Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11338
Tytuł: | Kompetencje terapeutyczne nauczyciela w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej |
Inne tytuły: | The therapeutic competences of the teacher in a changing educational space |
Autorzy: | Zińczuk, Monika |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 19-lip-2021 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 251-265 |
Seria: | Edukacja w Dialogu i Perspektywie; |
Abstrakt: | The subject of the article are the therapeutic competence of the teacher. The subject of the article is the therapeutic competence of the teacher. It is based on the therapeutic orientation in humanistic psychology. These competences allow the teacher to see in time the difficulties and abilities of a child, recognize their individual psychophysical possibilities as well as development and educational needs. The concept of therapeutic approach in teaching is aimed at taking actions favouring the development of students’ potential in order to increase the effectiveness of learning and improve their functioning. The article emphasizes the teacher’s skills particularly valuable in the area of assistance and support for student development. |
Nota biograficzna: | Monika Zińczuk – dr, Uniwersytet w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/11338 |
DOI: | 10.15290/nwwre.2021.16 |
ISBN: | 978-83-7431-658-3 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-3095-4580 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021; |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
M_Zinczuk_Kompetencje_terepautyczne_nauczyciela.pdf | 1,75 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)