Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11326
Tytuł: | Nauczyciel kształcenia zintegrowanego a edukacja dla zrównoważonego rozwoju |
Inne tytuły: | Integrated education teachers and education for sustainable development |
Autorzy: | Jacewicz, Agata |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 16-lip-2021 |
Źródło: | Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 133-147 |
Seria: | Edukacja w Dialogu i Perspektywie; |
Abstrakt: | The idea or concept of sustainable development can rarely be found in reflections about the modernization of school (kindergarten) and the possibility to change the model and culture of child education in Poland. That idea is combined, most often, with ecological or environmental education, although in recent years its new possibilities have been noticed. The author of the article introduces the concept and the assumptions of sustainable development and its goals. She pays particular attention to the teacher who is responsible for organizing education. |
Nota biograficzna: | Agata Jacewicz – dr, Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/11326 |
DOI: | 10.15290/nwwre.2021.08 |
ISBN: | 978-83-7431-658-3 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0001-5908-7698 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021; |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Jacewicz_Nauczyciel_kszalcenia_zintegrowanego.pdf | 1,23 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)