REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11337
Tytuł: Kompetencje nauczyciela w zakresie profilaktyki w szkole
Inne tytuły: Teacher competences in educational deficit prevention in a school setting
Autorzy: Barabas, Magdalena
Data wydania: 2021
Data dodania: 16-lip-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 239-250
Seria: Edukacja w Dialogu i Perspektywie;
Abstrakt: There has for many years been a growing interest in the issue of teaching skills. The majority of both theoreticians and practitioners agree that the effective performance of tasks and the functions served by them, are dependent on these skills. The changing reality means they can be considered dynamic and evolutionary. The contemporary situation obliges teachers to review their own skills and complement their knowledge with new competences – those required for the proper performance of their professional tasks. The aim of the article is to draw attention to the issues of teachers’ competences taking into account a broad range of prophylactic measures aimed at preventing educational deficits.
Nota biograficzna: Magdalena Barabas – dr, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
URI: http://hdl.handle.net/11320/11337
DOI: 10.15290/nwwre.2021.15
ISBN: 978-83-7431-658-3
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-2013-7245
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Barabas_Kompetencje_nauczyciela_w_zakresie_profilaktyki_w_szkole.pdf1,45 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)