REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11271
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSołbut, Agnieszka-
dc.date.accessioned2021-07-12T08:18:19Z-
dc.date.available2021-07-12T08:18:19Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationEdukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc, Białystok 2021, s. 273-287pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-660-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11271-
dc.description.abstractThe process of designing and implementing didactic and educational activities should be planned, and thus deliberate, and take into account the needs, possibilities, and expectations of individuals along with a determination of the effects of these activities. Fulfilling educational goals of the teacher and the student, the educator and the pupil, the parent and the child, assumes coexistence and mutual development. The concept of self-diagnosis, understood as a reflection on the answer to the question of who I am and what direction I want to go in, is inscribed in development. The process of self-diagnosis and holistic diagnosis make it possible for subjects of the didactic and educational process to strive for harmonious development. Dialogical contact and dialogue motivating both the teacher and his/her student to action are necessary in this mutual coexistence and development. Self-diagnosis and dialogical contact are necessary conditions for the process of continuous development of identity. The author refers to the typology of teachers presented by Stanisław Dobrowolski and mentions the teacher’s identity and self-diagnosis. She also gives examples of intercultural dialogue in an intercultural fairy tale, as well as recognizes the advantages of the common cause method in solving peer conflicts.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleProjektowanie i realizowanie się w dialogu podmiotów edukacyjnychpl
dc.title.alternativeDesigning and fulfilling educational goals through dialoguepl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/ewpspz.2021.17-
dc.description.BiographicalnoteAgnieszka Sołbut – mgr, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesDobrowolski S., Struktury umysłów nauczycieli, PZWS, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesGurba E., Budowanie własnej tożsamości warunkiem godnej postawy wobec siebie i otaczającego świata, [w:] B. Zimoń-Dubowik, M. Gamian-Wilk (red.), Oblicza tożsamości: perspektywa interdyscyplinarna, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2008.pl
dc.description.referencesJózefowicz A., Sołbut A., Znaczenie bajki międzykulturowej w rozwoju dzieci w młodszym wieku szkolnym, „Ars Inter Culturas” 2018, nr 7.pl
dc.description.referencesŁobocki M., Teoria wychowania w zarysie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008.pl
dc.description.referencesMarynowicz-Hetka E., Piekarski J., Wokół problemów działania społecznego. Wybór tekstów przykładów projektów działania, Biblioteka Pracownika Socjalnego, Katowice 1998.pl
dc.description.referencesMoskal F., Wychowawca – opiekun w poglądach wybitnych pedagogów przeszłości, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 1978, nr 10.pl
dc.description.referencesMłynarczuk-Sokołowska A., Potoniec K., Szostak-Król K., Przygody Innego. Bajki międzykulturowe na rzecz integracji dzieci cudzoziemskich, Fundacja Dialog, Białystok 2015.pl
dc.description.referencesMłynarczuk-Sokołowska A., Potoniec K., Szostak-Król K., Przygody Innego. Bajki w edukacji międzykulturowej, Fundacja Edukacji i Twórczości, Fundacja Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2011.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Diagnostyka i metodyka w dialogu wspierającym ludzką egzystencję, [w:] J. Nikitorowicz, K. Sawicki, T. Bajkowski (red.), Współczesne dylematy diagnostyczne i metodyczne w opiece i wychowaniu, Wydawnictwo Wszechnicy Mazurskiej, Olecko 2003.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Diagnoza i autodiagnoza w kontekście złożonego procesu kształtowania się tożsamości, [w:] W. Ambrozik, A. Kieszkowska, K. Sawicki (red.), Współczesne dylematy resocjalizacyjne. W stronę twórczej resocjalizacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2018.pl
dc.description.referencesObuchowski K., Rewolucja podmiotów i nowy indywidualizm, [w:] J. Kozielecki (red.), Humanistyka przełomu wieków, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesOstrowska U., Dialog w pedagogicznym badaniu jakościowym, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000.pl
dc.description.referencesPaweł VI (papież), Encyklika Ecclesiam suam, ES 81.pl
dc.description.referencesRylke H., Klimowicz G., Szkoła dla ucznia Jak uczyć życia z ludźmi, WSiP, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesStudnicki P., Dialog jako wartość, Wydawnictwo PETRUS, Wieliczka 2016.pl
dc.description.referencesSujak E., Rozważania o ludzkim rozwoju, Wydawnictwo Guadium, Lublin 2006.pl
dc.description.referencesTischner J., Świat ludzkiej nadziei, Wydawnictwo Znak, Kraków 1992.pl
dc.description.referenceshttps://wszystkoconajwazniejsze.pl/ (dostęp: 12.07.2019).pl
dc.description.referencesStudnicki P., Warunki dialogu i jego charakterystyczne cechy, https://opoka.org.pl/biblioteka/I/IC/petrus2016_dialog_02.html (dostęp: 23.07.2019).pl
dc.description.firstpage273pl
dc.description.lastpage287pl
dc.identifier.citation2Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarcpl
dc.identifier.orcid0000-0003-4345-198X-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Solbut_Projektowanie_i_realizowanie_sie_w_dialogu.pdf1,81 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)