REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11280
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŚlusarski, Janusz-
dc.date.accessioned2021-07-13T09:06:37Z-
dc.date.available2021-07-13T09:06:37Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationEdukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remża, Białystok 2021, s. 87-111pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-659-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11280-
dc.description.abstractThe author of the article presents a description and interpretation of the results of original research carried out in groups of young people studying at university and secondary schools. The research concerned the values of these groups of young people and their perceived quality of life. In his research, the author uses the Shalom Schwartz’s Portrait Values Questionnaire (PVQ) in the Polish adaptation of J. Cieciuch and Z. Zaleski and the Life Satisfaction Scale by Diener et al. in the Polish adaptation of Juczyński. The results of the research are presented in the article and conclusions are formulated on this basis, which can be an interesting source of data for people who currently organize and implement the broadly understood educational processes in universities and high schools.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleWartości preferowane przez młodzież studiującą i uczącą się a jej poczucie jakości życiapl
dc.title.alternativePreferred values of young people studying and learning and their perceived quality of lifepl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/eznuis.2021.06-
dc.description.BiographicalnoteJanusz Ślusarski – dr hab., Lotnicza Akademia Wojskowa w Dębliniepl
dc.description.referencesOwsiński W., Tarchalski T., Pomiar jakości życia. Uwagi na marginesie pewnego rankingu, „Współczesne Problemy Zarządzania” 2008, nr 1.pl
dc.description.referencesBorys T., Jakość, jakość życia oraz pojęcia i relacje pochodne, [w:] W. Ostasiewicz, (red.), Ocena i analiza jakości życia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2004.pl
dc.description.referencesCampbell A., Subjective Measures of Well-being, „American Psychologist” 1976, t. 31, nr 2.pl
dc.description.referencesCieciuch J., Kształtowanie się systemu wartości od dzieciństwa do dorosłości, Wydawnictwo Liberi Libri, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesCieciuch J., Zaleski Z., Polska adaptacja Portretowego Kwestionariusza Wartości Shaloma Schwartza, „Czasopismo Psychologiczne” 2011, t. 17, nr 2.pl
dc.description.referencesDaszykowska J., Jakość życia w perspektywie pedagogicznej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2007.pl
dc.description.referencesDerbis R., Doświadczanie codzienności: poczucie jakości życia, swoboda działania, odpowiedzialność, wartości osób bezrobotnych, Wydawnictwo WSiP, Częstochowa 2000.pl
dc.description.referencesDziewiecki M., Wychowanie ku wartościom (1), „Wychowawca” 1998, nr 9.pl
dc.description.referencesGrzegorczyk A., Życie jako wyzwanie, Wydawnictwo IFIS, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesJuczyński Z., Narzędzia pomiaru w promocji i psychologii zdrowia. Skala Satysfakcji z Życia, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesMisztal M., Problematyka wartości w socjologii, PWN, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesOleś P., Wartościowanie a osobowość. Psychologiczne badania empiryczne, Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin 1989.pl
dc.description.referencesPavot W., Diener E., The affective and cognitive context of self-reported measures of subjective well-being, „Social Indicators Research” 1993, t. 28.pl
dc.description.referencesPopielski K., Sens i wartość życia jako kategorie antropologiczno-psychologiczne, [w:] K. Popielski (red.), Człowiek – pytanie otwarte, Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin 1987.pl
dc.description.referencesReykowski J., Teoria motywacji a zarządzanie, PWN, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesRokeach M., The nature of human values, The Free Press, New York 1973.pl
dc.description.referencesSchwartz S.H., Basic human values: theory measurement and applications, „Revue francaise de sociologie” 2006, t. 47(4).pl
dc.description.referencesSchwartz S.H., Bilsky W., Toward a psychological structure of human values, „Journal of Personality and Social Psychology” 1987, t. 53.pl
dc.description.referencesShin D.C., Johnson D.M., Avowed Happiness as the Overall Assesment of the Quality of Life, „Social Indicators Research” 1978, t. 5.pl
dc.description.referencesStraś-Romanowska M., Jakość życia w świetle założeń psychologii zorientowanej na osobę, „Kolokwia Psychologiczne” 2005, nr 13.pl
dc.description.firstpage87pl
dc.description.lastpage111pl
dc.identifier.citation2Edukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remżapl
dc.identifier.orcid0000-0002-4392-4153-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
J_Slusarski_Wartosci_preferowane_przez_mlodziez_studiujaca_i_uczaca_sie.pdf148,28 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)