REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11333
Tytuł: Kompetencje nauczyciela wobec wyzwań tanatopedagogicznych
Inne tytuły: Teachers’ competences for tanathopedagogical challenges
Autorzy: Godawa, Grzegorz
Data wydania: 2021
Data dodania: 16-lip-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 181-194
Seria: Edukacja w Dialogu i Perspektywie;
Abstrakt: Many problems may arise in a school community. Suffering and death are one of the most significant threats which this community may face. Their consequences are painful for both students and their families. Teachers who have competences in the area of thanatopedagogy may help their students to deal with these difficult experiences. In this way, students are able to better understand inevitable experiences and the school community receives support from educators. Hence, it is necessary to include thanatical aspects in the process of educating teachers. This kind of education must have axiological references, give prospective teachers exposure to the environment of suffering, enable them to reflect, exchange opinions and experiences.
Nota biograficzna: Grzegorz Godawa – prof. dr hab., Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
URI: http://hdl.handle.net/11320/11333
DOI: 10.15290/nwwre.2021.11
ISBN: 978-83-7431-658-3
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-2283-3965
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
G_Godawa_Kompetencje_nauczyciela.pdf1,36 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)