski (red.), Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, Oficyna Ekonomiczna Wydawnictwa eMPi2, Poznań 2003.pl
dc.description.referencesSzempruch J., Pedeutologia, Studium teoretyczno-pragmatyczne, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesSzulc B.M., Kształcenie – Nauka – Wartości, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2015.pl
dc.description.firstpage287pl
dc.description.lastpage299pl
dc.identifier.citation2Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczukpl
dc.identifier.orcid0000-0002-0728-6596-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
PR_Ostolski_Kompetencje_metodyczne_nauczycieli_akademickich.pdf1,73 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)