REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11326
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorJacewicz, Agata-
dc.date.accessioned2021-07-16T09:36:40Z-
dc.date.available2021-07-16T09:36:40Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 133-147pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-658-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11326-
dc.description.abstractThe idea or concept of sustainable development can rarely be found in reflections about the modernization of school (kindergarten) and the possibility to change the model and culture of child education in Poland. That idea is combined, most often, with ecological or environmental education, although in recent years its new possibilities have been noticed. The author of the article introduces the concept and the assumptions of sustainable development and its goals. She pays particular attention to the teacher who is responsible for organizing education.pl
dc.language.isoplpl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleNauczyciel kształcenia zintegrowanego a edukacja dla zrównoważonego rozwojupl
dc.title.alternativeIntegrated education teachers and education for sustainable developmentpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/nwwre.2021.08-
dc.description.BiographicalnoteAgata Jacewicz – dr, Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstokupl
dc.description.referencesBanach Cz., Nauczyciel, [w:] W. Pomykało (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Wydawnictwo Fundacja Innowacja, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesBałachowicz J., Idea zrównoważonego rozwoju w edukacji dziecka, „Prima Educatione” 2017, nr 1.pl
dc.description.referencesBałachowicz J., Korwin-Szymanowska A., Lewandowska E., Witkowska--Tomaszewska A., Zrozumieć uczenie się. Zmienić wczesną edukację, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2017.pl
dc.description.referencesBruner J., Kultura edukacji, Wydawnictwo Universitas, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesCichy D., Szkoła wobec wyzwań edukacji biologicznej i środowiskowej w XXI wieku, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesCichy D., Dekada edukacji ekologicznej wzmocnieniem świadomości i działań społeczeństwa na rzecz środowiska, [w:] E. Rydz, A. Kowalak (red.), Świadomość ekologiczna a rozwój regionalny w Europie Środkowo-Wschodniej, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej, Słupsk 2008.pl
dc.description.referencesDegórski M., Postrzeganie rozwiązań zrównoważonego rozwoju w kontekście rosnącej świadomości ekologicznej ludności na przykładzie wybranych gmin i miast obszaru metropolitalnego Warszawy, [w:] E. Rydz, A. Kowalak (red.), Świadomość ekologiczna a rozwój regionalny w Europie Środkowo-Wschodniej, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej, Słupsk 2008.pl
dc.description.referencesDelors J., Edukacja: jest w niej ukryty skarb, Wydawnictwo UNESCO, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesDobrzańska B., Dobrzański G., Kiełczewski D., Ochrona środowiska przyrodniczego, PWN, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesFurmanek W., Kompetencje kluczowe. Przegląd problematyki, [w:] W. Furmanek, M. Ďuris (red.), Kompetencje kluczowe kategoria pedagogiki. Studia porównawcze polsko-słowackie, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2007.pl
dc.description.referencesHamer H., Klucz do efektywności nauczania – poradnik dla nauczycieli, Wydawnictwo VEDA, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz., Dydaktyka ogólna, Wydawnictwo Graf Punkt, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesLewandowska E., Edukacja obywatelska – edukacja demokratyczna – edukacja dla zrównoważonego rozwoju, [w:] J. Bałachowicz, A. Korwin-Szymanowska, E. Lewandowska, A. Witkowska-Tomaszewska, Zrozumieć uczenie się. Zmienić wczesną edukację, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2017.pl
dc.description.referencesPaśko I., Uczeń w młodszym wieku szkolnym jako uczestnik edukacji dla zrównoważonego rozwoju, „Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Czasopismo Instytutu Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie” 2018, nr 2/2(12/2).pl
dc.description.referencesPlit F., Edukacja dla zrównoważonego rozwoju, [w:] E. Rydz, A. Kowalak (red.), Świadomość ekologiczna a rozwój regionalny w Europie Środkowo-Wschodniej, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej, Słupsk 2008.pl
dc.description.referencesPrůcha J., Pedeutologia, [w:] B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych, t. 2, GWP, Gdańsk 2006.pl
dc.description.referencesRozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. 2017, poz. 356, zał. nr 1 i 2.pl
dc.description.referencesStrategia Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju, Europejska Komisja Gospodarcza ONZ, Ministerstwo Środowiska, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesTuszyńska L., Diagnoza edukacji środowiskowej społeczności lokalnych w wybranych regionach Polski, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesTuszyńska L., Nauki o środowisku przyrodniczym, [w:] A. Korwin-Szymanowska, E. Lewandowska, L. Tuszyńska, Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli w perspektywie praktycznej, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesWalosik A., Przez edukację do zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Kraków 2013. Żegnałek K., Dydaktyka ogólna. Wybrane zagadnienia, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesBatorczak A., Edukacja dla zrównoważonego rozwoju w Polsce i w Wielkiej Brytanii, rozprawa doktorska, napisana pod kierunkiem dr hab. A. Siemak-Tylikowskiej, prof. UW, https://depotuw.ceon.pl/bitstream/handle/item/457/Praca%20doktorska.pdf?sequence=1 (dostęp: 05.07.2019).pl
dc.description.referencesPawłowski A., Teoretyczne uwarunkowania rozwoju zrównoważonego, http://towarzystwo.ros.edu.pl/images/roczniki/archive/pp_2009 _071.pdf (dostęp: 30.08.2019).pl
dc.description.referencesPolska Komisja ds. UNESCO, UNESCO a Dekada Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju, 2006, http://www.unesco.pl/edukacja/dekada- -edukacji-nt-zrownowazonego-rozwoju/unesco-a-zrownowazony-rozwoj/ (dostęp: 30.08.2019).pl
dc.description.referencesUNCE, United Nations Economic Commission for Europe Strategy for Education for Sustainable Development. Learning for the future. Competences in Education for Sustainable Development, Genewa 2012, s. 16-17, https://www.unece.org/fileadmin/DAM/env/esd/ESD_Publications/Competences_Publication.pdf (dostęp: 15.08.2019).pl
dc.description.firstpage133pl
dc.description.lastpage147pl
dc.identifier.citation2Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczukpl
dc.identifier.orcid0000-0001-5908-7698-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Jacewicz_Nauczyciel_kszalcenia_zintegrowanego.pdf1,23 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)