REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11310
Tytuł: Autonomia nauczyciela w reformowanej szkole
Inne tytuły: Teacher autonomy in a reformed school
Autorzy: Popławska, Agata
Data wydania: 2021
Data dodania: 15-lip-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 77-96
Seria: Edukacja w Dialogu i Perspektywie;
Abstrakt: The text presents the issue of autonomy. The centre of considerations is the conceptualization of the concept of ”teacher autonomy” and the exemplification of the various dimensions of teacher autonomy during constant education reforms in Poland. The work consists of three parts. The first characterizes subsequent school reforms carried out in democratic Poland. Particular attention was paid to regulations contained in educational law related to teacher autonomy. The second part discusses the concept of „autonomy” and „teacher autonomy”. An attempt was made to identify the stimulators and inhibitors of teacher autonomy. The third part presents selected results of periodically conducted research on the professional work of teachers, in particular their autonomy.
Nota biograficzna: Agata Popławska – prof. dr hab., Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
URI: http://hdl.handle.net/11320/11310
DOI: 10.15290/nwwre.2021.05
ISBN: 978-83-7431-658-3
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-2519-6121
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Poplawska_Autonomia_nauczycielska_w_reormowanej_szkole.pdf1,12 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)