Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11262
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nowocień, Jerzy | - |
dc.date.accessioned | 2021-07-09T10:37:14Z | - |
dc.date.available | 2021-07-09T10:37:14Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc, Białystok 2021, s. 171-187 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-660-6 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/11262 | - |
dc.description.abstract | The aim of my research was to present the role of dialogue in sports education. The dialogue is a device in communication enabling not only getting information and knowledge but also insight into other people. Through sports a person is learning to incorporate values into common rules. Sport, play, and the playing field show how to subordinate inequality to democracy and change fighting into a dialogue bringing people together. This kind of dialogue in sports education is only possible thanks to the values of sports and Olympism which is a source of universal values. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.relation.ispartofseries | Edukacja w Dialogu i Perspektywie; | - |
dc.title | Edukacja przez sport i olimpizm w stronę dialogu, który nie dzieli lecz zbliża | pl |
dc.title.alternative | Education through Sport and Olympism – a dialogue which brings us closer together | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021; | - |
dc.identifier.doi | 10.15290/ewpspz.2021.11 | - |
dc.description.Biographicalnote | Jerzy Nowocień – prof. dr hab., Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie | pl |
dc.description.references | Coubertin P., Przemówienia. Pisma różne i listy, przedruk i oprac. G. Młodzikowski przy współpracy K. Hądzelka, Polskie Towarzystwo Naukowe Kultury Fizycznej, Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | Karpińska A., Responsywny nauczyciel wobec idei indywidualizacji procesu kształcenia, [w:] A. Karpińska, K. Borawska-Kalbarczyk, K. Kowalczuk (red.), Innowacje w edukacji w perspektywie jakości kształcenia, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2019. | pl |
dc.description.references | Koć-Seniuch G., Dialog i humanizm w działaniu nauczyciela, [w:] J. Gajda (red.), O nowy humanizm w edukacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000. | pl |
dc.description.references | Koć-Seniuch G., Dialog, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 1, Wydawnictwo Akademickie Żak, Kraków 2003. | pl |
dc.description.references | Lipiec J., Sport przyjemne z pożytecznym. Dla zdrowia, zabawy, wypełniania pustki, [w:] J. Nowocień, K. Zuchora (red.), Sport w kulturze zdrowia, czasu wolnego i edukacji olimpijskiej, Akademia Wychowania Fizycznego, PAOl, Fundacja „Centrum Edukacji Olimpijskiej”, Warszawa 2013. | pl |
dc.description.references | Lipiec J., Homo olimpicus, Fall, Kraków 2017. | pl |
dc.description.references | Maszczak T., Wychowanie przez rozwój, Fundacja „Centrum Edukacji Olimpijskiej”, Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Milerski B., Pedagogika religii, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 1, PWN, Warszawa 2004. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Heterogeniczność kultury w indywidualnym dialogu tożsamościowym, [w:] A. Karpińska, M. Zińczuk, P. Remża (red.), Oblicza edukacji w prospektywnym oglądzie, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2019. | pl |
dc.description.references | Nowocień J., Sport i olimpizm w systemie dydaktyczno-wychowawczym współczesnej szkoły, AWF, Warszawa 2001. | pl |
dc.description.references | Nowocień J., Studium o pedagogice kultury fizycznej, Akademia Wychowania Fizycznego, Warszawa 2013. | pl |
dc.description.references | Nowocień J., Pedagogika sportu, Akademia Wychowania Fizycznego, Warszawa 2019. | pl |
dc.description.references | Retter H., Komunikacja codzienna w pedagogice, tłum. M. Majdak-Piątkowska, wstęp i oprac. B. Śliwerski, GWP, Gdańsk 2005. | pl |
dc.description.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. 2012, poz. 977). | pl |
dc.description.references | Szymański M.J., Młodzież wobec wartości. Próba diagnozy, IBE, Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Śnieżyński M., Dialog edukacyjny, Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej, Kraków 2001. | pl |
dc.description.references | Tarnowski J., Pedagogika dialogu, [w:] B. Śliwerski (red.), Edukacja alternatywna. Dylematy teorii i praktyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1992. | pl |
dc.description.references | Tarnowski J., Pedagogika egzystencjalna, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 1, podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2004. | pl |
dc.description.references | Tchorzewski A.M. de, Sprawności moralne – nauczyciela wychowania fizycznego, „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 2010, nr 2. | pl |
dc.description.references | Tischner J., Polski kształt dialogu, Wydawnictwo Znak, Kraków 2002. | pl |
dc.description.references | Wojtyła K., Osoba i czyn oraz inne studia antropologiczne, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2000. | pl |
dc.description.references | Zuchora K., Dialogi olimpijskie. O pięknie i pokoju. Etyce i polityce. Solidarności i edukacji, Fundacja „Centrum Edukacji Olimpijskiej”, Warszawa 2016. | pl |
dc.description.references | Zuchora K., Nauczyciel i wartości z filozofii kultury fizycznej i pedagogiki sportu, Akademia Wychowania Fizycznego, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Żukowska Z., Dzieci o sporcie a jego wartości edukacyjne, [w:] E.A. Wesołowska (red.), Człowiek i edukacja. Studia ofiarowane Profesorowi Józefowi Półturzyckiemu z okazji 70-lecia urodzin i 50-lecia pracy naukowej, Wydawnictwo Naukowe Novum, Płock 2004. | pl |
dc.description.references | Żukowska Z., Fair play w europejskiej kulturze i edukacji, [w:] Z. Żukowska, R. Żukowski (red.), Fair play w europejskiej kulturze i edukacji, Polski Komitet Olimpijski, Klub Fair Play, Warszawa 2004. | pl |
dc.description.references | Żukowska Z., Żukowski R. (red.), Fair play w europejskiej kulturze i edukacji, Polski Komitet Olimpijski, Klub Fair Play, Warszawa 2004. | pl |
dc.description.references | Żukowska Z., Żukowski R. (red.), Wychowanie poprzez sport, Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, Polskie Towarzystwo Naukowe Kultury Fizycznej, Warszawa 2003. | pl |
dc.description.firstpage | 171 | pl |
dc.description.lastpage | 187 | pl |
dc.identifier.citation2 | Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0001-6562-2570 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
J_Nowocien_Edukacja_przez_sport_i_olimpizm.pdf | 1,46 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)