Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11279
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nowel, Stanisław | - |
dc.date.accessioned | 2021-07-13T08:18:32Z | - |
dc.date.available | 2021-07-13T08:18:32Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Edukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remża, Białystok 2021, s. 73-85 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-659-0 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/11279 | - |
dc.description.abstract | The results of a first year student survey are presented, divided into three categories: studying, education, expectations. In the first category, it was found that students have technical study skills. However, they do not have creative problem solving skills. In the second category, it was found that students accepted the forms and methods of education they at the university. In the third category, it was found that the university meets the students’ expectations regarding their aspirations related to the choice of field and form of study. On the other hand, it is alarming to note that the surveyed students do not feel a significant need for in-depth education, i.e. enriching their personality with qualities necessary in their future professional life. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.relation.ispartofseries | Edukacja w Dialogu i Perspektywie; | - |
dc.title | Studiowanie, kształcenie, oczekiwania – z badań studentów pierwszego roku | pl |
dc.title.alternative | Studying, education, expectations – first-year student survey | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021; | - |
dc.identifier.doi | 10.15290/eznuis.2021.05 | - |
dc.description.Biographicalnote | Stanisław Nowel – dr, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Suwałkach | pl |
dc.description.references | Dróżka W., Obraz nauczyciela akademickiego w świadomości studentów. Przyczynek do dyskusji, [w:] K. Jaskot, E. Radecki (red.), Pedagogika szkoły wyższej, nr 16, Oficyna Wydawnicza ROKP Zachodniopomorskiego Centrum Edukacyjnego, Szczecin 2001. | pl |
dc.description.references | Frąckowiak A., Kształcenie ustawiczne i szkoły wyższe – niedostrzegany potencjał, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2012. | pl |
dc.description.references | Furmańska M., Szkolnictwo wyższe z ograniczoną odpowiedzialnościa, [w:] A. Karpińska (red.), Kierunki rozwoju dydaktyki w dialogu i perspektywie, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2011. | pl |
dc.description.references | Jankowska D., Efektywność/efektowność edukacji akademickiej – pomiędzy pragmatycznością a upozorowaniem, [w:] A. Karpińska, W. Wróblewska (red.), Dydaktyka akademicka wybrane obszary badawcze, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Krajewska A., Działania wielopodmiotowe w nowoczesnym procesie kształcenia w szkole wyższej, [w:] A. Karpińska (red.), Edukacja w okresie przemian, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2009. | pl |
dc.description.references | Krajewska A., Współdziałanie dydaktyczne podmiotów w fazach procesu kształcenia w ocenia studentów i nauczycieli, [w:] A. Karpińska, M. Zińczuk, P. Remża (red.), Oblicza edukacji w prospektywnym oglądzie, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2019. | pl |
dc.description.references | Mańczak J., Kompetentny zawodowo nauczyciel akademicki w opinii studentów, [w:] K. Jaskot, E. Radecki (red.), Pedagogika szkoły wyższej, nr 16, Oficyna Wydawnicza ROKP Zachodniopomorskiego Centrum Edukacyjnego, Szczecin 2001. | pl |
dc.description.references | Olejarz M., Bariery w uczeniu się „młodych dorosłych” (w świetle badań jakościowych studentów animacji kultury Uniwersytetu Zielonogórskiego), [w:] T. Aleksander (red.), Edukacja dorosłych jako czynnik rozwoju społecznego, t. 2, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2010. | pl |
dc.description.references | Pacan L., Transgresje w odniesieniu do kreowania (pseudo)wartości u studentów pedagogiki, [w:] J. Górniewicz (red.), Edukacja – w stronę kluczowych wartości, Centrum Badań Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn – Bialystok 2017. | pl |
dc.description.references | Pardała A., Wyzwania humanizacji matematyki, dydaktyki matematyki i pedagogiki twórczości, [w:] J. Łaszczyk (red.), Filozofia i pedagogika twórczości – główne problemy, zasadnicze rozstrzygnięcia, Wydawnictwo Universitas Rediviva, Warszawa 2011. | pl |
dc.description.references | Skibińska E., Cele edukacji dorosłych w kontekście społeczeństwa konsumentów, [w:] T. Aleksander (red.), Edukacja dorosłych jako czynnik rozwoju społecznego, t. 2, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2010. | pl |
dc.description.firstpage | 73 | pl |
dc.description.lastpage | 85 | pl |
dc.identifier.citation2 | Edukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remża | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-2407-3066 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
S_Nowel_Studiowanie_ksztalcenie_oczekiwania.pdf | 94,06 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)