REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11333
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGodawa, Grzegorz-
dc.date.accessioned2021-07-16T10:57:55Z-
dc.date.available2021-07-16T10:57:55Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 181-194pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-658-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11333-
dc.description.abstractMany problems may arise in a school community. Suffering and death are one of the most significant threats which this community may face. Their consequences are painful for both students and their families. Teachers who have competences in the area of thanatopedagogy may help their students to deal with these difficult experiences. In this way, students are able to better understand inevitable experiences and the school community receives support from educators. Hence, it is necessary to include thanatical aspects in the process of educating teachers. This kind of education must have axiological references, give prospective teachers exposure to the environment of suffering, enable them to reflect, exchange opinions and experiences.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleKompetencje nauczyciela wobec wyzwań tanatopedagogicznychpl
dc.title.alternativeTeachers’ competences for tanathopedagogical challengespl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/nwwre.2021.11-
dc.description.BiographicalnoteGrzegorz Godawa – prof. dr hab., Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowiepl
dc.description.referencesBadora S., Czeredrecka B., Marzec D., Rodzina i formy jej wspomagania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2001.pl
dc.description.referencesBaruch A., Choroba nowotworowa dziecka jako czynnik powodujący zmiany w funkcjonowaniu rodziny – wybrane aspekty, „Przegląd Pedagogiczny” 2013, nr 2.pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M., Kompetencja: słowo kluczowe czy „wytrych” w edukacji, „Neodidagmata” 1999, nr 24.pl
dc.description.referencesDenek K., Kształcenie akademickie nauczycieli, „Nowa Szkoła” 2013, nr 1.pl
dc.description.referencesGodawa G., Funkcjonowanie rodziny dziecka objętego domową opieką hospicyjną. Studium tanatopedagogiczne, Wydawnictwo Akapit, Toruń 2016.pl
dc.description.referencesGodawa G., Rodzina wobec nieuleczalnej choroby dziecka. Aspekty tanatopedagogiczne, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2018.pl
dc.description.referencesGrzesiak J., „Mentoring” i „coaching” misją kompetentnego i odpowiedzialnego nauczyciela nauczycieli, [w:] J. Grzesiak (red.), Ewaluacja i innowacje w edukacji. Kompetencje i odpowiedzialność nauczyciela, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, Kalisz – Konin 2010.pl
dc.description.referencesGrzybowski P.P., Praktyczne cele i aspekty kształcenia tanatologicznego pedagogów i nauczycieli, [w:] J. Binnebesel, A. Janowicz, P. Krakowiak (red.), Jak rozmawiać z uczniami o końcu życia i wolontariacie hospicyjnym, Wydawca Via Medica, Gdańsk 2009.pl
dc.description.referencesGrzybowski P.P., Chorzy i umierający jako Obcy. Wspólne wątki pedagogiki międzykulturowej i tanatopedagogiki, [w:] T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur (red.), Edukacja międzykulturowa – teorie, poglądy, doświadczenia społeczne, Wydawnictwo Adam Marszałek, Cieszyn – Warszawa – Toruń 2010.pl
dc.description.referencesKonieczna-Kucharska M., Miękkie i twarde kompetencje nauczycieli, „Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej – Zarządzanie” 2015, nr 19.pl
dc.description.referencesKošč S., Pedagogika wobec wyzwań współczesności. Człowiek – wartości – wychowanie, [w:] E. Włodek, A. Mirski (red.), Pedagogika wobec wyzwań współczesności. Człowiek – wartości – wychowanie, Wydawnictwo Akademia Ignatianum w Krakowie, Kraków 2016.pl
dc.description.referencesKrakowiak P., Społeczne i edukacyjne funkcje opieki paliatywno-hospicyjnej. Badania w działaniu w latach 2002-2010, Fundacja Hospicyjna, Gdańsk 2012.pl
dc.description.referencesKwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 2, PWN, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesKwiasowski Z., Cenda-Miedzińska K. (red.), Edukacja dla bezpieczeństwa wobec wyzwań współczesności, Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Kraków 2012.pl
dc.description.referencesKwiecińska A., Wybrane zagadnienia z tanatologii, [w:] K. de Walden-Gałuszko, A. Kaptacz (red.), Pielęgniarstwo w opiece paliatywnej i hospicyjnej, PZWL, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesMastalski J., Aksjologiczne wymiary kompetencji nauczyciela w kontekście współczesnych wyzwań cywilizacyjnych, [w:] J. Grzesiak (red.), Ewaluacje i innowacje w edukacji. Kompetencje i odpowiedzialność nauczyciela, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, Kalisz – Konin 2010.pl
dc.description.referencesMatuszewski A., Poziom noetyczności a postawa wobec śmierci, Wydawnictwo „Bernardinum”, Pelplin 2002.pl
dc.description.referencesNieroba E., Zawłocki I., Niewiadomski K., Tanatopedagogika w procesie kształcenia nauczycieli, „Edukacja-Technika-Informatyka” 2010, nr 1.pl
dc.description.referencesOkoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesPiorunek M., Werner I., (Nie)wspierający wychowawca klasy. Realizacja pomocowych aspektów roli nauczyciela z perspektywy gimnazjalistów, [w:] S.T. Kwiatkowski, D. Walczak (red.), Kompetencje interpersonalne w procesie edukacji, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2017.pl
dc.description.referencesStrykowski W., Kompetencje współczesnego nauczyciela, „Neodidagmata” 2005, nr 27/28.pl
dc.description.referencesSzempruch J., Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesWicka J., Ból i cierpienie – interdyscyplinarny przegląd stanowisk, „Pielęgniarstwo i Zdrowie Publiczne” 2012, nr 2(4).pl
dc.description.referencesZakowicz I., Tanatyczny tryptyk ponowoczesności: kryzys, pornografia i renesans śmierci, „Ogrody Nauk i Sztuk” 2011, nr 1.pl
dc.description.referencesŻeber-Dzikowska I., Wysocka-Kunisz M., Szydłowska A., Kompetencje nauczyciela w kontekście kształcenia, „Społeczeństwo. Edukacja. Język” 2016, nr 4.pl
dc.description.referencesAblewicz K., Recenzja rozprawy doktorskiej p. mgr Justyny Sztobryn--Bochomulskiej pt.: Tanatos w literaturze dziecięcej i jego pedagogiczny wymiar (s. 295) napisanej pod kierunkiem dr hab. prof. UŁ Anny Walczak, http://wnow.uni.lodz.pl/wp-content/doc/doktoraty/Recenzja2_JustynaSztobryn.pdf (dostęp: 30.08.2019).pl
dc.description.referencesFundacja Hospicyjna, Śmierć w społeczności szkolnej – poradnik dla nauczycieli, http://www.tumbopomaga.pl/dla-nauczycieli/smierc-w-spolecznosci-szkolnej-poradnik-dla-nauczycieli (dostęp: 02.09.2019).pl
dc.description.referencesTumbo pomaga, http://www.tumbopomaga.pl (dostęp: 02.09.2019).pl
dc.description.firstpage181pl
dc.description.lastpage194pl
dc.identifier.citation2Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczukpl
dc.identifier.orcid0000-0002-2283-3965-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
G_Godawa_Kompetencje_nauczyciela.pdf1,36 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)