Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11285
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gaweł-Luty, Elżbieta | - |
dc.date.accessioned | 2021-07-13T10:52:33Z | - |
dc.date.available | 2021-07-13T10:52:33Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 23-37 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-658-3 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/11285 | - |
dc.description.abstract | Social structures include specific entities marked by both institutionalized social norms and by their own individual reflections on their role in society. Social structures are not a permanent phenomenon, because society is constantly restructuring itself. The basis of a social order is the standardization of the actions of individuals, when these activities are subject to typification, institutionalism is created. Thus, institutions define requirements for the way people function in the social space. Individuals also undertake professional roles with existing social structures, the performance of which is likewise determined by social norms.For the proper functioning of society, therefore, social and professional identities of individuals and of groups are both needed. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.relation.ispartofseries | Edukacja w Dialogu i Perspektywie; | - |
dc.title | Nauczyciel wobec współczesnej rzeczywistości społecznej | pl |
dc.title.alternative | The teacher in the face of contemporary social reality | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021; | - |
dc.identifier.doi | 10.15290/nwwre.2021.02 | - |
dc.description.Biographicalnote | Elżbieta Gaweł-Luty – prof. dr hab., Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni | pl |
dc.description.references | Banach Cz., Nauczyciel, [w:] E. Różycka (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 3, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004. | pl |
dc.description.references | Banach Cz., Nauczyciel, [w:] W. Pomykało (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Wydawnictwo Fundacja Innowacja, Warszawa 1997. | pl |
dc.description.references | Berger P., Luckmann T., Społeczne tworzenie rzeczywistości, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1983. | pl |
dc.description.references | Berger P., Święty baldachim. Elementy socjologicznej teorii religii, Wydawnictwo Nomos, Kraków 1997. | pl |
dc.description.references | Gaweł-Luty E., Surina I., Pedagog przed wyborem własnej drogi, [w:] T. Zacharuk (red.), Pedagog jednej, czy wielu dróg?, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce 2008. | pl |
dc.description.references | Giddens A., Socjologia, PWN, Warszawa 2004. | pl |
dc.description.references | Kotusiewicz A., Trzy kategorie edukacyjne w myśleniu i działaniu nauczyciela, [w:] G. Koć-Seniuch, A. Cichocki (red.), Nauczyciel i uczniowie w dyskursie edukacyjnym, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2000. | pl |
dc.description.references | Kowalczyk D., Kompetencje nauczyciela w zreformowane szkole, [w:] P. Przybysz (red.), Edukacja wobec różnorodności, Wydawnictwo AMW, Gdynia 2001. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H., Pedeutologia. Pedagogika wobec przyszłości, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. | pl |
dc.description.references | Molesztak A., Tchorzewski A., Wołoszyn W., W kręgu powinności moralnych nauczyciela, Wydawnictwo WSP, Bydgoszcz 1994. | pl |
dc.description.references | Opaliński W., Podręczny słownik wyrazów obcych, Wydawnictwo Rytm, Warszawa 1999. | pl |
dc.description.references | Rubacha K., Pełnienie roli nauczyciela a realizacja zadań rozwojowych w okresie wczesnej dorosłości, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2000. | pl |
dc.description.references | Rutkowiak J., Pulsujące kategorie jako wyznaczniki mapy odmian myślenia o edukacji, [w:] J. Rutkowiak (red.), Odmiany myślenia o edukacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1995. | pl |
dc.description.firstpage | 23 | pl |
dc.description.lastpage | 37 | pl |
dc.identifier.citation2 | Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0001-8966-6842 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
E_Gawel_Luty_Nauczyciel_wobec_wspolczesnej_rzeczywistosci_spolecznej.pdf | 744,21 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)