REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11279
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNowel, Stanisław-
dc.date.accessioned2021-07-13T08:18:32Z-
dc.date.available2021-07-13T08:18:32Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationEdukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remża, Białystok 2021, s. 73-85pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-659-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11279-
dc.description.abstractThe results of a first year student survey are presented, divided into three categories: studying, education, expectations. In the first category, it was found that students have technical study skills. However, they do not have creative problem solving skills. In the second category, it was found that students accepted the forms and methods of education they at the university. In the third category, it was found that the university meets the students’ expectations regarding their aspirations related to the choice of field and form of study. On the other hand, it is alarming to note that the surveyed students do not feel a significant need for in-depth education, i.e. enriching their personality with qualities necessary in their future professional life.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleStudiowanie, kształcenie, oczekiwania – z badań studentów pierwszego rokupl
dc.title.alternativeStudying, education, expectations – first-year student surveypl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/eznuis.2021.05-
dc.description.BiographicalnoteStanisław Nowel – dr, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Suwałkachpl
dc.description.referencesDróżka W., Obraz nauczyciela akademickiego w świadomości studentów. Przyczynek do dyskusji, [w:] K. Jaskot, E. Radecki (red.), Pedagogika szkoły wyższej, nr 16, Oficyna Wydawnicza ROKP Zachodniopomorskiego Centrum Edukacyjnego, Szczecin 2001.pl
dc.description.referencesFrąckowiak A., Kształcenie ustawiczne i szkoły wyższe – niedostrzegany potencjał, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2012.pl
dc.description.referencesFurmańska M., Szkolnictwo wyższe z ograniczoną odpowiedzialnościa, [w:] A. Karpińska (red.), Kierunki rozwoju dydaktyki w dialogu i perspektywie, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesJankowska D., Efektywność/efektowność edukacji akademickiej – pomiędzy pragmatycznością a upozorowaniem, [w:] A. Karpińska, W. Wróblewska (red.), Dydaktyka akademicka wybrane obszary badawcze, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesKrajewska A., Działania wielopodmiotowe w nowoczesnym procesie kształcenia w szkole wyższej, [w:] A. Karpińska (red.), Edukacja w okresie przemian, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2009.pl
dc.description.referencesKrajewska A., Współdziałanie dydaktyczne podmiotów w fazach procesu kształcenia w ocenia studentów i nauczycieli, [w:] A. Karpińska, M. Zińczuk, P. Remża (red.), Oblicza edukacji w prospektywnym oglądzie, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2019.pl
dc.description.referencesMańczak J., Kompetentny zawodowo nauczyciel akademicki w opinii studentów, [w:] K. Jaskot, E. Radecki (red.), Pedagogika szkoły wyższej, nr 16, Oficyna Wydawnicza ROKP Zachodniopomorskiego Centrum Edukacyjnego, Szczecin 2001.pl
dc.description.referencesOlejarz M., Bariery w uczeniu się „młodych dorosłych” (w świetle badań jakościowych studentów animacji kultury Uniwersytetu Zielonogórskiego), [w:] T. Aleksander (red.), Edukacja dorosłych jako czynnik rozwoju społecznego, t. 2, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2010.pl
dc.description.referencesPacan L., Transgresje w odniesieniu do kreowania (pseudo)wartości u studentów pedagogiki, [w:] J. Górniewicz (red.), Edukacja – w stronę kluczowych wartości, Centrum Badań Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn – Bialystok 2017.pl
dc.description.referencesPardała A., Wyzwania humanizacji matematyki, dydaktyki matematyki i pedagogiki twórczości, [w:] J. Łaszczyk (red.), Filozofia i pedagogika twórczości – główne problemy, zasadnicze rozstrzygnięcia, Wydawnictwo Universitas Rediviva, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesSkibińska E., Cele edukacji dorosłych w kontekście społeczeństwa konsumentów, [w:] T. Aleksander (red.), Edukacja dorosłych jako czynnik rozwoju społecznego, t. 2, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2010.pl
dc.description.firstpage73pl
dc.description.lastpage85pl
dc.identifier.citation2Edukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remżapl
dc.identifier.orcid0000-0002-2407-3066-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
S_Nowel_Studiowanie_ksztalcenie_oczekiwania.pdf94,06 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)