REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11338
Tytuł: Kompetencje terapeutyczne nauczyciela w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej
Inne tytuły: The therapeutic competences of the teacher in a changing educational space
Autorzy: Zińczuk, Monika
Data wydania: 2021
Data dodania: 19-lip-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 251-265
Seria: Edukacja w Dialogu i Perspektywie;
Abstrakt: The subject of the article are the therapeutic competence of the teacher. The subject of the article is the therapeutic competence of the teacher. It is based on the therapeutic orientation in humanistic psychology. These competences allow the teacher to see in time the difficulties and abilities of a child, recognize their individual psychophysical possibilities as well as development and educational needs. The concept of therapeutic approach in teaching is aimed at taking actions favouring the development of students’ potential in order to increase the effectiveness of learning and improve their functioning. The article emphasizes the teacher’s skills particularly valuable in the area of assistance and support for student development.
Nota biograficzna: Monika Zińczuk – dr, Uniwersytet w Białymstoku
URI: http://hdl.handle.net/11320/11338
DOI: 10.15290/nwwre.2021.16
ISBN: 978-83-7431-658-3
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-3095-4580
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Zinczuk_Kompetencje_terepautyczne_nauczyciela.pdf1,75 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)