REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11338
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorZińczuk, Monika-
dc.date.accessioned2021-07-19T10:31:46Z-
dc.date.available2021-07-19T10:31:46Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 251-265pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-658-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11338-
dc.description.abstractThe subject of the article are the therapeutic competence of the teacher. The subject of the article is the therapeutic competence of the teacher. It is based on the therapeutic orientation in humanistic psychology. These competences allow the teacher to see in time the difficulties and abilities of a child, recognize their individual psychophysical possibilities as well as development and educational needs. The concept of therapeutic approach in teaching is aimed at taking actions favouring the development of students’ potential in order to increase the effectiveness of learning and improve their functioning. The article emphasizes the teacher’s skills particularly valuable in the area of assistance and support for student development.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleKompetencje terapeutyczne nauczyciela w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnejpl
dc.title.alternativeThe therapeutic competences of the teacher in a changing educational spacepl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/nwwre.2021.16-
dc.description.BiographicalnoteMonika Zińczuk – dr, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M., Aspekty i źródła profesjonalnych refleksji nauczyciela, Wydawnictwo Edytor, Toruń 1997.pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M., Refleksja krytyczna i jej miejsce w dyskusji nad reformowaniem oświaty, „Rocznik Pedagogiczny”, t. 20.pl
dc.description.referencesDenek K., Podmiotowość w procesie kształcenia, „Wychowanie na co Dzień” 2003.pl
dc.description.referencesDunaj B. (red.), Słownik współczesnego języka polskiego, PWN, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesFeiner M., Ku nowym sposobom myślenia i praktykowania pedagogicznego, „Edukacja. Studia-Badania-Innowacje” 1995, nr 3.pl
dc.description.referencesFenstermacher G.D., Soltis J.F., Style nauczania, WSiP, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesGołębniak B.D., Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza – biegłość – refleksyjność, Wydawnictwo Edytor, Toruń – Poznań 1998.pl
dc.description.referencesGoźlińska E., Szlosek F., Podręczny słownik nauczyciela kształcenia zawodowego, Wydawnictwo Instytut Technologii Eksploatacji, Radom 1997.pl
dc.description.referencesHeaton J.A., Podstawy umiejętności terapeutycznych, GWP, Gdańsk 2003.pl
dc.description.referencesKing G., Umiejętności terapeutyczne nauczyciela, GWP, Gdańsk 2003.pl
dc.description.referencesKottler J.A., Skuteczny terapeuta, GWP, Gdańsk 2003.pl
dc.description.referencesŁobocki M., Czynniki warunkujące skuteczność pracy wychowawczej, [w:] M. Łobocki (red.), Praca wychowawcza z dziećmi i młodzieżą, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2001.pl
dc.description.referencesMuchacka B., Szymański M., Kompetencje jako transgresyjny potencjał nauczycieli, [w:] B. Muchacka, M. Szymański (red.), Nauczyciel w świecie współczesnym, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008.pl
dc.description.referencesMuszkieta R., Nauczyciel w reformującej się szkole, Wydawnictwo Nowa Era, Poznań 2001.pl
dc.description.referencesOkoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesParol R., Rozwijanie umiejętności terapeutycznych, [w:] E. Przygońska, I. Chmielewska (red.), Nauczyciele wobec wyzwań współczesności: doświadczenia – badania – koncepcje, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2009.pl
dc.description.referencesPetlak E., Klimat szkoły. Klimat klasy, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesPetty G., Nowoczesne nauczanie, GWP, Sopot 2010.pl
dc.description.referencesPrůcha J., Pedeutologia, [w:] B. Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 2: Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych, przekł. B. Śliwerski, GWP, Gdańsk 2006.pl
dc.description.referencesRogers C., O stawaniu się sobą, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2002.pl
dc.description.referencesRogers C., Sposób bycia, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2002.pl
dc.description.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. 2017, poz. 1591 z poźn. zm.pl
dc.description.referencesRudek I., Poznawanie ucznia i diagnozowanie wychowawcze jako konieczne umiejętności nauczyciela, [w:] K. Ferenz, E. Kozioł (red.) Kompetencje nauczyciela-wychowawcy, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2002.pl
dc.description.referencesSkałbania B., Lewandowska-Kidoń T., Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole – między rutyną a refleksyjną praktyką, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” 2016, t. 35, z. 1.pl
dc.description.referencesStrykowski W., Szkoła współczesna i zachodzące w niej procesy, [w:] W. Strykowski, J. Strykowska, J. Pielachowski (red.), Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, Wydawnictwo eMPi2, Poznań 2003.pl
dc.description.referencesSzempruch J., Nauczyciel w zmieniającej się szkole – funkcjonowanie i rozwój zawodowy, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów 2001.pl
dc.description.referencesTokarski J. (red.), Słownik wyrazów obcych, PWN, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesWosik-Kawala D., Zubrzycka-Maciąg T. (red.), Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.pl
dc.description.referencesWoźniak I., Standard kwalifikacji zawodowych jako łącznik między wymaganiami rynku pracy a edukacją zawodową, [w:] S.M. Kwiatkowski, I. Woźniak (red.), Standardy kwalifikacji zawodowych i standardy edukacyjne. Relacje – modele – aplikacje, IBN, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesBrasławska-Haque M., Kompetencje terapeutyczne współczesnego nauczyciela, http://rep.up.krakow.pl/xmlui/bitstream/handle/11716/ 169/0051_20150303_mg_ra_kompetencje_terapeutyczne_wspolczesnego_m_braslawska.pdf?sequence=1&isAllowed=y (dostęp: 10.09.2019).pl
dc.description.firstpage251pl
dc.description.lastpage265pl
dc.identifier.citation2Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczukpl
dc.identifier.orcid0000-0002-3095-4580-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Zinczuk_Kompetencje_terepautyczne_nauczyciela.pdf1,75 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)