REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11281
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSkrzetuska, Ewa-
dc.date.accessioned2021-07-13T09:33:32Z-
dc.date.available2021-07-13T09:33:32Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationEdukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remża, Białystok 2021, s. 113-127pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-659-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11281-
dc.description.abstractThe article reviews the opinions of beginning pedagogy students. They were asked about their school teachers, those who they valued the most and the least. Students mainly described their moral and practical competences. Students appreciate the most the ability to establish rapport and to communicate and deal with students. According to the critical-hermeneutic theory, these competences have the greatest impact on the students, but they are difficult to teach during professional training. Making students aware of this can increase their inclination to develop their social skills.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleOpinie studentów pedagogiki na temat swoich szkolnych nauczycielipl
dc.title.alternativeOpinions of pedagogy students about their school teacherspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/eznuis.2021.07-
dc.description.BiographicalnoteEwa Skrzetuska – dr hab., prof. SGGW, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawiepl
dc.description.referencesBałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych, między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Wydawnictwo WSP TWP, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesGajdzica A., Portret zbiorowy nauczycieli aktywnych – między zaangażowaniem a oporem wobec zmian, Wydawnictwo Adam Marszałek, Cieszyn – Toruń 2013, s. 127.pl
dc.description.referencesJabłoński M., Nawrocki J., Kompetencje pedagogiczne nauczyciela jako podstawowa wartość w kształtowaniu relacji między wychowankiem i wychowawcą, [w:] J. Grzesiak (red.), Ewaluacje i innowacje w edukacji. Kompetencje i odpowiedzialność nauczyciela, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, Kalisz – Konin 2010.pl
dc.description.referencesKonarzewski K., Nauczyciel, [w:] K. Konarzewski (red.), Sztuka nauczania, szkoła, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesKwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H., Pedeutologia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesRyś E., Mądry nauczyciel – osoba silna duchem, [w:] J. Grzesiak (red.), Ewaluacje i innowacje w edukacji. Kompetencje i odpowiedzialność nauczyciela, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, Kalisz – Konin 2010.pl
dc.description.referencesSzymczak J., Bycie (stawanie się) refleksyjnym nauczycielem. Perspektywa socjokulturowa, „Forum Dydaktyczne” 2009, nr 5-6.pl
dc.description.referencesUrbaniak-Zając D., Obraz zawodu pedagoga kształtujący się u studentów kierunku pedagogika – przykład zastosowania obiektywnej hermeneutyki, [w:] D. Urbaniak-Zając, E. Kos (red.), Badana jakościowe w pedagogice, Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.pl
dc.description.firstpage113pl
dc.description.lastpage127pl
dc.identifier.citation2Edukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remżapl
dc.identifier.orcid0000-0003-2035-6082-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
E_Skrzetuska_Opinie_studentow_pedagogiki_na_temat_swoich_szkolnych_nauczycieli.pdf102,04 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)