REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11299
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPituła, Beata-
dc.date.accessioned2021-07-15T10:10:24Z-
dc.date.available2021-07-15T10:10:24Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 39-53pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-658-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11299-
dc.description.abstractThe presented text presents fundamental questions that arise during the process of becoming a teacher. They concern the teleology of education and upbringing, the importance of these processes in teaching and the possibilities and limitations of building the teacher’s authority. Attempts at answering these questions have been complemented with statements by surveyed teachers. The article concludes that the list of questions must remain open, and attempts to answer them should take into account the multidimensional challenges of contemporary life, the dynamics of change implied by the multifaceted nature of the teaching profession and the varied nature of the conditions under which it is performed.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleNauczyciel wobec zawodowych znaków zapytaniapl
dc.title.alternativeThe teacher in the face of professional question markspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/nwwre.2021.03-
dc.description.BiographicalnoteBeata Pituła – prof. dr hab., Politechnika Śląskapl
dc.description.referencesChmiel T., Wizje i (re)wizje przygotowania do zawodu nauczyciela, Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2014.pl
dc.description.referencesDudzikowa M., Knasiecka-Falbierska K. (red.), Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesGabryś K., Relacja nauczyciel-uczeń przestrzenią urzeczywistniania wartości, [w:] A. Stankowski (red.), Niedoceniane obszary edukacji. Rzecz o nauczycielu, Wydawnictwo GNOME – Wydawnictwa Naukowe i Artystyczne, Katowice 2005.pl
dc.description.referencesJakubowicz-Bryx A., Zdobywanie i budowanie autorytetu przez nauczycieli wczesnej edukacji, „Roczniki Pedagogiczne” 2014, t. 6, nr 2.pl
dc.description.referencesKomar W., Współczesność i nauczyciel – perspektywy edukacji bez dogmatów, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesKomar W., Współczesność i nauczyciel-perspektywy edukacji bez dogmatów? Którędy do wykształcenia światłych oraz niezależnie myślących ludzi – nauczycieli : blokady i szanse?, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H., Pedeutologia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Marzenia o wyzwolonym nauczycielu – o emancypacji i odpowiedzialności, [w:] R. Kwiecińska, S. Kowal, M. Szymański (red.), Nauczyciel – Tożsamość – Rozwój, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2007.pl
dc.description.referencesLiczą się nauczyciele. Raport o stanie edukacji 2013 MEN, IBE, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesMalinowska J., Kompetencje komunikacyjne nauczycieli jako wyznacznik poczucia podmiotowości uczniów w szkole. Diagnoza – biograficzny wymiar ich u/formowania, Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław 2008.pl
dc.description.referencesNiemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesNowak-Dziemianowicz M., Oblicza edukacji. Między pozorami a refleksyjną zmianą. Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2014.pl
dc.description.referencesPreambuła ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r., Dz.U. 1991, nr 95, poz. 425.pl
dc.description.referencesRies L., Společnost – škola – povoláni učitele, [w:] H. Lukašová-Kantorková (red.), Profesionalizace vzdélávání učitelu a vychovatelu, Pedagogická Fakulta Ostravské Univerzity, Ostrave 2002.pl
dc.description.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. 2017, poz. 356.pl
dc.description.referencesSpeck O., Być nauczycielem, przekł. E. Cieślik, GWP, Gdańsk 2005.pl
dc.description.referencesŚliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2001.pl
dc.description.referencesTomaszewski T., Wstęp do psychologii, PWN, Warszawa 1967.pl
dc.description.referencesUstawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. 1991, nr 95, poz. 425.pl
dc.description.referencesWolter E., Radykalna krytyka szkoły i nowe strategie edukacyjne w II połowie XX wieku, „Seminare. Poszukiwania naukowe” 2015, t. 36, nr 2.pl
dc.description.firstpage39pl
dc.description.lastpage53pl
dc.identifier.citation2Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczukpl
dc.identifier.orcid0000-0002-7691-3821-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
B_Pitula_Nauczyciel_wobec_zawodowych_znakow_zapytania.pdf787,73 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)