REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11332
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSmak, Ewa-
dc.date.accessioned2021-07-16T10:46:31Z-
dc.date.available2021-07-16T10:46:31Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 167-180pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-658-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11332-
dc.description.abstractThe socio-economic changes taking place in the country and the school reforms are forcing the introduction of changes in the didactic and educational process. It is a period when teachers strive to complete and increase their professional qualifications. Therefore, the teacher is expected to have new roles involving reflection, innovation, and research. Experimental research is considered to be the most valuable form of research activities, as it gives the chance to make structural, curricular, organizational, etc. changes in educational institutions. The issues contained in the article revolve around the concepts of didactic/pedagogical experiment, features of the experiment, forms and methods of conducting experimental research. It presents the four organizational stages of research conducive to the effectiveness of a planned research programme.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleEksperyment inspiracją doskonalenia pracy zawodowej nauczycielapl
dc.title.alternativeThe experiment that inspired an improvement to the teachers’ professional workpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/nwwre.2021.10-
dc.description.BiographicalnoteEwa Smak – prof. dr hab., Uniwersytet Opolskipl
dc.description.referencesAjdukiewicz K., Logika pragmatyczna, PWN, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesBacon F., Novum Organum, PWN, Warszawa 1955.pl
dc.description.referencesBrzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, PWN, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesCreswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesKowalik S., O możliwościach stosowania metody eksperymentalnej w pedagogice, „Przegląd Badań Edukacyjnych” 2005, nr 1.pl
dc.description.referencesUstawa z 14 grudnia 2016 roku Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz.U. 2017, poz. 60.pl
dc.description.referencesZaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 1997.pl
dc.description.firstpage167pl
dc.description.lastpage180pl
dc.identifier.citation2Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczukpl
dc.identifier.orcid0000-0001-6469-8688-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
E_Smak_Eksperyment_inspiracja_doskonalenia_pracy.pdf1,28 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)