REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11287
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKrasnodębska, Anna-
dc.date.accessioned2021-07-13T11:36:24Z-
dc.date.available2021-07-13T11:36:24Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationEdukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remża, Białystok 2021, s. 189-202pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-659-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11287-
dc.description.abstractThe issue of children adaptation was presented based on the example of two immigrant groups. The results of research into two immigrant children groups were taken into consideration: Polish immigrant children in Norway (conducted in 2010-2013) and Ukrainian immigrant children in Poland (conducted in 2018). The educational process and their becoming a migrant pupil were shown from the perspective of their experiences. Moreover, the study presented the children's relationship with peers from the accepting country, their engagement and status in the group. The theory of an actor-network (ANT), created by Bruno Latour, was used. The social roles of teachers, peers, space (the one in the country of origin and the one built and emotionally marked in the accepting country) were emphasized.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleWybrane problemy edukacyjne dzieci imigrantów. Znaczenie przestrzeni i miejsca w ich procesie adaptacjipl
dc.title.alternativeEducational problems of immigrant children. The meaning of space and location in their adaptation processpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/eznuis.2021.11-
dc.description.BiographicalnoteAnna Krasnodębska – dr hab., Uniwersytet Opolskipl
dc.description.referencesBauman Z., Globalizacja. I co z tego wynika, PIW, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesDonna H., Wilson T.M., Granice tożsamości, narodu, państwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007.pl
dc.description.referencesGoffman E., Spotkania, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków 2010.pl
dc.description.referencesGrzymała-Kazłowska A., Między jednością a wielością. Integracja odmiennych grup i kategorii imigrantów, Ośrodek Badań nad Migracjamni, Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesKamińska K., Dzieci repatriantów z Kazachstanu w przestrzeni edukacyjnej współczesnej Polski – kultura przyjęcia, [w:] H. Chałupczak, M. Lesińska, E. Pogorzała, T. Browarek (red.), Polityka migracyjna w obliczu współczesnych wyzwań. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2018.pl
dc.description.referencesKrasnodębska A., Dążenie ku życiu wartościowemu, godnemu. Budowanie na nowo ról. Z perspektywy doświadczeń kobiet migrujących do pracy za granicę, [w:] K. Czykier, T. Sosnowski, T. Bajkowski (red.), Wartości – Edukacja – Przemiany. Inspiracje dla teorii i praktyki społecznej, Wydawnictwo druk-24h.com.pl, Białystok 2017.pl
dc.description.referencesKrasnodębska A., Doświadczenia emocjonalne kobiet pracujących za granicą. Wspomnienia i refleksje migrantek z województwa opolskiego, „Opuscula Sociologica” 2013, nr 2.pl
dc.description.referencesKrasnodębska A., Dzieci polskich imigrantów w Norwegii. Kwestie adaptacyjne i tożsamościowe, „Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny” 2016, t. 42, nr 3(161).pl
dc.description.referencesKrasnodębska A., Budowanie roli przez migrujące zarobkowo kobiety, [w:] M. Bodziany (red.), Społeczeństwo i wojna. Oblicza bezpieczeństwa w XX i XXI wieku, Wyższa Szkoła Wojsk Lądowych, Wrocław 2016.pl
dc.description.referencesLatour B., Splatając na nowo to, co społeczne. Wprowadzenie do teorii aktora-sieci, Universitas, Kraków 2010.pl
dc.description.referencesŁukasiuk M., Jewdokimow M., Niedom. Socjologiczna monografia mieszkań migracyjnych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesŁukasiuk M., Jewdokimow M., Niedom. Socjologiczna monografia mieszkań migracyjnych, „Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny” 2012, t. 38, nr 3(145).pl
dc.description.referencesMolcho M., Kelly C., Gobhainn S.N., Immigrant Children in Ireland, [w:] M. Darmody, N. Tyrrell, S. Song (red.), The Changing Faces of Ireland Exploring the Lives of Immigrant and Ethnic Minority Children, Sense Publishers, Rotherdam 2011.pl
dc.description.referencesPutnam R.D., Bowling alone: the Collapse and revival of American Community, Simon & Schuster, New York 2000.pl
dc.description.referencesŚlusarczyk M., Nikielska-Sekuła K., Między domem a szkołą. Dzieci migrantów w systemie edukacyjnym. Kontekst norweski, „Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny” 2014, t. 40, nr 2(152).pl
dc.description.firstpage189pl
dc.description.lastpage202pl
dc.identifier.citation2Edukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remżapl
dc.identifier.orcid0000-0001-5451-1031-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Krasnodebska_Wybrane_problemy_edukacyjne_dzieci_imigrantow.pdf97,16 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)