REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11337
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBarabas, Magdalena-
dc.date.accessioned2021-07-16T11:39:33Z-
dc.date.available2021-07-16T11:39:33Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 239-250pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-658-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11337-
dc.description.abstractThere has for many years been a growing interest in the issue of teaching skills. The majority of both theoreticians and practitioners agree that the effective performance of tasks and the functions served by them, are dependent on these skills. The changing reality means they can be considered dynamic and evolutionary. The contemporary situation obliges teachers to review their own skills and complement their knowledge with new competences – those required for the proper performance of their professional tasks. The aim of the article is to draw attention to the issues of teachers’ competences taking into account a broad range of prophylactic measures aimed at preventing educational deficits.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleKompetencje nauczyciela w zakresie profilaktyki w szkolepl
dc.title.alternativeTeacher competences in educational deficit prevention in a school settingpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/nwwre.2021.15-
dc.description.BiographicalnoteMagdalena Barabas – dr, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiejpl
dc.description.referencesBadora S., Profilaktyka pedagogiczna, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2011, nr 7pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M., Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela, Wydawnictwo Edytor, Toruń 1997.pl
dc.description.referencesDylak S., Nauczyciel – kompetencje i kształcenie zawodowe, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 3, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesGaś Z.B., Doskonalący się nauczyciel. Psychologiczne aspekty rozwoju profesjonalnego nauczycieli, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2001.pl
dc.description.referencesGaś Z.B., Szkolny program profilaktyki: istota, konstruowanie, ewaluacja, Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesGoźlińska E., Szlosek F., Podręczny słownik nauczyciela kształcenia zawodowego, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom 1997.pl
dc.description.referencesKonieczna-Kucharska M., Miękkie i twarde kompetencje nauczycieli, „Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej Zarządzanie” 2015, nr 19.pl
dc.description.referencesOstaszewski K., Pozytywna profilaktyka po 10 latach, „Świat Problemów” 2016, nr 1.pl
dc.description.referencesOstaszewski K., Pozytywna profilaktyka, „Świat Problemów” 2006, nr 3.pl
dc.description.referencesOstaszewski K., Zachowania ryzykowne młodzieży w perspektywie mechanizmów resilience, Instytut Psychiatrii i Neurologii, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesPankowska D., Kompetencje nauczycielskie – próba syntezy (projekt autorski), „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” 2016, t. 35, z. 3.pl
dc.description.referencesPrůcha J., Pedeutologia, [w:] B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Tom II: Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych, GWP, Gdańsk 2006.pl
dc.description.referencesStech K., Kompetencje zawodowe nauczyciela – spojrzenia na problem, [w:] K. Ferenz, E. Kozioł (red.), Kompetencje nauczyciela – wychowawcy, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2002.pl
dc.description.referencesStrykowski W., Kompetencje współczesnego nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań 2005.pl
dc.description.referencesStrykowski W., Strykowska J., Pieluchowski J., Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, Wydawnictwo eMPi2, Poznań 2003.pl
dc.description.referencesSzempruch J., Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesŚliwa S., Profilaktyka pedagogiczna, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2015.pl
dc.description.referencesŚliwa S., Kompetencje profilaktyczne nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, Wydawnictwa Centrum Innowacji i Transferu Technologii oraz Rozwoju Kultury Fizycznej Spółka z o.o. Wydawnictwa Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2017.pl
dc.description.referencesUstawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, Dz.U. 2017, poz. 59.pl
dc.description.referencesŻegnałek K., Kompetencje dydaktyczno-wychowawcze nauczyciela edukacji, [w:] K. Żegnałek (red.), Kompetencje nauczyciela edukacji początkowej, WSP TWP, Warszawa 2008.pl
dc.description.firstpage239pl
dc.description.lastpage250pl
dc.identifier.citation2Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczukpl
dc.identifier.orcid0000-0002-2013-7245-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Barabas_Kompetencje_nauczyciela_w_zakresie_profilaktyki_w_szkole.pdf1,45 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)